Netsignalen filteren

Pagina: 1
Acties:

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-01 16:52
Ik ben al een tijdje informatie aan het verzamelen over wat ik wil in een nieuwe woning. o.a. had ik genoteerd een apparaat dat je in de meterkast kan monteren en dat signalen dat via elektra netwerk wordt verzonden filtert. Nu ik een nieuwe woning heb, zoek ik een dergelijke apparaat. Helaas kan ik niks vinden, behalve apparaten dat je in het stopcontact steekt. Ik wil een apparaat waarmee ik de hele meterkast kan bedienen.
Kennen jullie zoiets?

PS: als dit niet thuis hoort in het topic dan hoor ik graag waar wel.

Klaas

• Fabian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 10:58
klaasopurk schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 17:23:
Ik ben al een tijdje informatie aan het verzamelen over wat ik wil in een nieuwe woning. o.a. had ik genoteerd een apparaat dat je in de meterkast kan monteren en dat signalen dat via elektra netwerk wordt verzonden filtert. Nu ik een nieuwe woning heb, zoek ik een dergelijke apparaat. Helaas kan ik niks vinden, behalve apparaten dat je in het stopcontact steekt. Ik wil een apparaat waarmee ik de hele meterkast kan bedienen.
Kennen jullie zoiets?

Dit is inderdaad niet echt een KNX/domotica vraag.

Een verouderd domoticaprotocol X10/A10 gebruikt ook powerine signalen voor de communicatie. Hiervoor kon een Eaton SFX40 Sperfilter DIN ingezet worden om te voorkomen dat je domotica opdrachten ook bij de buren aan zouden komen en andersom. Wellicht werkt netwerk over power in hetzelfde frequentiegebied en helpt zo'n apparaat er ook bij.

• iCrOn
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-01 13:40
Kennen jullie zoiets?
Ik denk dat je Digitalstrom bedoeld.

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:35
Kennen jullie zoiets?

Gewoon zorgen dat je geen data verstuurd over je 230V.
Tevens moet je iets beter specificeren wat je wilt bereiken. Je hele meterkast bedienen kan prima, maar is duur en veel functionaliteit is overbodig voor dagelijks gebruik (een proportionele klep in je waterleiding die aangestuurd wordt vanuit je automatiseringssysteem is leuk natuurlijk, maar je hebt er niet echt iets aan).

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• klaasopurk
MewBie schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 23:55:
[...]

Gewoon zorgen dat je geen data verstuurd over je 230V.
Tevens moet je iets beter specificeren wat je wilt bereiken. Je hele meterkast bedienen kan prima, maar is duur en veel functionaliteit is overbodig voor dagelijks gebruik (een proportionele klep in je waterleiding die aangestuurd wordt vanuit je automatiseringssysteem is leuk natuurlijk, maar je hebt er niet echt iets aan).
Bedankt allemaal voor jullie reactie.
Wat ik wil bereiken is ruis die in NL over net net gaan, voor bijv. lantaarnpalen, om deze eruit te filteren. Ik heb onderzoeken gelezen dat dit gunstig is voor het niet flikkeren van ledlampen. Aangezien ik daar gevoelig voor ben, wil ik een dergelijk apparaat aanschaffen.

Klaas

• teaser
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-01 18:25
klaasopurk schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 15:56:
[...]

Wat ik wil bereiken is ruis die in NL over net net gaan, voor bijv. lantaarnpalen, om deze eruit te filteren. Ik heb onderzoeken gelezen dat dit gunstig is voor het niet flikkeren van ledlampen. Aangezien ik daar gevoelig voor ben, wil ik een dergelijk apparaat aanschaffen.
Die signalen worden maar enkele keren per dag kortstondig verstuurd. Als je gevoelig bent aan flicker is zo'n filter geen oplossing voor je probleem.
Wat jij nodig hebt zijn kwalitatieve led lampen met een degelijke sturing.
Heb je gedimde leds? Zorg dan zeker dat het dimmen niet door PWM gebeurt, want dat veroorzaakt die onzichtbare flikkeringen waar jij en andere mensen hoofdpijn van krijgen.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:07

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Dit hoort idd niet in een domotica/KNX topic. Afgesplitst, nieuw topic en move to WVB.

Wise enough to play the fool

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
teaser schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 21:14:
[...]

Die signalen worden maar enkele keren per dag kortstondig verstuurd.
Enkele keren... en dan de herhalingen ;)

Piektarief, daltarief, lantaarns aan, lantaarns uit, boilers aan, boilers uit...

Nog een jaartje doorbijten... dan gaat dat TF signaal er toch af.

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:20
gewoon een UPS kopen. Staan regelmatig op marktplaats met bijvoorbeeld defecte accu's. UPS richt de voeding gelijk tot DC en zet hem vervolgens weer om tot een mooie sinus.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:03
klaasopurk schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 15:56:
[...]

Ah, toonfrequent. Geen nood, dat stopt binnenkort.
https://www.enexis.nl/con...r/slimme-meter/tf-signaal
https://www.liander.nl/stoppen-tf

PLC categorie: Powerline heeft geen effect op ledlampen.

• klaasopurk
Kijk eens aan. Hopelijk helpt dit genoeg om een "schoner stroom" binnen te krijgen in huis.
Bedankt voor de info. Voor 1 jaar iet investeren lijkt mij zinloos. Vooral omdat het huis pas eind dit jaar bewoond wordt.

Klaas

• MasterNuttie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-04-2023
.

[ Voor 125% gewijzigd door MasterNuttie op 26-06-2020 01:38 ]

Pagina: 1