Notificatie of andere waarschuwing bij lage reactiescore

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Als ik kijk naar reacties die een -1 krijgen, valt me op dat het vaak recidivisten zijn die onzin (steeds dezelfde flamebaits, complottheorieën, ongefundeerd onleesbaar gewauwel) uitkramen in de reacties.

Ik kijk zelf vaak even terug hoe mijn reacties worden beoordeeld, om er van te leren. Ik ga geen tijd investeren in reacties die door deze community niet worden gewaardeerd. Maar blijkbaar is die zelfreflectie niet iedereen gegeven, of ze interesseert het geen reet.

Het waarschuwen van gebruikers is nu natuurlijk een tijdrovende klus, maar waarom gebeurt dat niet automatisch? Ik denk dat Tweakers zou kunnen leren van StackOverflow, waar een gebruiker überhaupt niets meer kan doen totdat een negatief saldo wordt opgeheven door vragen/antwoorden te verwijderen. Nu behoort reacties verwijderen niet tot de mogelijkheden, maar ik vind het ook gek dat een reeks negatief beoordeelde reacties geen (automatische) gevolgen heeft.

De daadwerkelijke implementatie van dit idee kan natuurlijk over vele manieren, dus laat ik het eerst wat algemeen houden: hoe denken we (als community) over geautomatiseerde waarschuwingen aan gebruikers die een lage reactiescore hebben?