Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• no_way_today
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-06 17:44
Beste medewerkers,
In mijn zoektocht naar een externe ssd (usb-c) om het os op te installeren kwam ik uit bij de samsung t-5. Als alternatief voor een dure inbouw ssd. Ik lees dat dit net zo snel is, cosmetisch is het natuurlijk iets minder mooi. Maar nu zie ik dat er inmiddels een samsung t7 is. Is er al iemand die daar zijn os vanaf laat draaien? want zorgt de fingerprint juist niet voor een obstakel om het os vanaf te draaien? De t7 is een stuk sneller, wat mij dan weer aanspreekt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Is die vingerprint noodzakelijk om de schijf te laten functioneren of is dat in te stellen met een stukje software?

Verder: Op welke Mac zou die moeten gaan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-06 17:44
iMac 2019, nee de fingerprint is niet nodig. Puur alleen of de 7 sneller is, of in ieder geval merkbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Let wel dat TRIM niet werkt, verder is het goed te doen, ik gebruik het op de 2015. (de T5, zelfs 2x, 1x MacOS en een andere met Windows 10)

Let wel even op dat je onderstaande moet doen:
https://appleinsider.com/...boot-from-external-drives

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je de vergelijking maakt dan is alleen de vingerprintscanner de toegevoegde waarde bij de T7: https://tweakers.net/pricewatch/compare/942129;1508520/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:28
sypie schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 11:55:
Als je de vergelijking maakt dan is alleen de vingerprintscanner de toegevoegde waarde bij de T7: https://tweakers.net/pricewatch/compare/942129;1508520/
Daar missen de daadwerkelijke snelheden van de T7. De T5 doet ~540MB/s, de T7 zo'n 1000MB/s, volgens wat snel gegoogle. Redelijk verschilletje.

Maar wat ga je ermee doen @no_way_today? Als het alleen maar OS op draaien is, dan zal je het verschil in de praktijk waarschijnlijk amper gaan merken. Vraag is of je dat de meerprijs van +50% waard vindt.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Hahn schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 12:00:
[...]

Daar missen de daadwerkelijke snelheden van de T7. De T5 doet ~540MB/s, de T7 zo'n 1000MB/s, volgens wat snel gegoogle. Redelijk verschilletje.

Maar wat ga je ermee doen @no_way_today? Als het alleen maar OS op draaien is, dan zal je het verschil in de praktijk waarschijnlijk amper gaan merken. Vraag is of je dat de meerprijs van +50% waard vindt.
Ik vind het toch wel handig als het OS zo snel mogelijk draait.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:28
Berlinetta schreef op zondag 12 april 2020 @ 01:55:
[...]

Ik vind het toch wel handig als het OS zo snel mogelijk draait.
Koop jij toch lekker de T7 d:)b

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Hahn schreef op zondag 12 april 2020 @ 01:55:
[...]

Koop jij toch lekker de T7 d:)b
Ik heb in mijn laptop al een NVME. Stoere boii

Acties: