Vraag over uitzetten / slaapmodus / sluimerstand

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhjgiesen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:45
Hallo allen,

In mijn nieuwe situatie heb ik een lenovo yoga ultrabook, gekoppeld met een thunderbolt hub aan al mijn externe apparaten (toetsenbord, beeldscherm, muis, audio interface). Mijn beeldscherm staat op een verhoging en mijn laptop staan eronder. Om hem aan te zetten moet ik steeds onhandig de klep openen om op de 'aanknop' te duwen. De klep kan niet helemaal open door de verhoging en dus zit ik steeds te klooien. Nu mijn vraag:

1. Is er een mogelijkheid om de laptop op een andere manier 'aan te zetten' zonder de aanknop op het laptoptoetsenbord te gebruiken? De powerknop op mijn externe toetsenbord werkt niet.

2. Als er geen andere optie is, is het slecht om de laptop constant in slaapmodus / sluimerstand te zetten? Ik kan de laptop namelijk dan wel laten ontwaken door het draadloos toetsenbord.

3. Welke modus is dan het best? Slaapmodus of sluimerstand?

Ik hoop dat iemand me kan helpen. Alvast bedankt!

Gr. Robin

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik dacht eerlijk gezegd dat alle 2-in1 laptops een knop op de zijkant hadden, dat heeft die van mij in elk geval.

1. Denk het niet

2. Kan prima

3. Ja wat wil je? Slaapmodus houdt de computer aan en onthoud exact waar je gebleven bent. Sluimermodus slaat je RAM op en je laptop gaat écht uit, dus loopt je accu niet verder leeg.

Ik gebruik eigenlijk altijd sluimermodus, verschil in nauwelijks merkbaar en ik kan m'n laptop zonder te checken of ie nog aan staat in m'n tas proppen.

[ Voor 32% gewijzigd door jodeltje op 11-04-2020 17:54 ]