Een GPU gezocht voor 1440p gaming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:51
Beste Tweakers,

Na een tijd lang niet tot nauwelijks meer bezig te zijn geweest met games, wil ik toch graag weer wat gave PC games gaan spelen. Maar eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer met alle videokaarten. Nvidia met alle willerkeurig lijkende cijfers, Supers en Ti's maken het ook niet veel makkelijker, en liever koop ik tweedehands, wat het vergelijken in benchmarks weer wat lastiger maakt...

Ik zoek een?

GPU die met redelijk hoge settings, in de nieuwere games, stabiel 60 - 75 FPS haalt op 1440p resolutie.

Qua games, denk aan Far Cry, GTA V, Tomb Raider, Forza Horizon en Hitman.

Wat is je budget?

Ik weet niet zo goed waar ik aan moet denken. Het valt mij op dat GPU's ontzettend duur zijn geworden, of lijkt dat maar zo? Ik vind rond de 300€ wel een nette prijs voor een videokaart in ieder geval. Tweedehands is voor mij ook geen enkel probleem, en heeft zelfs voorkeur.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?

Ik heb altijd goede ervaringen gehad met Gigabyte, Asus en EVGA, en ellendigere situaties met MSI, dus MSI is een no-go voor mij. Ook heb ik zowel Nvidia als AMD gehad, en allebei beviel mij goed.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-6600K Boxed€ 222,75€ 222,75
1MoederbordenAsus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII HERO€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenFractal Design Define R4 Pearl Black€ 0,-€ 0,-
1WaterkoelingNZXT Kraken X61€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 86,90€ 86,90
1Optische drivesSamsung SH-224DB€ 38,72€ 38,72
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 97,34€ 97,34
1Solid state drivesCrucial P1 500GB€ 77,36€ 77,36
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 523,07

Dit is het systeem wat ik de laatste paar dagen heb gebouwd. Wil hier niet al te veel aan veranderen op het moment, later kan ik evt. de CPU nog upgraden naar een I7 van de 7e generatie als de CPU een te grote bottleneck wordt, of een nieuwer platform tegen die tijd.

Alle reacties

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:03
reviews: Radeon RX 5700 en 5700XT - Serieuze concurrent in het middensegment

Groot aantal benchmarks waar ook kaarten uit de vorige generatie voorbij komen.
Tweedehands kan je kijken naar een 1070(ti) (1080 zit boven budget als ze al te krijgen zijn). Al zou ik qua prijs/performance gaan voor een nieuwe Rx 5700 denk ik voor 1440p. Deze bijvoorbeeld.
pricewatch: ASRock Radeon RX 5700 Challenger D 8G OC

Heeft je monitor overigens nog iets van freesync? Zou een extra overweging zijn om voor amd te gaan.