Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

AMD desktop processoren (AM4) in laptop

Pagina: 1
Acties:

• JcK_85
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-11 19:54
Op de CES 2020 heeft ODM bouwer Clevo laptoplijn aangekondigd met AMD processoren: NH55AFW. Nu doet ieder merk en zijn moeder dat om dit moment, dus zo bijzonder dat niet zou je zeggen, maar in dit geval is het juist HEEL bijzonder. Clevo gebruikt in deze serie laptops namelijk een gemodificeerde B450 chipset en volwaardige AM4 socket. De laptop ondersteunt standaard processoren met een TDP van 65 watt en zal processoren met een hogere TDP (zoals de 3950x) op 65 watt laten draaien. In theorie zouden de processoren die een TDP van 65 watt hebben wel volledig gebruikt moeten worden. (zoals de: 3500(x), 3600, 3700(x), en 3900.

Helaas heb ik tot op heden nog geen benchmarks kunnen vinden, maar er is al een eerste Nederlandse aanbieder die op de site aangeven dat de laptops vanaf 17 april worden verwacht....
Buiten de extra rekenkracht die beschikbaar komt met deze laptop serie, is het ook nog een prijstechnisch erg interessant. De NL prijs is op dit moment € 1249,- voor het basismodel met een 3600 processor en een RTX 2070

Nu ben ik erg nieuwsgierig wat jullie denken van deze ontwikkeling en of jullie al ergens Benchmarks hebben gezien?

Knutsel te graag aan computers voor mij eigen bestwil :-)