[Netwerk] Langzaam op apparaten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeterder
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-10 21:39
Goedemiddag,

Ik heb een voor mij mysterieus probleem, ik heb op de begaande grond een modem staan welke met een kabel omhoog loopt naar een router. Op die router staan meerdere apparaten aangesloten, wanneer ik een speedtest doe op mijn laptop red ik nét de 40 mbps download, zelfde geldt voor mijn telefoon. Wanneer ik dezelfde speedtest doe op mijn Apple TV schiet deze wel door naar de 250 mbps download.

Ik kan niet begrijpen waarom hij op het ene apparaat wel goede download heeft en op de andere niet. Is er iemand die me wellicht kan uithelpen?

Bijvoorbaat dank!

Beste antwoord (via rens-br op 14-04-2020 08:14)

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-10 20:30
eerste wat me te binnen schiet is dat je appletv kiest voor de 5ghz wifi antenne, en de rest van je devices voor de 2.4ghz antenne

kan je deze aparte namen geven in je apparatuur om een en ander uit te sluiten?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-10 20:57

lier

MikroTik nerd

Hoe is alles aangesloten (daard/draadloos/band)? Draadloos is 40Mbps niet per sé vreemd, alleen behoorlijk traag. Maar dan zit je mogelijk op de 2G radio.

Zou je (conform de template) aan kunnen geven welke relevante hardware je gebruikt?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• ijske
eerste wat me te binnen schiet is dat je appletv kiest voor de 5ghz wifi antenne, en de rest van je devices voor de 2.4ghz antenne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeterder
ijske schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 18:17:

Als ik deze probeer te wijzigen dan veranderd hij beide namen en niet gescheiden van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
heb je een retarted wifi router dan ?
type ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweeterder
ijske schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 18:26:
heb je een retarted wifi router dan ?
type ?
Beste Ijske,
Bedankt voor je reactie, ik was inderdaad vergeten de 5.0 te onderscheiden van de 2.4. Dit heeft geholpen, bedankt!
Pagina: 1