beste mensen,
recent een wijziging in mijn netwerk doorgevoerd om de thuis (school)werk situatie te ondersteunen.
Voorheen probleemloze opstelling, met uitzondering van geregeld lage wireless snelheid:
- Ziggo Connectbox in bridge
- TP-link wireless router er achter (Tl-WR1043ND)
- Boven een Sitecom router als access point
Ik heb een nieuwe TP-link router gekocht met 5GHz functionaliteit voor meer dekking beneden. Geïnstalleerd, maar inmiddels met de handen in het (steeds langer wordende...) haar.
Nieuwe opstelling:
- TP-Link Archer C2300 begane grond. DHCP staat aan (192.168.0.100 - 192.168.0.249). Channel 6 (2.4GHz)
- TP-Link WR1043ND op de eerste verdieping. DHCP staat uit. Channel 1 (2.4GHz)
- Sitecom WLR-4000 op de tweede verdieping ongewijzigd. Channel 11 (2.4GHz)
De drie wireless netwerken hebben hun eigen SSID.
Probleem: op meerdere momenten van de dag valt de internetverbinding via de Archer C2300 weg. Verbinding met de router blijft wel doorgaan. Probleem doet zich voor op zowel een (Lenovo) laptop, als op mobiele devices (o.a. iPhone en iPad).
Iemand nog een suggestie waar dit in kan zitten?
recent een wijziging in mijn netwerk doorgevoerd om de thuis (school)werk situatie te ondersteunen.
Voorheen probleemloze opstelling, met uitzondering van geregeld lage wireless snelheid:
- TP-link wireless router er achter (Tl-WR1043ND)
- Boven een Sitecom router als access point
Ik heb een nieuwe TP-link router gekocht met 5GHz functionaliteit voor meer dekking beneden. Geïnstalleerd, maar inmiddels met de handen in het (steeds langer wordende...) haar.
Nieuwe opstelling:
- TP-Link Archer C2300 begane grond. DHCP staat aan (192.168.0.100 - 192.168.0.249). Channel 6 (2.4GHz)
- TP-Link WR1043ND op de eerste verdieping. DHCP staat uit. Channel 1 (2.4GHz)
- Sitecom WLR-4000 op de tweede verdieping ongewijzigd. Channel 11 (2.4GHz)
De drie wireless netwerken hebben hun eigen SSID.
Probleem: op meerdere momenten van de dag valt de internetverbinding via de Archer C2300 weg. Verbinding met de router blijft wel doorgaan. Probleem doet zich voor op zowel een (Lenovo) laptop, als op mobiele devices (o.a. iPhone en iPad).
Iemand nog een suggestie waar dit in kan zitten?