Nieuw leven in oude game PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Deslaw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik zoek een?
Nieuwe of tweedehands videokaart voor mijn oude game PC uit 2012. Mijn oude videokaart (XFX HD7950 DD) is helaas overleden. League of Legends, CS:GO, Overwatch, BF4 speelden destijds prima op het systeem. Ik overweeg een tweedehands Asus HD7970 te kopen maar heb het liefst een eerstehands videokaart uit deze of de afgelopen generatie die vwb performance niet onderdoet.

Wat is je budget?
Maximaal 80,- euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Huidig moederbord: ASRock A75 PRO4
Huidig processor: AMD Fusion A8-3870K Black Edition Boxed
Huidig geheugen: 2x Kingston HyperX KHX1600C9D3X2K2/4GX (totaal 16GB)
Huidig SSD: Samsung 830 Series 128GB (voor OS, wordt uitgebreid)
Huidig voeding: XFX 550W PRO

Beste antwoord (via Deslaw op 12-04-2020 17:00)

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08-2025

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Deslaw schreef op zondag 12 april 2020 @ 16:02:
[...]

Ik ben, zoals reeds aangegeven, in overleg met een V&A Asus HD7970. Voor wat betreft aanbod uit de huidige generatie loop ik, toegegeven, hopeloos achter de feiten aan. De bomen en het bos. Ik ben dus benieuwd of er een "budget" kaart is die onder de experts van dit forum wordt beschouwd als een prima kaart voor oudere systemen.

U bent uiteraard vrij uw mening te verkondigen.
Het is op Tweakers wel de bedoeling dat je zelf een voorstel doet waar feedback op gegeven kan worden :)
Het lijkt me geen slim plan om een gpu van deze of vorige generatie aan zo'n oude voeding te hangen, en wederom ga je voor 80 euro niks nieuws vinden dat beter is. Enige wat er te vinden is is een GTX1030, die zowat de helft van de prestaties van een 7950 levert.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Alle reacties

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Wat let je om gewoon even bij V&A te kijken?
Voor 80 euro ga je geen nieuwe gpu vinden die beter presteert maar er is zat aanbod, ik mis wel een boel eigen inzet hier.

• Deslaw
Wintervacht schreef op zondag 12 april 2020 @ 15:52:
Wat let je om gewoon even bij V&A te kijken?
Voor 80 euro ga je geen nieuwe gpu vinden die beter presteert maar er is zat aanbod, ik mis wel een boel eigen inzet hier.
Ik ben, zoals reeds aangegeven, in overleg met een V&A Asus HD7970. Voor wat betreft aanbod uit de huidige generatie loop ik, toegegeven, hopeloos achter de feiten aan. De bomen en het bos. Ik ben dus benieuwd of er een "budget" kaart is die onder de experts van dit forum wordt beschouwd als een prima kaart voor oudere systemen.

Acties:
  • Beste antwoord

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Deslaw schreef op zondag 12 april 2020 @ 16:02:
[...]

Het is op Tweakers wel de bedoeling dat je zelf een voorstel doet waar feedback op gegeven kan worden :)
Het lijkt me geen slim plan om een gpu van deze of vorige generatie aan zo'n oude voeding te hangen, en wederom ga je voor 80 euro niks nieuws vinden dat beter is. Enige wat er te vinden is is een GTX1030, die zowat de helft van de prestaties van een 7950 levert.

• Deslaw
Wintervacht schreef op zondag 12 april 2020 @ 16:10:
[...]

Duidelijk! Dank voor uw antwoord en excuus dat ik niet helemaal de richtlijnen volgde, is al enige tijd geleden sinds ik voor het laatst actief ben geweest op GOT. Ik ga mijn zoektocht vervolgen in V&A. Mvg.