Toon posts:

RAW hardeschijf herstellen naar NTFS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben een tijdje geleden aan het kloten geweest met de SATA aansluitingen van mijn harde schijven (een SSD en een HDD) naar het moederbord, en heb daarvoor meermaals de spanning van de PC gehaald.
Het resultaat is dat mijn PC niet meer wilde booten (kreeg een zwart beeldscherm met een wit knipperend lijntje te zien), en ben er vervolgens achter gekomen dat mijn SSD bootschijf een RAW bestandssysteem is geworden.
De schijf wordt wel herkend in Windows en in Linux, maar ik kan hem in beide gevallen niet openen.

Inmiddels heb ik gelukkig met behulp van TestDisk (aanrader en gratis!) alle persoonlijke data van de SSD kunnen herstellen, en ik ben van plan om de SSD in ieder geval te vervangen.
Nu ik echter alle belangrijke data al van de SSD heb gehaald, vroeg ik me af of ik nog een laatste poging kan doen om het bestandssysteem weer van RAW naar NTFS te herstellen en of iemand hier ervaring mee heeft?
Dit omdat ik een geheel nieuwe PC wil gaan bouwen, maar graag nog de Windows licentie van de PC wil meenemen (Digital License).

Bedankt _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:18

g0tanks

Moderator CSA
Verwijderd schreef op zondag 12 april 2020 @ 01:03:
Dit omdat ik een geheel nieuwe PC wil gaan bouwen, maar graag nog de Windows licentie van de PC wil meenemen (Digital License).
Heb je daarvoor je oude data nodig dan? Zit je digital license niet vast aan je Microsoft account?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad ja, maar helaas had ik nog geen Microsoft account geactiveerd, alleen een lokaal account. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Die licentie zit toch al in je UEFI nu? Je kunt gewoon Windows op je nieuwe disk installeren en activeren. Anders kun je vast de digitale licentie opnieuw toepassen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:03

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het is alleen wel de vraag of je deze licentie 'zomaar' kunt meenemen naar andere Pc. Ondanks dat het een digitale license betreft, is het de vraag of het een oem of retail licentes is. Daar zit nogaltijd verschil in. Een oem licentie is Pc (hardware) gebonden, een retail licentie kan daadwerkelijk meegenomen worden naar een nieuwe Pc, mits de oude niet meer gebruikt wordt.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@_Dune_ Volgens mij betreft het hier dezelfde PC maar een nieuwe installatie op een nieuwe(?) disk. :)

edit:
@_Dune_ I stand corrected! :)

[ Voor 19% gewijzigd door Room42 op 12-04-2020 01:46 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:03

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Room42 schreef op zondag 12 april 2020 @ 01:43:
@_Dune_ Volgens mij betreft het hier dezelfde PC maar een nieuwe installatie op een nieuwe(?) disk. :)
Als ik deze laatste zin lees van de topic start, twijfel ik daar toch enigszins aan. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Haha ja het betreft inderdaad een retail licentie die ik geïnstalleerd had op de (inmiddels defecte) SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de behulpzame reacties allemaal!

Ik heb uiteindelijk eerst een clean install van Windows op dezelfde pc uitgevoerd, welke automatisch geactiveerd werd.
Vervolgens heb ik een Microsoft account aangemaakt en aan de licentie gekoppeld.
Als het goed is zou ik dus nu deze retail licentie ook moeten kunnen verplaatsen naar een volledig nieuwe PC. :P
Pagina: 1