Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sean93
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-09 12:25
Hallo allen,

Ik wil binnenkort mijn pc upgraden: nieuw mobo, cpu en geheugen.
Momenteel heb ik een Antec Kuhler 620 op mijn huidige cpu (intel 4790k).
Volgens de specificaties van de doos gaat de koeler tot am3+. Dit was dan ook in de tijd dat am4 volgens mij nog niet bestond. Kan ik deze koeler op een Ryzen 7 3700 plaatsen of is er iets van een bracket voor?
Of is het een aanrader om de stock koeler te gebruiken tot ik geld heb voor een nieuwe?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Sean

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:13
Past niet en Antec zal geen bracket gemaakt hebben voor een koeler uit 2011 verwacht ik. Je zou er een mailtje naar de support van Antec aan kunnen wagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:56

g0tanks

Moderator CSA
Uszka schreef op zondag 12 april 2020 @ 13:39:
Past niet en Antec zal geen bracket gemaakt hebben voor een koeler uit 2011 verwacht ik. Je zou er een mailtje naar de support van Antec aan kunnen wagen.
Dit is ook mijn conclusie na te hebben gezocht op 'antec kuhler 620 am4' op Google.

Een andere optie is om een gok te wagen met een bracket van een ander merk, bijvoorbeeld: https://store.asetek.com/...md-am4-retention-ring-kit

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
Ik zou gewoon lekker de koeler die bij de 3700X (3700 bestaat niet ;)) zit gebruiken.

En waarom zou je daarna een nieuwe koeler willen kopen? Wil je er heel hard mee gaan overklokken?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sean93
Hahn schreef op zondag 12 april 2020 @ 13:46:
Ik zou gewoon lekker de koeler die bij de 3700X (3700 bestaat niet ;)) zit gebruiken.

En waarom zou je daarna een nieuwe koeler willen kopen? Wil je er heel hard mee gaan overklokken?
Nee zeker niet! Qua geluidsproductie beviel mij deze koeler enorm. Ik heb ook sindsdien daarom de voorkeur voor waterkoeling. Een vriend van mij gaf al aan dat de standaard koeler zijn werk goed doet, maar (logischerwijs) wel wat geluid produceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sean93
@Uszka @g0tanks Nee daar was ik al bang voor. En een niet-originele bracket vind ik ook weer een gok. De bracket die je in de link hebt staan zit wel al standaard in de doos van de Antec. Althans, hij lijkt er enorm op. Vandaar denk ik ook een beetje de vraag of ik een vernieuwde bracket nodig heb of niet.

Maar bedankt voor jullie antwoord!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:13
Asetek is de OEM van de Antec dus je zou het kunnen proberen. Grote kans dat het past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
Sean93 schreef op zondag 12 april 2020 @ 13:52:
[...]

Nee zeker niet! Qua geluidsproductie beviel mij deze koeler enorm. Ik heb ook sindsdien daarom de voorkeur voor waterkoeling. Een vriend van mij gaf al aan dat de standaard koeler zijn werk goed doet, maar (logischerwijs) wel wat geluid produceert.
Probeer 'm eerst voordat je aan andere koelers gaat denken. Sowieso hoeft waterkoeling helemaal niet stiller te zijn dan luchtkoeling trouwens. In de praktijk is het vaak zelfs luidruchtiger.

The devil is in the details.

Pagina: 1