Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jirad
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-10 09:22
Mijn vraag
Momenteel beschikken wij over een stuk of 7 office 365 Business licenties waarbij wij gebruik maken van zowel e-mail als SharePoint. Voor de SharePoint site hebben wij een aparte office groep, waarbij zowel enkele mensen van de organisatie als 2 mensen van buiten de organisatie in zitten.

Om afspraken bij te kunnen houden, willen wij gaan werken met een gedeelde agenda. Deze agenda moet te gebruiken zijn voor alle interne externe mensen in de SharePoint groep, als wat extra mensen vanuit de organisatie. Hierbij mogen de extra mensen uit de organisatie wel toegang hebben tot de agenda maar niet tot de SharePoint site zelf.

Ik heb geprobeerd om een agenda te maken via SharePoint, eigen account en public folders, maar ik loop toch nog tegen het problemen aan op het gebied van rechten, en synchronisatie. Zo kan ik bijvoorbeeld niet selecteren dat externe mensen de agenda mogen delen terwijl de instellingen nog redelijk open staan.

De gewenste agenda moet de volgende mogelijkheden hebben:
  • Delen met externe personen
  • Mogelijkheid om agenda toe te voegen aan eigen agendasoftware (Outlook, Apple agenda, Google agenda) (Door bijvoorbeeld ICAL?)
  • Mensen die agenda toegevoegd hebben mogen zelf agenda afspraken toevoegen (Ook externe)
  • Als ik de agenda toevoeg aan bijvoorbeeld Apple Agenda, wil ik niet steeds een uur hoeven te wachten totdat een afspraak bijgewerkt is. Voorkeur gaat uit naar bijwerken binnen enkele minuten of sneller.
Heb ik ergens een instelling over het hoofd gezien? Of gaat dit lastig worden omdat ik met externe personen werk die geen gebruik maken van Outlook? Is er in dat geval een andere agenda oplossing waarbij het wel mogelijk is?

Relevante software en hardware die ik gebruik
  • Office 365 business
  • Google Agenda
  • Outlook
  • Apple agenda
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
  • Hulp gevraagd aan iemand die veel met Office 365 werkt
  • Office 365 handleidingen doorgenomen
  • Handleidingen gevolgd over het delen van agenda met externe mensen van overige sites