Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike1718
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-09-2024
Ik ben op zoek naar twee nieuwe HDD's voor mijn Synology DS214Play omdat 1 van de oude HDD's het vrijwel begeven heeft. Nou zat ik te twijfelen tussen de WD Red en de Seagate Ironwolf. Uiteindelijk heb ik de keuze gemaakt om de Seagate Ironwolf te halen maar voordat ik deze heb besteld kwam ik op de website van Synology de compatibility van mijn NAS tegen waarbij eigenlijk beide HDD's niet compatible zouden zijn volgens Synology:
https://www.synology.com/...gory=hdds_no_ssd_trim&p=1

Wel wordt er bij beide schijven aangegeven "Deze schijf is compatible volgens zijn fabrikant.".

Weet iemand in hoeverre dit kwaad kan om zo'n schijf in de Synology te gebruiken en of dit problemen kan veroorzaken op lange termijn? Of is dit enkel een onderzoek van Synology die dit nog niet volledig hebben afgerond omdat het al een wat ouder model is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:27
Om welke HDD's gaat het dan precies? Er staan er genoeg van Seagate en WD in de lijst die wel compatible zijn.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike1718
De Seagate Ironwolf 1TB en de WD Red 1TB, als ik het goed begrijp dan zijn deze schijven volgens de fabrikant compatible maar volgens Synology niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:06
Waarom slechts 1TB?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-05 15:25

XallaX

Meow

De Seagate schijven zullen gewoon werken alleen de Seagate IronWolf Health Management functie wordt niet op alle Synology Nassen ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:27
De Seagate Ironwolf 1TB is niet getest, maar wel de serie Ironwolf met andere capaciteiten. Iets vergelijkbaars staat bij WD.
Ik zie dus geen problemen.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike1718
Meer heb ik eigenlijk niet nodig
XallaX schreef op zondag 12 april 2020 @ 13:34:
De Seagate schijven zullen gewoon werken alleen de Seagate IronWolf Health Management functie wordt niet op alle Synology Nassen ondersteunt.
JukeboxBill schreef op zondag 12 april 2020 @ 13:54:
De Seagate Ironwolf 1TB is niet getest, maar wel de serie Ironwolf met andere capaciteiten. Iets vergelijkbaars staat bij WD.
Ik zie dus geen problemen.
Dankjewel beide! Zo had ik het niet helemaal begrepen maar ik ben blij dat het dan wel zal werken :*)
Pagina: 1