COD Warzone Crasht continu, ligt dit aan mijn pc?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavitoNL
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-02-2021
Beste Forum Leden,

Ik ben ten einde raad. Ik heb een half jaar geleden door een erkend hardware bedrijf een (in mijn ogen) redelijke game pc laten samenstellen als leek. In de overtuiging dat ik de hedendaagse games op een hoge of epic resolutie zou kunnen afspelen.

Zoals je hierboven leest speel ik tegenwoordig graag COD Warzone echter krijg ik na meerdere keren het spel (volledige game) te hebben geïnstalleerd verschillende foutmeldingen, om er 1 op te noemen "Disc Read Error".

Ik ben ten einde raad en vraag me af het aan de hardware van mijn pc ligt of dat er andere mogelijke oorzaken zijn.
Ik heb de laatste drivers van al mijn hardware geïnstalleerd dus daaraan kan het volgens mij niet liggen.

Bijgevoegd een foto met een opsomming van mijn pc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tTVVRygdH_zC7GuMVWBt-9go1Kk=/f/image/MiWUJyYV28BHRq8M7c5z2oDZ.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Wat zei het erkende hardware bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:48

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Er zit 4(!!) jaar garantie op je pc en je opent eerst een topic hier??

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-06 16:20
COD warzone zorgt bij veel mensen voor crashes. Punt is dat je uit moet zoeken wat die foutmelding betekent. Ligt dat aan je installatie die corrupt is, je SSD die issues heeft, je drivers niet up to date zijn of ligt het aan COD zelf.

Zoals gezegd er zijn veel meldingen in omloop van crashes met Warzone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-06 15:27
Google geprobeerd? Kom daar een rits aan oplossingen tegen als ik alleen maar zoek op "Disc read error cod warzone"

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
Zoals Kadardar al aangeeft: 1e hit in google. Genoeg dingen om uit te zoeken
https://www.reddit.com/r/...50_mp_donetsk_00525_trff/

echter is het wel afhankelijk wat er bij jou staat NA disc read error. ('mp_donetsk_00525_tr.ff') of iets anders. Op basis daarvan ga je zoeken wat het probleem kan zijn.

Als je pc verder prima werkt ook met andere games, dan is het meestal een software probleem en ga je dat eerst uitzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom!

Ik ben geen lokale moderator, maar haal wel even HELP!! uit de topictitel. Er is geen letterlijk levensgevaar, dan is schreeuwen niet nodig en niet aardig tegen over alle andere mensen die een topic openen ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavitoNL
Kadardar schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 11:52:
Google geprobeerd? Kom daar een rits aan oplossingen tegen als ik alleen maar zoek op "Disc read error cod warzone"
Uiteraard heb ik alle mogelijke oplossingen zoals die op google en youtube worden aangeboden al geprobeerd. Ook deze oplossingen werken voor mij niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavitoNL
NLMaca schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 11:54:
Zoals Kadardar al aangeeft: 1e hit in google. Genoeg dingen om uit te zoeken
https://www.reddit.com/r/...50_mp_donetsk_00525_trff/

echter is het wel afhankelijk wat er bij jou staat NA disc read error. ('mp_donetsk_00525_tr.ff') of iets anders. Op basis daarvan ga je zoeken wat het probleem kan zijn.

Als je pc verder prima werkt ook met andere games, dan is het meestal een software probleem en ga je dat eerst uitzoeken
Ik moet toegeven dat ik redelijk vaak een bluescreen krijg. en dat andere games zoals bijvoorbeeld fortnite ook wel regelmatig in de soep lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
@DavitoNL
Een aantal vrienden hebben ook wel eens crashes om niks. vanuit Warzone ineens terug in windows. Terwijl ik vanaf begin af aan nergens last van heb gehad en nog steeds niet.

Speel je alles op ultra of heb je ook al eens geprobeerd de settings lager te zetten? Er zijn zoveel crashes dat het lastig is om te vertellen wat de oplossing is. Je kan 2 identieke systemen hebben waarbij er 1 altijd crashed en de ander geen problemen heeft.

Dan zou ik je vraag hier eens stellen, zoals Donstil al aangaf.
[PC] Call Of Duty Modern Warfare 2019 (vragen en problemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:15
Als hij regelmatig crashed is er duidelijk iets mis. Welke voeding zit er precies in? Een 750w bagger voeding kan voor rare klachten zorgen.

Is de CPU OCt? Zoja draait hij wel stabiel?
https://www.overclock.net...-way.html#/topics/1722272

En draai ook eens memtest86 voor een uur of 12. Kijken of daar iets uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-06 16:43
Je geeft aan dat je pc ook met andere spellen crashed. Dan lijkt het erop te wijzen dat het een hardware probleem is in plaats van software (lees: spellen)

Wat kan je doen om vast te stellen wat er mis is:
  • Beschrijf uitgebreid wanneer het mis gaat, en wat voor foutmelding krijg je? Denk hieraan van gebeurd het telkens bij hetzelfde moment (het laden van een cutscene, het installeren van een game op een bepaalde manier stand, etc).
  • Als er iets is overgeclockt, zet dit dan weer naar de standaard waardes. Update alle drivers voor je videokaart, misschien ook voor je moederbord. Gebeurd het dan nog steeds?
  • Test de onderdelen afzonderlijk. Het kan voorkomen dat er een fout in het begin in zat, of dat er een onderdeel al stuk is (ook hier is het geval, hoe jonger de pc hoe minder kans, maar nog steeds aanwezig). Om de onderdelen te testen kan je gebruik maken van benchmarks, of stress tests. Ook wat @loki504 aangeeft, memtest voor je geheugen te testen. Zoek op wat smart waardes zijn en kijk hiernaar.
  • Als je andere onderdelen hebt liggen, probeer die dan tijdelijk. Heb je het probleem dan nog steeds? Of is het dan opgelost?
Door duidelijk aan te geven wat er precies mis gaat kunnen we het beter meedenken. Zoals ikin dit topic verneem is Warzone zelf ook niet meest stabiele spel momenteel, dus zou het ook daaraan kunnen liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-06 19:11
Falcon schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 11:49:
Er zit 4(!!) jaar garantie op je pc en je opent eerst een topic hier??
Ik vraag mij sowieso af hoeveel die garantie waard is als die PC werkelijk 24gb ram heeft...
Pagina: 1