Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sir_xavier
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 27-04-2023
Op 21 februari 2020 heb ik schriftelijk aangegeven dat ik mijn Binck rekening en account wil beëindigen. Binnen enkele dagen kreeg ik per e-mail bericht dat mijn verzoek verwerkt zou worden en dat ik bij afhandeling een bevestiging zou ontvangen.

Aangezien het daarna erg stil bleef heb ik op 11 maart per e-mail geïnformeerd naar de status en of ze aan konden geven hoe lang het gaat duren voordat alles is verwerkt. Op 18 maart reactie ontvangen dat het druk is en dat ze niet kunnen aangeven hoe lang het exact duurt voordat mijn verzoek is verwerkt. Het proces is in ieder geval in gang gezet, kreeg ik te horen.

We zijn nu bijna 2 maanden verder ten aanzien van mijn initiële verzoek en er is geen actie ondernomen door Binck en ook tot heden geen bevestiging ontvangen.

Uiteraard heb ik begrip voor de Covid-19 crisis, maar mijn verzoek was al ruim daarvoor ingediend. Ik ben benieuwd of iemand hier toevallig weet wat wettelijk gezien kan en mag? Mag een dergelijk verzoek in de praktijk echt zo lang duren? Lijkt me toch dat het gewoon een heel simpele handeling is? Ik zou graag advies willen.

Bvd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolletjedrop
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 17-05 17:01
Ik heb bij Binck Fundcoach gezeten, maar ben daar via de overstapservice van de ABN Amro weggegaan.
Bij de ABN aangegeven welke ETF’s moesten worden overgeboekt en aangegeven dat de rekening daarna kon worden afgesloten. Het duurde bijna 3 weken voordat de effecten waren overgeboekt, het afsluiten van de rekening was daarna binnen een week geregeld.

Wel heb ik behoorlijk achter mijn jaaroverzicht 2019 aan moeten zitten. Ik kon uiteraard niet meer inloggen en heb er meerdere malen per mail om moeten vragen. Uiteindelijk heb ik hem ergens begin maart pas gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sir_xavier
Bedankt voor je reactie. Vind het wel vreemd allemaal. Ik had mijn rekening al helemaal leeg gehaald en alle ETF's verkocht, dus stond volledig op 0 voor mijn verzoek. Doordat het allemaal zo lang duurt sta ik inmiddels negatief, aangezien pakketkosten kennelijk gewoon doorlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:46

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Binck is inderdaad heel traag, en hoewel je digitaal kunt aanmelden kun je (nog steeds, ongeacht wet Van Dam) alleen maar per post opzeggen :x Destijds (2 jaar geleden) kon je wel je account op inactief laten zetten, dat scheelde iig in de maandelijkse kosten (die er opeens toen bijkwamen). Dat heb ik maar laten doen, en daarna boeit de officiele afhandeling me niet meer, dat mogen ze nu zelf uitzoeken.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sir_xavier
FreezeXJ schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 14:24:
Binck is inderdaad heel traag, en hoewel je digitaal kunt aanmelden kun je (nog steeds, ongeacht wet Van Dam) alleen maar per post opzeggen :x Destijds (2 jaar geleden) kon je wel je account op inactief laten zetten, dat scheelde iig in de maandelijkse kosten (die er opeens toen bijkwamen). Dat heb ik maar laten doen, en daarna boeit de officiele afhandeling me niet meer, dat mogen ze nu zelf uitzoeken.
Goeie! Zal eens kijken of ik 'm op inactief kan laten zetten, dan zoeken ze het verder maar uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:23
Houd er rekening mee dat ze uiteindelijk ook Binck Inactive zoals dat heet willen schrappen, volgens mij kun je ook je rekening daar niet meer naar overzetten, maar proberen kan altijd natuurlijk!
Uiteindelijk wil je het dan toch beëindigen, aangezien je er toch niets meer mee gaat doen neem ik aan.

Indien toch wel weer gaat een rekening openen wel weer een stuk makkelijker bij Binck en dan hebben ze als het goed is ook weer gratis transactietegoed voor je klaar liggen :p

[ Voor 22% gewijzigd door JohanNL op 11-04-2020 16:37 ]

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:58
Als je correct hebt opgezegd dan is dat altijd per een bepaalde datum (moment per wanneer opgezegd kan worden + opzegtermijn).

Wanneer ze het dan precies verwerken doet er niet zoveel toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolletjedrop
Bij Fundcoach betaal je toch alleen 0,18% fee over je fondsen. Als die verkocht zijn betaal je toch niets meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sir_xavier
Rolletjedrop schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 19:09:
Bij Fundcoach betaal je toch alleen 0,18% fee over je fondsen. Als die verkocht zijn betaal je toch niets meer?
Ja dat dacht ik ook, toch sta ik sinds een aantal weken op -0,05 euro. Kan het komen omdat ik mijn rekening helemaal heb leeggehaald nadat alle ETF's waren verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:58
sir_xavier schreef op zondag 12 april 2020 @ 07:19:
[...]

Ja dat dacht ik ook, toch sta ik sinds een aantal weken op -0,05 euro. Kan het komen omdat ik mijn rekening helemaal heb leeggehaald nadat alle ETF's waren verkocht?
Als je de rekening leeg hebt gehaald voor de valutadatum van de verkoop dan heb je mogelijk een aantal dagen negatief gestaan waarover je rente moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sir_xavier
Rukapul schreef op zondag 12 april 2020 @ 08:03:
[...]

Als je de rekening leeg hebt gehaald voor de valutadatum van de verkoop dan heb je mogelijk een aantal dagen negatief gestaan waarover je rente moet betalen.
Nee ik heb daar juist op gewacht, weird..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolletjedrop
Je betaalt fee over het gemiddelde van de afgelopen maand, dus pas na een maand geen beleggingen meer is er geen sprake meer van fee. Maar bij je mutaties kun je toch zien waar het betrekking op heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sir_xavier
Rolletjedrop schreef op zondag 12 april 2020 @ 19:36:
Je betaalt fee over het gemiddelde van de afgelopen maand, dus pas na een maand geen beleggingen meer is er geen sprake meer van fee. Maar bij je mutaties kun je toch zien waar het betrekking op heeft?
Oke :) thanks.

Heb even gekeken en het is "Service fee Binck Fundcoach September 2019" (0,05 euro).
Pagina: 1