Hulp gevraagd met Color Pro lichtcontroler

Pagina: 1
Acties:

• Tomas Zwinkels
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

Topicstarter
ok kweet niet of dit hier echt thuis hoort maar aangezien hier 't meeste dj's/geluidsmensen komen denk ik dat ik het hier het beste kan vragen..

Sorry dat ik jullie der mee moet lastig vallen.. maar ik ben best een beetje deprie geworden na de weinige respons die ik op andere dingen heb gekregen..

Het probleem is het volgende.. Een bepaalde tijd geleden heb ik een Highend color pro lichtset 2e hands gekocht.. 't gaat over deze controler en lampen:

Afbeeldingslocatie: http://www.piersonhuiswerk.8m.com/controler1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.piersonhuiswerk.8m.com/lampen1.jpg

nou heeft m'n controler de geest gegeven.. en dat schatje is niet meer makkelijk aan te komen.. wat zoek ik dus.. Iemand die zo'n dingetje nog ergens heeft staan. desnoods met een zooi lampen erbij.. Iemand die nogal in het wereldtje zit en verwacht dat ie um wel gemaakt krijgt..

Is er verder iemand die weet op welke andere controllers ze op kunnen werken??
status que??
scancommander??

alle hulp is welkom aangezien dit toch best wel het belangrijkste deel van mijn driveinnetje was/is..

alvast heel erg bedankt voor alle hulp..

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

• MisterDon
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Wat voor compu is het? Een DMX512 of zo?

Dan zou je de colourchangers ook op een Martin oid kunnen laten lopen.

Maar kun je niet de importeur van de compu vinden? Die moet dat toch kunnen repareren.

Wat werkt er niet meer aan trouwens? Meestal is het een heel dom voedingsdingetje dat het niet meer doet. Had ik ook een keer met mijn lichtcomputer (Botex), dagenlang puzzelen leverde niks op, uiteindelijk bleek het een dom gelijkrichtertje van 2,50 in de voedingsstabilisatie te zijn!

En toen werkte ie weer! :)

• Tomas Zwinkels

Tomas Zwinkels

Topicstarter
neej.. tis niet gewoon dmx maar een of ander wazig oud highend protocol..

en nope hijs echt vernaaid.. niks simpels.. ik heb der ook al door een monteur naar laten kijken en reparen is het zelfde als alle print vervangen.. en daar heb ik niet veel zin in..

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

• MisterDon
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ik hou er niet van om het te zeggen, maar....

Sorry!

Ik hoop voor je dat je een vervanger kunt vinden, ik heb echt geen flauw idee verder.
Succes ermee.

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:45

Illusion

(the art of)

het lijkt me toch erg sterk dat HighEnd, wat otch een redelijk goed merk is, een wazig protocol gebruikt dat niet DMX compatible is. kijk het desnoods even na op hun website (heb je waarschijnlijk al gedaan maar ja)
sommige fabrikanten leveren nog wel converters van DMX naar hun eigen protocol

en als laatste hoop kun je op de site van HEUFF www.heuff.nl bij vraag en aanbod een vraag zetten, je weet het nooit

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
hou de elektuur in de gaten, die gaan met DMX aan de stoei

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
High End heeft ook een eigen protocol: Maar meestal ondersteunen hun fixtures beide protocollen (HighEnd en DMX-512). Ik hoop voor je dat deze fixtures die je hebt gekocht ook DMX-512 aangestuurd kunnen worden: misschien een firmware update. Het enige wat ik van die Color Pro's weet is dat het de concurrenten waren van de RoboColors van Martin en dat ze nu dacht ik niet meer gemaakt worden ...

succes met je speurtocht :)

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

• wizzard
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-04 15:19
Ken het spul wel moet je ff bellen met de mensen van deze site www.cazemier.nl mischien dat hij nog zo'n setje heeft staan en stel de vraag onderstaand ook even (mischien respons)

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

• Tomas Zwinkels

Tomas Zwinkels

Topicstarter
het is nogal een oud systeem.. vandaar dat het een wazig protocol is.. ze worden inderdaad niet meer gemaakt.. wel een nieuwere versie.. maar die is we gewoon dmx dus daar ken ik niks mee..

• Tomas Zwinkels

Tomas Zwinkels

Topicstarter
na ja.. ik trap um nog ff omhoog.. met de hoop dat iemand nog een zinnige reactie kan geven..

Pagina: 1