Toon posts:

zo goedkoopmogelijk 3pc in 100mbit netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu 2 pc's met een cross kabel een netwerkje gemaakt. Nu komt daar een 486 (met pci) als router tussen. Nu moet ik dus een heb hebbe, (of iets dergelijks) een van de 3 computers met 2 netwerk kaarten. Wat is de beste oplossing. Zijn er netwerkkaarten met geinstegreerde 100mbit hub, zo ja waar? De comunicatie met de 486 hoeft maar 10mbit te zijn, maar tussen de andere 2 pc's 100mbit. De andere 2 hebben beide een 10/100 full duplex Accton 1027D-TX-WOL netwerk adapter.

Al zovast; TANX

Verwijderd

een HUB zorg er zeker voor dat je hele netwerk op de traagste snelheid loopt.
10Mbit en 100Mbit gemengd is dus niet mogelijk.
Dit kan wel met een switch , zie tweakers.net pricewatch (vanaf fl 150,- ofzo)

Je hebt dus de keuze uit het kopen van een hub (10mbit), een netwerkkaart met ingebouwde hub (10mbit), of het aanschaffen van een switch (100 en 10Mbit gemengd)

Verwijderd

Topicstarter
486 heeft pci sloten, dus kan er voor een paar tientjes een 100mit netwerk kaart in |:(

Verwijderd

weet ik. Dan zul je wel een SWITCH moeten halen, of genoegen nemen met een hub en op 10Mbit over het hele netwerk draaien.

Verwijderd

Topicstarter
hoezo, die 2 andere pc's hebbe een 100mbit netwerk kaart. In die 486 zou ook een 100mbit netwerk kaart kunne. Dan heb ik toch geen switch nodig?

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:05

Harrie

NederVlaming

IDD, zorg ervoor dat er in die 486 ook een 100mbit kaart komt en je hebt genoeg aan een hub. Volgens mij goedkopere oplossing :)

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
<<off topic>>behalve als je adsl heb..want dan zit je vast aan 10mbit met 3pc's want meer slikt hij niet dan dat, behalve als je dan weer een switch tussen doe..(dus 3 netwerk kaarten van 100mbit kan niet met adsl)<<off topic>>

Verwijderd

in 1 comp 2 kaarten zetten en dan als soort server ebruiken. of is dat niet mogelijk?

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Op zondag 05 augustus 2001 15:50 schreef BBL the 2nd het volgende:
een HUB zorg er zeker voor dat je hele netwerk op de traagste snelheid loopt.
10Mbit en 100Mbit gemengd is dus niet mogelijk.
De meeste dual-speed hubs kunnen uitstekend beide snelheden aan (anders zou mijn zwaarste PC ook de printer niet kunnen vinden). Een simpele bridge-schakeling tussen beide segmenten zorgt daar wel voor.

Er zijn trouwens wel netwerk-kaarten met ingebouwde hub, maar die zijn een stuk duurder dan een gewoon extern hubje. Bovendien heb je dan, net als met de 2-netwerk-kaarten-in-1-systeem het probleem dat de uitval van dat systeem je netwerk nekt.
Gewoon gaan voor een simpel 4- of 5-poorts dual-speed hubje, dat is de simpelste oplossing om te beheren, en niet veel duurder dan een extra netwerk-kaartje.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

oeps...
waarom zitten we dan nog moeilijk te doen...
haal een realtek voor die 486, en een 100Mbit hub of switch. Voila klaar (ja, utp kabel is ook wel handig)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het is me niet helemaal duidelijk wat je wilt, maar als je internet wilt delen op de allergoedkoopste manier kun je in de 486 3 netwerkkaarten proppen (2x 100Mbit en 1x 10Mbit) en vervolgens deze ook als 'hub' gebruiken.

Enige wat je dan hoeft te kopen (aangenomen dat je 10 Mbit bij internet krijgt) zijn 2 100Mbit netwerkkaarten en 1 crosskabel.

Dat is goedkoper dan 1 100Mbit netwerkkaart voor de 486 + een 100Mbit hub, maar de laatste oplossing is makkelijker uit te breiden.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 08:57

DaRoot

Some say...

Op zondag 05 augustus 2001 16:20 schreef BBL the 2nd het volgende:
weet ik. Dan zul je wel een SWITCH moeten halen, of genoegen nemen met een hub en op 10Mbit over het hele netwerk draaien.
Met een hub kan het dus ook. Ik heb zo'n sitecom 8poorts dingetje. 10/100 met switch tussen 10 en 100 gedeelte. Werkt echt perfect!!

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Als hij het zo goedkoop mogelijk wil houden.
Dan is het toch het verstandigst om in die 486 3 netwerkkaarten te hangen ???

1 voor de (kabel/adsl-modem) en de andere 2 voor de clients

Hij zegt dat hij de 486 wil gebruiken als router, is dan een hub of switch dan niet meer overbodig ???

-

Verwijderd

Probeer maars een 100mbit hub in de winkel te halen:kost ook nog hele zooi (100 piekies??)
switch is natuurlijk altijd mooier :P en als je toch de keus hebt tussen 1 netwerkkaart en 100mbit hub of een switch wist ik het wel..

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-08 21:05

Arno

PF5A

--> [forum=19] <--

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
fijn; wordt je topic weggestopt in een ander forum replyt er niemand meer :(

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nog niet genoeg antwoorden dan?
Ow ja: hoe krijg je je internet binnen dan, kabel of ADSL?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Met modem; Essent heeft glasvezel gelegt naar het kastje aan de straat, maar nou zijn ze met de gemeente ruzie aan het maken wie nou dat kabeltje van het kastje naar m'n huis gaat legge :( .

BTW. Ik heb net een hub gekocht een een netwerkkaartje; Compaq 100mbit 4 Poorts (+1 uplink) en 1 Realtec 100mbit netwerkkaartje. Hub koste maar 75,- piek (zie pricewatch) :9
Pagina: 1