Ik heb op internet onderzoek gedaan maar geen voor mij bevredigend eenduidig antwoord kunnen vinden. Om een miskoop te voorkomen wilde ik onderstaande daarom graag aan jullie voorleggen.
Computer : NUC8i5BEK
Video-aansluitingen : HDMI en Thunderbolt 3 (USB C)
In gebruik : alleen HDMI
Gegevens van de twee monitoren die ik bezit:
Merk : Iiyama
Type : ProLite XB2380HS
Video-aansluitingen : VGA , DVI en HDMI
Resolutie : 1920 x 1080
Refresh rate : 60 Hz
Ik wil voor de bovenstaande hardware-configuratie een tweede monitor aansluiten.
De tweede monitor wil ik aansluiten op de Thunderbolt 3 (USB C) poort.
In de documentatie bij de NUC staat onder andere het volgende : "... Type C output support. Thunderbolt 3 (40Gbps), native USB 3.1 Gen2 (10Gbps), native DP 1.2. ..."
Ik heb de volgende vragen:
1. Wat wordt er precies bedoeld met de tekst " ... native DP 1.2 ..." (ik neem aan dat DP een afkorting is voor DisplayPort)?
2. Kan ik de tweede monitor aansluiten via een USB C - HDMI kabel? Dit heb ik geprobeerd maar dit blijkt niet te werken.Mischien omdat de kabel 30 Hz is en de refresh rate van de monitor 60 Hz is.
3. Kan ik de tweede monitor aansluiten via een USB C - DVI kabel?
4. Moet ik een kabel kopen van USB C naar een DisplayPort adapter en vanaf daar omzetten van DisplayPort naar HDMI of DVI?
Dit alles om te voorkomen dat ik dadelijk een kabel bestel die niet blijkt te werken.
Computer : NUC8i5BEK
Video-aansluitingen : HDMI en Thunderbolt 3 (USB C)
In gebruik : alleen HDMI
Gegevens van de twee monitoren die ik bezit:
Merk : Iiyama
Type : ProLite XB2380HS
Video-aansluitingen : VGA , DVI en HDMI
Resolutie : 1920 x 1080
Refresh rate : 60 Hz
Ik wil voor de bovenstaande hardware-configuratie een tweede monitor aansluiten.
De tweede monitor wil ik aansluiten op de Thunderbolt 3 (USB C) poort.
In de documentatie bij de NUC staat onder andere het volgende : "... Type C output support. Thunderbolt 3 (40Gbps), native USB 3.1 Gen2 (10Gbps), native DP 1.2. ..."
Ik heb de volgende vragen:
1. Wat wordt er precies bedoeld met de tekst " ... native DP 1.2 ..." (ik neem aan dat DP een afkorting is voor DisplayPort)?
2. Kan ik de tweede monitor aansluiten via een USB C - HDMI kabel? Dit heb ik geprobeerd maar dit blijkt niet te werken.Mischien omdat de kabel 30 Hz is en de refresh rate van de monitor 60 Hz is.
3. Kan ik de tweede monitor aansluiten via een USB C - DVI kabel?
4. Moet ik een kabel kopen van USB C naar een DisplayPort adapter en vanaf daar omzetten van DisplayPort naar HDMI of DVI?
Dit alles om te voorkomen dat ik dadelijk een kabel bestel die niet blijkt te werken.
[ Voor 10% gewijzigd door One_Gandalf op 16-04-2020 15:48 ]