Mijn vraag:
Ik speel fortnite op de laagste instellingen, behalve de resolutie en render distance. Die staan respectievelijk op 1440p en High.
Met mijn PC moet het naar mijn idee gewoon mogelijk zijn om het spel te spelen om een constante 120 FPS. Maar ik mijn FPS droppen gedurende het hele spel.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Ik gebruik mijn PC in combinatie met twee 27" schermen. Een tweedehandse Samsung scherm (niks speciaals aan, gewoon twee hdmi-ingangen voor playstation en PC) en een Game scherm van Acer, namelijk:
Acer XB271HUAbmiprz
Wat er in mijn PC zit:
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Waar ik zelf dacht dat er misschien iets mis mee was, is de combinatie van de RTX 2070 en de Ryzen 5 2600. Ik dacht dat de CPU misschien te slecht is voor de GPU maar vrienden vertelden me dat de CPU prima is en moet kunnen voldoen.
Tips over hoe ik erachter kan komen wat het probleem is, zoals bijvoorbeeld software, zijn zeker welkom!
Ik speel fortnite op de laagste instellingen, behalve de resolutie en render distance. Die staan respectievelijk op 1440p en High.
Met mijn PC moet het naar mijn idee gewoon mogelijk zijn om het spel te spelen om een constante 120 FPS. Maar ik mijn FPS droppen gedurende het hele spel.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Ik gebruik mijn PC in combinatie met twee 27" schermen. Een tweedehandse Samsung scherm (niks speciaals aan, gewoon twee hdmi-ingangen voor playstation en PC) en een Game scherm van Acer, namelijk:
Acer XB271HUAbmiprz
Wat er in mijn PC zit:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 125,01 | € 125,01 |
1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2070 Armor 8G | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Silverstone Redline RL06 Pro Wit/Zilver + led fans + acrylic window | € 87,90 | € 87,90 |
1 | Waterkoeling | Cooler Master MasterLiquid 240 | € 62,50 | € 62,50 |
2 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 72,75 | € 145,50 |
1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 97,34 | € 97,34 |
1 | Solid state drives | WD Blue SN500 500GB | € 97,- | € 97,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 615,25 |
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Waar ik zelf dacht dat er misschien iets mis mee was, is de combinatie van de RTX 2070 en de Ryzen 5 2600. Ik dacht dat de CPU misschien te slecht is voor de GPU maar vrienden vertelden me dat de CPU prima is en moet kunnen voldoen.
Tips over hoe ik erachter kan komen wat het probleem is, zoals bijvoorbeeld software, zijn zeker welkom!