Is het slim om een 8-pin verloopkabel naar de GPU te kopen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• A.J.Koerselman
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06-11-2025
Beste Tweakers,
Ik bouw regelmatig Game pc's voor vrienden/ familie en ben nu weer bezig.
Voor de videokaart heb ik mijn oog gelegd op een xfx rx570.
Deze heeft echter een 8-pin voedingskabel nodig terwijl mijn voeding maar twee 6-pins kabels heeft.
Is het verstandig om een verloopje van bijvoorbeeld 2x molex naar 1x 8-pin aan te schaffen om zo de videokaart van stroom te voorzien?

Hier het linkje: https://www.allekabels.nl...3AOA77EAQYAyABEgKrPfD_BwE

Of dit?
https://www.onlinekabelsh...-voedingskabel-0-15-meter

Mocht het handig zijn, hier de specs van de pc:
i5-3470
8gb ddr3 ram
250 GB SSD
500GB HDD
Chieftec 500 watt (GPS-500AB A)

Alvast heel erg bedankt voor de hulp!
Alexander

Alle reacties

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:53

Thomg

Aww yiss

Als het echt niet anders kan is een 6 naar 8 pin meestal wel OK.
Heb je de kaart al? Dit soort dingen worden er vaak bijgeleverd.

• A.J.Koerselman
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06-11-2025
Ik heb de kaart nog niet, maar ik zou hem dan overkopen van een mede tweaker.

Verwijderd

Wanneer de voeding 2x 6pins heeft dan is een verloop van die twee naar 1x 8pins betere oplossing dan 2x molex naar 8pins

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06:55
Ik vraag me überhaupt af of die voeding nog te gebruiken is. Het ziet er niet echt als een hoogstaand model uit en het is een model dat al 8 jaar uit de handel is, dus hij is al minstens 8 jaar oud. Ik denk dus dat die wel aan vervanging toe is.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06:56
De vraag is eerder of het nog slim is om deze voeding te blijven gebruiken. Als je het mij vraagt niet.

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Verloopkabels zijn eigenlijk nooit een goed idee, vooral niet als je een oudere voeding gebruikt. Het is beter om een andere gpu of psu te zoeken. Mocht je het wel willen kies dan zoals eerder aangegeven voor een 2x 6 naar 1x 8 kabeltje.

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-01 02:44
Crappy 500W voeding die geen 500W haalt, zeker vroeger was het nogal de gewoonte om met piekvermogen te adverteren als wat de voeding kan leveren bij 20 graden voor 10 seconden.

Kans is groot dat ze het ofwel niet trekt of dat ze heel snel gaat overlijden. En dan hopen dat ze geen HW kapot trekt in het overlijdings proces.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06:56
Crappy voeding is het niet. Best wel een aardig ding, 10 jaar geleden, met Delta als OEM maar de levensduur van alles houdt nu eenmaal een keer op.

• Echt niet.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-01 12:06

Echt niet.

Gewoon niet.

Maar dit systeem heeft toch lang geen 500W nodig, lijkt me? Althans, ik heb dezelfde GPU met een ryzen, maar dat draait op een veel lichtere voeding, volgens mij 350W oid. Me dunkt dat intel vergelijkbaar draait.

Dus: gegeven dat dit geen peperdure build is, hij al een voeding heeft liggen met een ruime overcapaciteit, wat is het risico dat je loopt? Mijn enige ervaring met voedingen die niet goed zijn is dat je systeem kan freezen tijdens het gamen. Irritant, zeker, maar na het vervangen van de voeding waarvan was vastgesteld dat die slecht was, was er geen vuiltje aan de lucht. Waarom zou je het niet proberen?

Verwijderd

Uszka schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 23:24:
De vraag is eerder of het nog slim is om deze voeding te blijven gebruiken. Als je het mij vraagt niet.
Tsja de hardware is bijna net zo oud en wanneer geen bolle condensators dan even stofvrij maken en gaan met het ding.
Pagina: 1