Nieuwe CPU-Koeler + koelpasta voor overclock oude CPU

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Hideoshi
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 28-01 19:20
Hoi,
Gezien de fan mijn huidige CPU koeler stuk is ben op zoek naar een nieuwe optie. Mijn systeem heeft wel al wat leeftijd maar ik ben voorlopig niet van plan een nieuw te kopen (andere prioriteiten jammer genoeg :( ). Doet voor de rest nog wel wat het moet doen vandaar.

Ik zoek een?
Nieuwe CPU koeler + koelpasta

Wat is je budget?
20-40€ voor de koeler,veel meer wil ik daar niet aan spenderen

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik had er nu een Artic Freezer 7 rev2 op zitten, helaas heeft de fan de geest geven. Even met een andere getest die draaide wel dus het is niet het mobo maar de fan zelf die stuk is. Was op zich wel tevreden van deze koeler. Maar sta open voor suggesties.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mobo: ASRock Z68 extreme 3 gen 3
CPU: Inteli i5 2500k (socket 1155)

Enkel de fan is dus kapot, nu twijfel ik een beetje om dezelfde te kopen zodat ik enkel de fan moet vervangen of ik een volledig nieuwe zou kopen. Als ik een nieuwe koop zal wss weer heel m'n mobo uit de kast moeten met het nodige gevloek waarschijnlijk :).
De koeler zat er +-9jaar op, op die tijd zal er waarschijnlijk wel veel veranderd zijn ivm de koeling van de CPU's ? Zijn er nieuwe en betere alternatieven zodat ik die 2500k nog wat verder kan pushen ? Of zal dat niet veel meer uithalen ?

Wat de koelpasta betreft; deze was ook wel aan vervanging toe. Ik lees veel over de Artic Silver 5, ik neem dat ik hier geen slecht mee doe :) maar mochten er ideeën zijn altijd welkom.

Beste antwoord (via Hideoshi op 14-04-2020 14:18)

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:18
Alcohol (kuis/schoonmaak alcohol, Isopropylalcohol) is ook aan te raden om de oude pasta van je cpu schoon te maken (ik koop dit voor een paar euro's bij de lokale apotheek, maar je kan het ook online vinden, hoe geconcentreerder, hoe beter).

En ja, met een Gelid Tranquillo 4 Rev. B of een Scythe Fuma 2 kan je geen miskoop doen...

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:11
Als je een nieuwe cpu koeler haalt zit daar pasta bij. Doe een Gelid Tranquillo 4 Rev. B ofzo.

Acties:
  • Beste antwoord

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:18
Alcohol (kuis/schoonmaak alcohol, Isopropylalcohol) is ook aan te raden om de oude pasta van je cpu schoon te maken (ik koop dit voor een paar euro's bij de lokale apotheek, maar je kan het ook online vinden, hoe geconcentreerder, hoe beter).

En ja, met een Gelid Tranquillo 4 Rev. B of een Scythe Fuma 2 kan je geen miskoop doen...