VMware vCenter Inventory Service Database

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrodesign
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-09 13:43

nitrodesign

There is more joy on a ...

Topicstarter
Hallo Mede Tweakers,

Hopelijk kunnen jullie mijn vraag beantwoorden of in de goede richting helpen.
Binnen onze organisatie draaien wij een aantal ESXi servers. Deze servers hebben wij gekoppeld aan de vCenter server. Alleen sinds een stroomstoring (UPS zijn besteld na dit incident) is het niet mogelijk om de de vCenter server te benaderen via vSphere (ik kan nog wel gewoon via RDP op de server).

Wat er aan de hand is, is dat er een aantal service niet meer gestart zijn en ook niet meer willen starten.
Na wat zoekwerk ben ik erachter gekomen dat het te maken heeft met de Inventory Service Database, deze is corrupt geraakt (waarschijnlijk door de stroomstoring).

Wat ik nergens kan vinden is, waarvoor de Inventory Service Database voor gebruikt wordt. Het is namelijk mogelijk om de Inventory Service Database te resetten (https://kb.vmware.com/s/article/2146264) alleen weet ik niet welke settings of dergelijke er verwijderd worden.

Beide ESXi servers draaien nog versie 6.0.

Alvast bedankt.

Grtz,

NitroDesign

Zoek je nog een leuk gepersonaliseerde gift, Check Custodo

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:47
Er staat in je link toch bij wat er aangepast wordt bij het resetten :)
If you reset the Inventory Service database:
vCloud Director goes out of sync with vCenter Server and does not have accurate information about managed virtual machines.
Any Storage Profiles that you are using through the vSphere Profile-Driven Storage service are lost.
All object tags are deleted during a reset.
https://geek-university.c...ory-service-installation/
vCenter Inventory Service is used to manage the vSphere Web Client inventory objects and property queries that the client requests when users navigate the vSphere environment
Hier staat eventueel ook nog een Workaround zodat je misschien niet hoeft te resetten.
https://kb.vmware.com/s/article/2119422
To workaround the issue run the following on the vCD DB before the Reset to get the mapping which needs to be recreated:

select virtual_center.name as VC,storage_profile_inv.name as Storage_Class, datastore_inv.vc_display_name as Datastore_To_Tag from storage_profile_inv
inner join datastore_profile_inv on datastore_profile_inv.profile_moref = storage_profile_inv.moref
inner join datastore_inv on datastore_inv.moref = datastore_profile_inv.datastore_or_pod_moref
inner join virtual_center on virtual_center.id = datastore_inv.vc_id
order by VC,Storage_Class

[ Voor 59% gewijzigd door HKLM_ op 12-04-2020 10:53 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:47
@nitrodesign is het nog gelukt?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:50

Valkyre

Kitesurf FTW!

Of een backup van de vorige nacht terug zetten? Mits er niet heel veel wijzigingen hebben plaats gevonden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrodesign
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-09 13:43

nitrodesign

There is more joy on a ...

Topicstarter
@HKLM_ Wij gaan morgen de vCenter software opnieuw installeren. Ik heb nog navraag gedaan of wij gebruik maken van profielen of dergelijke, maar dat is niet het geval.

@Valkyre Een backup terug zetten hebben we geprobeerd met Veeam, alleen dit was niet mogelijk omdat die de server niet kan vinden (we hebben ook wat back-ups moeten verplaatsen om het draaiend te houden). Wellicht hiermee iets niet goed overgezet of dergelijke.

Hopelijk met het deinstalleren en herinstalleren van de vCenter software dat het probleem opgelost wordt.
Ik houdt jullie op de hoogte.

Zoek je nog een leuk gepersonaliseerde gift, Check Custodo