Hulp bij repareren functies en werkend krijgen van Centos 6

Pagina: 1
Acties:
  • 617 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuursponsje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-04-2020
Gevraagd
Hulp bij repareren van VPS na poging upgraden mySQL(5.1 naar 5.7) update. De simpele herstelfuncties werken niet.(Centos6 met plesk obsidian)

Ik zoek een ervaren Linux gebruiker die de Plesk functie en bijhorende backup voor ons kan herstellen zodat de data gemigreerd kan worden naar een nieuwe bestaande VPS.
Webhosting heeft een poging gedaan, dit is niet gelukt.

Relevante software en hardware die ik gebruik
VPS met root

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Webhoster gevraagd voor hulp,via ssl diverse reparatie getracht.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zoek je nou iemand die je hand-on komt helpen of wil je het via het forum regelen? Want voor dat eerste is Vraag&Aanbod en voor dat laatste geef je véél te weinig info! :o

[ Voor 20% gewijzigd door Room42 op 12-04-2020 10:33 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuursponsje
Ik zoek inderdaad iemand die een diagnose zelf kan stellen en de boel repareren.

Wat er is gebeurt:

Onze VPS met Centos versie 6 met mysql 5.1 was te oud.
Via Plesk heb ik howto gevonden om de database handmatig te upgraden, gezien Plesk dit niet ondersteund moest dit via SSH.
Dit is de link:
https://support.plesk.com...o-5-5-on-Plesk-for-Linux-
Met Putty en root rechten heb ik de database benaderd.
Dit was succesvol, en de database draaide op 5.5

Ik moest naar in elk geval 5.7, dus de volgende stap was deze:

https://support.plesk.com...-10-0-10-1-10-2-on-Linux-

Hier is het mis gegaan.
De database wilde niet meer opstarten, de ene foutmelding na de ander.

De helpdesk heeft een poging gedaan de database te herstellen, maar krijgt de boel niet draaiend.
Het beste wat ze konden doen is de de database in een map zetten, en deze lokaal te downloaden. met de files lokaal is het idee geweest de boel handmatig over te zetten.
Nee, ik heb geen Wordpress backup.
De server heeft volgend mij wel een backup gedraaid. Deze zouden lokaal staan, maar niet bereikbaar? zo ver gaat mijn kennis niet.

Wordpress handmatig installeren heb ik geprobeerd met de wordpress handleiding, mysql importeren en mappen overzetten enz. Ook deze handeling wil niet (vermoed verschil in versies?)
Vandaar dat ik de oude VPS weer met Plesk draaiende wil krijgen, dat is een simpel importeer tooltje voldoende om alles om te zetten

Wat is graag wil bereiken:

De wordpress databases moeten overgezet worden naar de nieuwe vps, zodat ze weer gehost kunnen worden. deze draait op Centos 7, Plesk Obsidian en maria sql database (recente). Je krijgt root toegang voor beide VPS-en.

Ik hoop dat het zo duidelijker is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ja, dat is dus een advertentie (werving). ;) Ik heb een TR voor je gemaakt zodat een modje het op kan pakken.

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 12-04-2020 12:21 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuursponsje
oeps, nou dan word hij hopelijk in de goede geplaatst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Dat mysql niet start is geen probleem.
Dat je geen backup hebt gemaakt voor de upgrade is je probleem.

Ik (en anderen) kan het vast repareren, maar de vraag is of je €1000+ er voor over hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door DJMaze op 12-04-2020 22:37 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuursponsje
@DJMaze;
Ik verwacht van een professional dat ze een goede schatting kunnen maken van wat het kost. Wat is jouw uurprijs als ik vragen mag?
Wanneer een garage zou je zou vertellen dat jouw Suzuki Swift voor E100.000,- of meer gerepareerd moet worden zou je ook ff verder kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:06
Ik denk dat er vele tweakers zijn die je hier op het forum wel kunnen en willen helpen (waaronder inderdaad @DJMaze, @Hero of Time, @CurlyMo) als je maar een coherente probleem beschrijving weet je geven en wat je zelf al geprobeerd heb.

Als je diezelfde tweakers professioneel zou willen inhuren, dan kan het zijn dat het je inderdaad al gauw € 100,- p/u kost of meer.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
schuursponsje schreef op maandag 13 april 2020 @ 14:32:
@DJMaze;
Wanneer een garage je zou vertellen dat jouw Suzuki Swift voor E100.000,- of meer gerepareerd moet worden zou je ook ff verder kijken...
Naar een andere auto ja, want de reparatie is dan duurder dan de waarde van het product.

Dus wat @CurlyMo zegt is belangrijk.
We kunnen onder de motorkap kijken en een schatting maken (onderzoekskosten betaal je dan sowieso).
Maar als we vervolgens zien dat je bodem krom is en vol gaten, lopen de kosten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
schuursponsje schreef op maandag 13 april 2020 @ 14:32:
Wanneer een garage zou je zou vertellen dat jouw Suzuki Swift voor E100.000,- of meer gerepareerd moet worden zou je ook ff verder kijken...
Verder kijken kan nooit kwaad. Maar het probleem dat enkele al schetsen is dat er te weinig details bekend zijn.

Als je geluk hebt zijn de database bestanden volledig in tact. Dan is het een kwestie van de juiste mysql versie erbij zoeken en een mysqldump maken die je vervolgens op een nieuwe Plesk server kunt inlezen.

Is dat niet mogelijk dan gaat er al snel veel meer tijd in zitten, en kan het inderdaad zover komen dat het de moeite niet is.

Overigens kun je Plesk zo instellen dat deze automatisch backups maakt. Als je die nog hebt is er niet zoveel aan de hand. Maar ik neem aan dat de helpdesk daar al naar heeft gekeken? (Kijk eens in /var/lib/psa/dumps.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:06
Ik heb echter niet bepaald het idee dat dit hoge prioriteit heeft gezien de afwezigheid van TS. Als ik in zo'n situatie met een belangrijke server zat, dan was dit in de eerste plaats niet gebeurd. Anders was ik continue op tweakers geweest om iedereen van alle informatie te voorzien die nodig is.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
CurlyMo schreef op maandag 13 april 2020 @ 19:42:
Ik heb echter niet bepaald het idee dat dit hoge prioriteit heeft gezien de afwezigheid van TS. Als ik in zo'n situatie met een belangrijke server zat, dan was dit in de eerste plaats niet gebeurd. Anders was ik continue op tweakers geweest om iedereen van alle informatie te voorzien die nodig is.
Ik denk dat 1) TS, na 4 posts, het nog niet in zijn routine heeft zitten om GoT te checken en 2) dat TS niet op zoek is naar hulp maar naar iemand die het voor hem doet. :P Volgens mij zijn de modjes met Paasvakantie anders was deze wel al gesloten en naar V&A verwezen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:56

Cyphax

Moderator LNX
schuursponsje schreef op zondag 12 april 2020 @ 12:49:
oeps, nou dan word hij hopelijk in de goede geplaatst
Het topic staat qua onderwerp prima, maar op het hele forum is werving (en aanbieden) niet toegestaan. Ik vind het op zich prima als je dit probleem alsnog via dit topic danwel forum wil proberen op te lossen, want we denken graag mee (en dan kost het nog nieteens geld :+) en wellicht heeft iemand in de toekomst er dan ook iets aan.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuursponsje
Inderdaad zit ik niet elke minuut van de dag achter de pc.
Beetje jammer dat er zoveel opmerkingen worden geplaatst die niet over de inhoud gaan. ook een modje waard (ik ben trouwens al meer dan 20 jaar op Tweakers te vinden)

Even ter info; Als restaurateur van oude auto's geef ik gratis een kostenberaming. E100,- per uur, dat klinkt trouwens als een zeer royaal tarief in de autobranche.Dat ik langer dan een uur aan de slag moet om achter de oorzaak van een probleem moet komen bespreek ik met mijn klant. Even de analogie van de monteur bij de apk, hij rekent geen kosten buiten apk tarief als hij wat vind.
Klinkt alsof eigen werkveld vergelijken hier niet opgaat, als tarieven bespreken voorgaan op advies geven.

Als iemand het leuk vind om (niet perse kostenloos) te helpen, ik ontvang graag een PM.
Anders gooit de moderator de boel maar op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
schuursponsje schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:40:
Klinkt alsof eigen werkveld vergelijken hier niet opgaat,
offtopic:
Jawel hoor, alleen werkt iedereen anders in zijn eigen werkveld. Zo kreeg ik ooit een rekening van €600 onderzoekskosten voor mijn auto omdat de monteur 4 uur bezig was met de ECU, zonder overleg.
Een andere monteur deed het op no-cure-no-pay basis.
En beiden hadden nog minder kennis over de ECU dan ik zelf.

Een offerte ben ik rustig 2 - 16 uur mee bezig, gemiddeld is 20% akkoord, dan weet je waarom we per effectief werkuur meer vragen.
En dan heb ik nog niet eens over de reiskosten naar andere landen voor overleg om een opdracht.

Zelf automonteur geweest, dus weet wel waar je over praat hoor ;)

Anyway, had je wel `mysql_upgrade` gedaan toen je van 5.1 naar 5.5 ging?
En kijk in /var/log naar de mysql errors

[ Voor 13% gewijzigd door DJMaze op 14-04-2020 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:56

Cyphax

Moderator LNX
schuursponsje schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:40:

Als iemand het leuk vind om (niet perse kostenloos) te helpen, ik ontvang graag een PM.
Anders gooit de moderator de boel maar op slot.
Da's jammer, maar okay dan.

Saved by the buoyancy of citrus

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.