[PHP] programmeerproject bezoekerteller

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Hallo allemaal,

Ik zit al een tijdje met een idee in mijn hoofd, en ik ga dat binnenkort wat verder uitwerken. Waarschijnlijk wordt het een redelijke kluif als ik het in mijn eentje doe, dus leek het me wel eens leuk om te proberen of ik er een soort projectje van kan maken.
Even voor de duidelijkheid, ik ben geen personeel aan het werven, ik betaal niks, en ik wil er NIETS op verdienen, behalve een goed gevoel overhouden aan het maken van iets moois :P

Mijn idee is nu om een Bezoekersteller te maken, die niet alleen voor mij, maar ook voor derder die registreren tellen. Op internet kun je die dingen ook wel vinden. Je include dan een plaatje in je homepage en daarmee worden de bezoekers bijgehouden. Hieronder nog een korte uitleg.
Voor de gebruiker moet het mogelijk zijn om met het invoegen van een plaatje de teller in te voegen. Dit plaatje is statisch, dan is er ook geen GD-libary nodig.
  • De gebruiker moet zich op een centraal gedeelte moeten kunnen registreren en zijn statistieken kunnen bekijken. Ook gegevens moeten daar makkelijk kunnen worden gewijzigd.
  • Het geheel moet platformonafhankelijk worden als dat mogelijk is. Dit houdt naar mijn idee in dat, het geheel moet draaien op elke computer waar PHP en MySQL is geinstalleerd.
  • Redelijk veilig. Het moet niet zo zijn dat het misbruikt kan worden (bezoekersaantallen bekijken zonder toestemming of databasegegevens gebruiken).
  • Niet gigantisch slurpen van syscapaciteit.
hoe houdt je de verschillende homepages ut elkaar?
Het is mogelijk om Apache aan PHP te laten doorgeven welke referrer (door welk adres hij is doorgestuurd) het plaatje vraagd. Dat, samen met een nummer zou voldoende moeten zijn om de verschillende gebruikers uit elkaar te houden

Wat is een bezoeker?
De eenheid bezoeker stel ik op een computer, met het zelfde sessieID die niet 5 minuten eerder al heeft gekeken. Heeft de persoon 5 min. eerder ook al gekeken rekenen we dat als een en de zelfde bezoeker

Mijn plan is er een klein project van te maken. Als het geheel klaar is dan wil ik het blijven onderhouden en doorontwikkelen. Omdat ik het niet in mijn eentje kan c.q. wil doen. Vraag ik mensen op die ideeen hebben mee te doen.

Ben je geinterreseerd om mee te doen of heb je suggesties wat betrefd identificatie of databaseopbouw dan hoor ik het.

Ook als er features zijn die je graag er in verwerkt ziet dan hoor ik dat graag

Ik heb op mijn eigen computer dit zelfde topic ook geplaatst onder: http://beumer.xs4all.nl/phpBB/viewtopic.php?topic=8&forum=6&0

Als je wilt meedoen dan hoor ik dat ook via mail. counterproject@beumer.xs4all.nl

GRAAG SUGGESTIES OPMERKINGEN :)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ben je ervan op de hoogte dat er al vele concurrenten zijn?

• Bart B
Als je met concurrentie bedoelt dat er al heeeeeel veel van dat soort countertjes te vinden zijn, JA. Ik weet dat die er zijn. Het leuke van zo'n ding zelf maken lijkt me een gedeelte beveiliging. En mogelijkheden inbouwen.

Het is de bedoeling dat als dit af is dat het voor eigen gebruik kan worden gedowned.

Zie het maar zo, als je meedoet:
  • Leer je er veel van
  • Heb je weer wat om te gebruiken op je homepage, of iets om indruk te maken bij je vrienden (not :) )
  • Is er weer een gratis countertje er bijgekomen, en hebben PHP-freakz die andere countertjes niet nodig omdat ze het op hun eigen computer kunnen hosten

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb vorig jaar ook eens zoiets ontwikkeld voor mijn baas, alleen wegens teveel lopende projecten is het nog niet in gebruik (het is nog net niet af).
Er is inderdaad al veel concurrentie op dit gebied.

Ik moet nu weg, maar misschien dat ik straks nog wat nuttigs kan schrijven :)

• Bart B
LET OP Ik vindt het aardig dat er meteen iemand wil programmeren, maar ik wil eerst heel duidelijk voor mijzelf hebben wat er allemaal moet komen.

Mijn ervaring met school is dat als je meteen in het begin gaat zitten schrijven dan kom je nergens. Ik wil dus:
  • WHISLIST (wat moet er komen)
  • GLOBAL TECH. REALISATIE (DB-opmaak e.d.)
  • enz.
dit lijkt me veel beter werken (al is het natuurlijk trager)

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 15:52 schreef Bart B het volgende:
LET OP Ik vindt het aardig dat er meteen iemand wil programmeren, maar ik wil eerst heel duidelijk voor mijzelf hebben wat er allemaal moet komen.
Ik zie nergens in deze topic staan dat iemand meteen wil proggen hoor :)

• tomato
  • Niet online
Ho, als je op mij doelt -> dat was niet echt wat ik bedoelde ;)

(schrijven as in 'reply plaatsen' :) )

• Bart B
Op zondag 05 augustus 2001 15:55 schreef tomato het volgende:

[..]

Ho, als je op mij doelt -> dat was niet echt wat ik bedoelde ;)

(schrijven as in 'reply plaatsen' :) )
ok, dan verkeerd begrepen :) ik hoop dat je me vergeeft :) Maar nu is het dus voor de rest ook duidelijk :)

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 23:18

Mijn ervaring met school is dat als je meteen in het begin gaat zitten schrijven dan kom je nergens. Ik wil dus:
  • WHISLIST (wat moet er komen)
  • GLOBAL TECH. REALISATIE (DB-opmaak e.d.)
  • enz.
dit lijkt me veel beter werken (al is het natuurlijk trager)
ookal is het trager:

$goedbegin = $halvewerk;

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

• Bart B
Ok, ik heb al een beetje gekeken hoe het voor elkaar te krijgen is om de verschillende gebruikers en sites te onderscheiden.

We kunnen door het opvragen van de referralpage kijken door welke pagina de browser naar dit plaatje wordt gestuurd. Daarmee kunnen we de verschillende sites uit elkaar houden.

We kunnen door het gebruik van sessies onderscheid maken tussen de verschillende gebruikers van die sites.

Een klein voorbeeldje is te zien op mijn pagina. let hierbij op dat de waarde 20 aan de serverkant wordt opgeslagen bij de sessie.
http://beumer.xs4all.nl/bart/onlinecounter/

Dit alles is even om aan te geven hoe ik denk dit gedeelte te realiseren (grofweg). Ik heb op de 2e pagina PHPINFO opgenomen, kun je zien wat er nog meer af te leiden (IP loggen >:) )

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Heb ook zoiets op mijn eigen website. Echter hou ik alleen bezoekers / Aantal pageviews bij. ( als ze complete statistieken hebben verbergen ze maar een andere statistieken icoontje ergens:+ )

Gewoon goed nadenken en je kan alles zelf wel bedenken.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 10:09

pim

Is een "statistieken service" niet gruwelijk serverbelastend en verliesgevend?
Bij elke view moet er zooi nar de database worden weggeschreven, en je hebt helemaal geen bannerviews.
Ik heb er bij mijn webtools service ook over nagedacht, maar het lijkt me dus de zwaarste tool, die zo goed als geen bannerviews genereerd..

• Bart B
Maar zijn er noou eigenlijk features die mensen er graag in willen zien?

Zelf heb ik denk ik wel een leuke: SPECIALE PHP-include pagina. Dit moet dan een pagina worden die, als je hem opvraagd met PHP (speciaal URL + PASS) dan krijg je een hele zooi variabelen gedefineerd (misschien ook wel functies). Deze variabelen kun je dan heel mooi onopvallend in je pagina verwerken. Hiermee is het dus bijv. mogelijk om heel makkelijk het aantal gebruikers op dat moment op te vragen.
Wat denken jullie hiervan :? Andere ideeen hoor ik graag :9~

• Bart B
Op zondag 05 augustus 2001 18:02 schreef pim het volgende:
Is een "statistieken service" niet gruwelijk serverbelastend en verliesgevend?
Bij elke view moet er zooi nar de database worden weggeschreven, en je hebt helemaal geen bannerviews.
Ik heb er bij mijn webtools service ook over nagedacht, maar het lijkt me dus de zwaarste tool, die zo goed als geen bannerviews genereerd..
Ik hoef geen winst te maken. Ik doe het voor de lol en wil er ook helemaal niet op verdienen. Verder is het een experiment. Ik denk dat als je het redelijk goed programmeerd je best nog redelijk iets dergelijks kan draaien met een beperkt aantal hits/sec

• pim

pim

Ik bedoel hoe je het voor mekaar gaat krijgen dat je geen verlies gaat draaien..

• pim

pim

Dit lijkt me ook wel een relaxte: http://viewstat.hotstat.nl/?id=4
Precies alle informatie die ik wil zien, alleen zijn ze nog niet online, maar leuk om een beetje vanaf te kijken ;)

• Bart B
Op zondag 05 augustus 2001 18:08 schreef pim het volgende:
Ik bedoel hoe je het voor mekaar gaat krijgen dat je geen verlies gaat draaien..
Hoe defineer je verlies? ik heb hier een vaste ADSL verbinding die ik voor mezelf gebruik, verder zijn er geen kosten, dus echt verlies maak ik niet. Het is in ieder geval niet iets waar ik me zorgen over maak

• pim

pim

Hoe ik verlies defineer?
Gewoon, als je 200 piek per maand aan hosting moet betalen, en de banners leveren 100 gulden p/maand op dan maak je verlies.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

een adsl verbinding voor een counter?

als die sites serieus lopen is die verbinding ZO vol hoor!

verder is het maken van counters echt heel makkelijk, een beetje vent maakt dit in een weekend of 2...

Gewoon goed nadenken...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Bart B
Het is een experiment. Het is dus de bedoeling dat er een paar (100) sc.q. duizen hooguit mee experimenteren. Ook zal het plaatje niet te groot worden (1k hooguit). Misschien maak ik verschillende, waarbij deze nieteens zichtbaar zijn (lekker verborgen voor het ook)

/edit : schreeuwen is niet goed voor je + je vergeeg er door nog wel eens een woordje als "niet" te zeggen |:(

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op zondag 05 augustus 2001 20:10 schreef Bart B het volgende:
HET IS EEN EXPERIMENT!!! HET IS DE BEDOELING DAT DUIZENDEN MENSEN HET VANUIT MIJN COMPUTER GAAN GEBRUIKEN!!!
Zeg dat dan...

• tomato
  • Niet online
:?

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Niet zo schreeuwen en rustig lezen...

Verwijderd

Hmm jah, wederom een project..
Maar ik denk dat dit idd niet zo moeilijk is..
En kweet ook niet of er wel een markt voor is.
Genoeg sites die dezelfde goede service aanbieden..

Ik bouw zo'n teller altijd zelf, uurtje of 2 werk.

Maar jah, mocht je toch iets gaan proberen zou ik wel willen helpen hoor ;)
Op zondag 05 augustus 2001 20:12 schreef tomato het volgende:
:?
Nieuw icoontje :? :P

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 22:03 schreef Tizzwat het volgende:
tja ik moest ook ff wennen :)
van mij mag de oude weer terug :Y)

• Bart B
Het gaat zeker weten door! We hebben ook al een naam voor het beestje

Personal WebCounter (afkorten PWC)

Isnie origineel, maar moet wel wat leuk worden. Als je geinterreseerd bent om mee te doen zie ik je wel op me ICQ verschijnen

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 22:17 schreef Bart B het volgende:
Als je geinterreseerd bent om mee te doen zie ik je wel op me ICQ verschijnen
*LOL*

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 20:35

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

2 dingen vraag ik me af:

1) Moet je die gegevens wel direct in een database plaatsen, of kun je beter een soort log gebruiken wat je eens in de minuut verwerkt?

2) Moet je wel PHP gebruiken? Ik ben zelf wel een echte PHP fan, maar ik ben bang dat PHP te zwaar is voor zo'n teller.

Ik snap dat er een uitdaging inzit, maar wat mij persoonlijk interressanter lijkt, is 'webalizer-achtige' software, maar die dan ook gegevens in XML kan plaatsen, prognoses kan maken, en veel flexibeler is. Dus een (geoptimaliseerd) c programma die apache logs analyseert.

Het lijkt me een beetje overkill, tenzij je (stiekem :? ) een geniaal idee hebt! :)

|_____vakje______|

• tomato
  • Niet online
Vredelievend he?
Op zondag 05 augustus 2001 22:05 schreef woeitje het volgende:
tja ik moest ook ff wennen :)
Ik kan mijn eigen posts ook niet meer vinden |:(
van mij mag de oude weer terug :Y)
Ik was die oude al heel lang zat. Daarnaast kregen sommigen volgens mij onbewust het idee dat ik het was in het icon en da's niet echt de bedoeling :)

[/off-topic]

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 20:35

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

[off-topic]
Zit er nog een mooie gedachte achter je icoontje? En ga je dit icoon nu wel jaren houden?
[/off-topic]

|_____vakje______|

• tom kuipers
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-02-2025
Op zondag 05 augustus 2001 18:02 schreef Bart B het volgende:
Maar zijn er noou eigenlijk features die mensen er graag in willen zien?

Zelf heb ik denk ik wel een leuke: SPECIALE PHP-include pagina. Dit moet dan een pagina worden die, als je hem opvraagd met PHP (speciaal URL + PASS) dan krijg je een hele zooi variabelen gedefineerd (misschien ook wel functies).
AHUM, die service zou ik NIET graag gebruiken, stiekum zeker 'snachts in die include ook ff lekker alle GLOBALS doorsturen naar de teller server, zodat diegene die de teller host lekker m'n passworden die in de globalen staan kan gebruiken. Dus niet. Mocht je zoiets willen maken, kan je het denk ik het makkelijkste doen door een XML paginatje voor de mazzelaars met een progtaal serverside:
code:
1
2
3
4
<teller>
   <now>18</now>
   <today>235</today>
</teller>

En zoiets maakt voor de zielige mensjes onder ons met iets javascript.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
teller.js--->
function TelGetToday {
   document.write('18');
}

function TelGetNow {
   document.write('5');
}

ofzo. Maar PHP code includen.... nee!

PS: waarom maak je IPV een teller service, niet een mooie teller class! Die ik op m'n eigen pagina, puur alleen voor mijn eigen site kan gebruiken!

DUS:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
$tel = new teller;
$tel->db = &$dbpointer;
$tel->count('pagina.php', 'item0011');
$tel->GetActiveUsers();
$tel->Get('today/week/month');

$tel->graphset = 
  array( 
      "width" => 15,
      "height" => 20,
      "color/lines/indeling/enz");
ImagePNG($tel->Graph("today"));

Daar zou ik wel interesse voor hebben (om te gebruiken dan he :+)

• tom kuipers
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-02-2025
Trouwens hotstat... lachertje!!!!

Gemiddeld komt 0 procent van het dagelijkse bezoek na 23:00 uur.

Pageviews
Op grond van het aantal pageviews, 2564 tot nu toe, kan uw site vandaag op 2562 pageviews (+/- 107) uitkomen.

Unique Bezoekers
Op grond van het aantal unique bezoekers, 1267 tot nu toe, kan uw site vandaag op 1266 unique bezoekers (+/- 53) uitkomen.

• tomato
  • Niet online
CyberSnooP: Zit er nog een mooie gedachte achter je icoontje?

Check de XML-RPC site. Verder had ik gewoon geen inspiratie ;)

En ga je dit icoon nu wel jaren houden?

Kom ik hier nog jaren dan?

• mbravenboer
  • Laatst online: 06-11-2025
Ah, tomato is nu ook XML spammer :) . Goeie zaak ;) . Waar heb je die passie voor XML opgedaan?

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• tomato
  • Niet online
Op zondag 05 augustus 2001 23:35 schreef mbravenboer het volgende:
Waar heb je die passie voor XML opgedaan?
Niet echt bij iemand, maar gewoon door te kijken naar wat het is. Dan word je er vanzelf fan van en hoef je je er nog niet eens echt in verdiept te hebben.
Maar dit is een beetje off-topic (al vind ik het topic toch niet leuk meer :) ).

• Bart B
Op zondag 05 augustus 2001 23:14 schreef tom kuipers het volgende:

[..]

AHUM, die service zou ik NIET graag gebruiken, stiekum zeker 'snachts in die include ook ff lekker alle GLOBALS doorsturen naar de teller server, zodat diegene die de teller host lekker m'n passworden die in de globalen staan kan gebruiken. Dus niet. Mocht je zoiets willen maken, kan je het denk ik het makkelijkste doen door een XML paginatje voor de mazzelaars met een progtaal serverside:

.....
Gezien het oogpunt van beveiliging heb je helemaal gelijk. Dit verdwijndt dus de prullenmand in (in huidige vorm, misschien nog een methode dus te gebruiken is)

• Bart B
Op zondag 05 augustus 2001 22:56 schreef CyberSnooP het volgende:
2 dingen vraag ik me af:

1) Moet je die gegevens wel direct in een database plaatsen, of kun je beter een soort log gebruiken wat je eens in de minuut verwerkt?

2) Moet je wel PHP gebruiken? Ik ben zelf wel een echte PHP fan, maar ik ben bang dat PHP te zwaar is voor zo'n teller.

Ik snap dat er een uitdaging inzit, maar wat mij persoonlijk interressanter lijkt, is 'webalizer-achtige' software, maar die dan ook gegevens in XML kan plaatsen, prognoses kan maken, en veel flexibeler is. Dus een (geoptimaliseerd) c programma die apache logs analyseert.

Het lijkt me een beetje overkill, tenzij je (stiekem :? ) een geniaal idee hebt! :)
1) ik denk dat het het handigst is om de gegevens in een database te plaatsen. Dit namelijk omdat, als je met files gaat werken je ook rekening moet houden met de verwerking als 2 HITS tegelijk worden gegenereerd en in een file schrijven. In een gewone file geeft dit problemen, in een database niet.

2) verder denk ik niet dat PHP te zwaar is hiervoor. PHP is juist uitermate geschikt. Het zal misschien niet de meest efficiente methode zijn (puur C++ zal het mogelijk zijn om iets snellers te maken). Het probleem dan is weer dat je met het "2 tegelijk" probleem zit en je ook weer veel ingewikkelder moet doen. Ook is het dan ook niet zomaar mogelijk om te switchen tussen de verschillende O.S-en

• mbravenboer
Het probleem dan is weer dat je met het "2 tegelijk" probleem zit en je ook weer veel ingewikkelder moet doen. Ook is het dan ook niet zomaar mogelijk om te switchen tussen de verschillende O.S-en
Hoor ik hier Java Servlets? >:)

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Bart B
Op zondag 05 augustus 2001 23:59 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

Hoor ik hier Java Servlets? >:)
zou kunnen, maar ik dan dat ik dan toch nog het beste voor PHP kan gaan. Java is meer client-gericht en lijkt me ook iets meer van je systeem vergen

• mbravenboer
Bart B:Java is meer client-gericht
Was het maar zo... Java is juist het sterkst op de server-side. Die anderhalve applet die jij ziet stellen niets voor... :)
en lijkt me ook iets meer van je systeem vergen
Dat zou weleens mee kunnen vallen. Alle requests worden in 1 VM uitgevoerd. Ik denk niet dat je zomaar kan stellen dat PHP sneller of minder zwaar is dan Java in een Java VM.

Verwijderd

Ik als php-user wil ook even melden dat Java-serverside, hoogstwaarschijnlijk veel sneller is dan PHP. Veel proggers kennen java helemaal niet als serverside taal. Wel jammer :)

• Bart B
Op maandag 06 augustus 2001 00:06 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

Was het maar zo... Java is juist het sterkst op de server-side. Die anderhalve applet die jij ziet stellen niets voor... :)
[..]

Dat zou weleens mee kunnen vallen. Alle requests worden in 1 VM uitgevoerd. Ik denk niet dat je zomaar kan stellen dat PHP sneller of minder zwaar is dan Java in een Java VM.
Ik vindt het zeker weten wel interresant. Maar ( no offence ) ik denk dat JAVA redelijk hoog is gegrepen voor mij en voor de andere gasten in de groep. Verder hebben we eigenlijk al een beetje besloten om PHP te gebruiken.

Het zou echter wel kunnen dat het voor applet nodig is Java te kunnen. Als je het niet erg vindt dat het grote gedeelt in PHP wordt geschreven (in eerste instantie :) ) dan ben jij misschien de man voor Java-applet en zo (ik icoon en sig zien er in ieder geval stoer uit :) ). Dus als je het leuk vindt en denkt dat er nog leuke dingen met java applests (en later e.v.t servlets) te doen zijn...........

• mbravenboer
Bart B: Het zou echter wel kunnen dat het voor applet nodig is Java te kunnen.
Ik zie het nut van een Applet teller niet zo...
dan ben jij misschien de man voor Java-applet
Ik wil je best helpen als je een probleem hebt, maar ik ben absoluut niet van plan om mee te gaan helpen. Ik begrijp het project denk ik niet helemaal, want ik zie niet in waarom hier een groep mensen voor nodig is...

Maar goed, als je uitgebreidde statistieken gaat leveren is het misschien nog wel wat werk.
Dus als je het leuk vindt en denkt dat er nog leuke dingen met java applests
Ik zou niet weten wat je met een teller in applet moet...
(en later e.v.t servlets) te doen zijn...........
Of je het nu met PHP of Java servlets doet maakt voor de buitenwereld geen klap uit, dus allebei heeft absoluut geen nut :) .

Verwijderd

Op maandag 06 augustus 2001 00:20 schreef mbravenboer het volgende:
Ik zie het nut van een Applet teller niet zo...
hij ook niet, maar hij weet het verschil niet tussen een applet en een servlet. Hij kent java alleen van applets net als x% van de bevolking :)
Ik zou niet weten wat je met een teller in applet moet...
ik ook niet :)
Of je het nu met PHP of Java servlets doet maakt voor de buitenwereld geen klap uit, dus allebei heeft absoluut geen nut :) .
ach behalve om te laten zien wat sneller is >:)

• tomato
  • Niet online
Ik was al erg benieuwd hoe mbravenboer hier op zou gaan antwoorden :)

• mbravenboer
tomato: Ik was al erg benieuwd hoe mbravenboer hier op zou gaan antwoorden :)
Je bent geronseld voor je het weet :) . Jij was ook al slachtoffer op de eerste pagina :P .

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Ik bouw zo'n teller altijd zelf, uurtje of 2 werk.
Voor een heel update statement uitvoeren op de database ? :P

Back In Black!

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op zondag 05 augustus 2001 23:14 schreef tom kuipers het volgende:
Aangezien niemand anders erover begint:

Ik vraag me alleen af HOE die globalen gedaan wordt. Immers include ik een PHP pagina die op een andere server staat zal die andere PHP server de php parsen en alleen de resultaat terug geven.. (dus in die file $waarde=1 ) betekent helemaal niet dat op mijn computer $waarde=1 komt te staan. Zover ik weet wordt de include als een aparte request gezien en de velden die men heeft ingevoerd wordt niet doorgestuurd naar de php file. ( anders zou het wel leuk zijn met die Iconen hier. ) dus als ie iets maakt zal het zowieso via een soort XML paginatje moeten gaan. (of het nou echt XML is of niet..)

Back In Black!

• tomato
  • Niet online
Op maandag 06 augustus 2001 09:42 schreef dusty het volgende:
(of het nou echt XML is of niet..)
Doe het dan ook gelijk echt in XML! ;)

• mbravenboer
tomato: Doe het dan ook gelijk echt in XML! ;)
Ja en dan met een XSL stylesheet de boel invoegen in je pagina :) Jammie wat is XML toch een mooie oplossing :) .

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Wat is er mis met pipe-seperated ? :+

Back In Black!

• Bart B

[..]

Ik vraag me alleen af HOE die globalen gedaan wordt

( anders zou het wel leuk zijn met die Iconen hier. ) dus als ie iets maakt zal het zowieso via een soort XML paginatje moeten gaan. (of het nou echt XML is of niet..)
Ik denk dat de persoon die jij quote vooral bang is dat er vreemde, niet door hem goedgekeurde code gaat draaien op zijn computer. Namelijk op het moment dat je gaat includen include je ook allemaal commando's. Zo zou je dus heel makkelijk een klein scriptje kunnen schrijven dat een aant files van je systeem zoekt en die dan in een mailtje terugstuurt. Ook het mooie is dan dat de persoon die het slachtoffer is geen poot heft om op te staan, omdat hij de code niet kan zien en dat later wanneer er iets gebeurd is niet kan bewijzen dat er iets is misgegaan.

Verder hoor ik hier een heleboel mensen over XML blaten :o Marreh.... daar hebbik nog geen kaas van gegeten :(

• Bart B
Op maandag 06 augustus 2001 09:21 schreef dusty het volgende:

[..]

ehhm. Het wordt heeeeeeel veel meer dan alleen een update statement hoor,

Het is de bedoeling dat alles wat je met die professionele tellertjes kan van andere sites dat dat hier ook mee mogelijk is. Ik denk dan aan
  • Tellen voor derden. Het is dus mogelijk om voor een andere computer of website (waar bijv. geen php op zit) te tellen. Dit zijn allemaal apparte tellertjes (niet alles op 1 grote hoop gooien)
  • We tellen geen hits, maar bezoekers (hoe we dat voor elkaar denken te krijgen http://beumer.xs4all.nl/personalwebcounter )
  • Het is de bedoeling dat er allerhande statistieken uitkomen (hoeveel vandaag gisteren eergisteren enz. enz.)
  • evt. kijken welke nationaliteit de persoon heeft aan de hand van IP of DNS (is misschien mogelijk)
  • Er komt een complete webinterfase voor mensen die de statistieken van hun webpagina willen bekijken. Ook kunnen ze hier gegevens wijzigen (sitenaam, gebruikernaam e.d.)
  • en ga zo maar door......
Het wordt dus wel effe iets meer dan 2 u coden. verder moet er duidelijk zijn hoe we het probleem aanpakken. Je kunt dit natuurlijk allemaal in je eentje doen, maar daar wordt je op den duur ook niet vrolijk van (te veel werk) en dan heb je nu nog een reden om toch door te gaan :)

• Bart B
^^^^^ >:) Ik heb nog mensen nodig (op het moment met 3 personen

• mbravenboer
Bart B: Verder hoor ik hier een heleboel mensen over XML blaten :o Marreh.... daar hebbik nog geen kaas van gegeten :(
Met XML kan je je data aanleveren zonder opmaak informatie. Dat is voor een teller erg makkelijk. De mensen kunnen dan zelf bekijken hoe ze de teller opnemen in de pagina. XML is trouwens absoluut niet ingewikkeld, je moet je er alleen even verdiepen.

Overigens begrijp ik nog steeds niet waarom je niet iets verzint wat nog niet bestaat... Waarom zou iemand voor jouw teller kiezen ipv netstat?

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op maandag 06 augustus 2001 11:43 schreef Bart B het volgende:

[..]

ehhm. Het wordt heeeeeeel veel meer dan alleen een update statement hoor,
[....]
Het wordt dus wel effe iets meer dan 2 u coden. verder moet er duidelijk zijn hoe we het probleem aanpakken. Je kunt dit natuurlijk allemaal in je eentje doen, maar daar wordt je op den duur ook niet vrolijk van (te veel werk) en dan heb je nu nog een reden om toch door te gaan :)
Okay.. dan komt er ook nog een heel insert statement bij :+

En dan wat select statementjes. En dat is het. ( Echt... )

Been there. Done that.

Back In Black!

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op maandag 06 augustus 2001 11:33 schreef Bart B het volgende:
Ik denk dat de persoon die jij quote vooral bang is dat er vreemde, niet door hem goedgekeurde code gaat draaien op zijn computer. Namelijk op het moment dat je gaat includen include je ook allemaal commando's. Zo zou je dus heel makkelijk een klein scriptje kunnen schrijven dat een aant files van je systeem zoekt en die dan in een mailtje terugstuurt. Ook het mooie is dan dat de persoon die het slachtoffer is geen poot heft om op te staan, omdat hij de code niet kan zien en dat later wanneer er iets gebeurd is niet kan bewijzen dat er iets is misgegaan.
Dan ligt het aan jezelf. Moet je een goeie beveiliging gebruiken. Je haalt het van een andere server af. Dus met includen haal je het bestand geparsed binnen ( Tenzij er geen php op die andere computer staat.. ) maar zelfs dan nog zal het niet gaan werken om te "hacken".

Back In Black!

• Bart B
Op maandag 06 augustus 2001 15:54 schreef dusty het volgende:

[..]
. Dus met includen haal je het bestand geparsed binnen ( Tenzij er geen php op die andere computer staat.. )
Als je m.b.v. echo als geparsed eindresultaat php code uitspuwt wordt die code denk ik echt wel geinstalleerd als je een dom de file gaat zitten includen (als ik op mijn computer een file include worde de code gewoon geexecuteerd)

Verwijderd

Op maandag 06 augustus 2001 09:21 schreef dusty het volgende:

[..]

*LOL*
Nee, netjes een functie die ik in alle pages van de site kan pleuren en dan ook nog iets specifieks update he..
Wat denk je wel van me :+
Ik ben geen ambtenaar ;) :P

• Bart B
Mensen die serieus mee willen doen verwijs ik door naar SourceForge

Daar is een project aangemaakt (PersonalWebCounter of pwc).

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-08 17:03
Ok, veel mensen zeggenm dat er al dergelijk scripts zijn, hebben die dan ook ff een url voor mij? Ik wil gewoon weten hoeveel unieke bezoekers, hoeveel pageviews en welke browser enzo, allemaal prognoses hoeveel bezoekers er nog komen boeien me nix. Is er al een gratis script (dus geen service, maar een script dat ik in m'n pagina's kan gooien)? Anders moet ik het zelf een keer gaan maken, en ja ook ik ben lui :)
Ik heb op hotscript al wel rondgekeken, maar dat systeem werkt zo bagger imho, kom altijd bij verkeerde dingen of dingen die nog niet half af zijn...

Verwijderd

Ja het is wel allemaal van 'gebruik de search' enzo, maar er staat meestal gewoon niets nuttigs bij....

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

[..]

Ik vraag me alleen af HOE die globalen gedaan wordt. Immers include ik een PHP pagina die op een andere server staat zal die andere PHP server de php parsen en alleen de resultaat terug geven.. (dus in die file $waarde=1 ) betekent helemaal niet dat op mijn computer $waarde=1 komt te staan. Zover ik weet wordt de include als een aparte request gezien en de velden die men heeft ingevoerd wordt niet doorgestuurd naar de php file. ( anders zou het wel leuk zijn met die Iconen hier. ) dus als ie iets maakt zal het zowieso via een soort XML paginatje moeten gaan. (of het nou echt XML is of niet..)
Nope. Is gewoon een kwestie van configureren in je HTTP-server. Dat specifieke includefiletje moet als tekst worden doorgegeven, en dan parst (:{) de PHP-parser op je eigen server die tekst. Nu roept natuurlijk de helft van GoT "beveiliging! beveiliging!", en dan zeg ik: ja, daar zit nou een uitdaging in ;)
* drm heeft daar wel wat ideetjes over

Verder denk ik eerlijk gezegd dat je van een mug een olifant maakt, wat betreft db- en functionele beschrijving.
Een van de prettigste dingen aan een database is, dat wanneer het voor 1 iemand werkt, het voor 1000 ook werkt (afgezien van overloads, ofcourse :+)

Ik wil wel een db-opzet voor je maken, maar daar heb ik momenteel niet zoveel tijd voor. *helaas* ;(
Bart B:
• Het geheel moet platformonafhankelijk worden als dat mogelijk is. Dit houdt naar mijn idee in dat, het geheel moet draaien op elke computer waar PHP en MySQL is geinstalleerd
Dit begrijp ik niet zo goed. Je wilde het toch juist centraal hebben?

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1