Webcam test

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 11:37

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
reviews: Vijf thuiswerkwebcams getest

Waarom komt de brio niet terug op de laatste pagina en krijgt hij geen cijfer?

@Yero

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:31

WoutF

Hoofdredacteur
Deze review was nog niet helemaal klaar en is per ongeluk toch al online verschenen. We gaan hem afronden en z.s.m weer online zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Dank je Wout. Kan gebeuren :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 00:17
Ondertussen staat 'ie er al weer. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RAHL66
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18-08 18:54
In de meeste thuiswerk scenarios wordt het beeld gewoon uitgezet. Scheelt bandbreedte. Veel belangrijker dan beeldkwaliteit is geluidskwaliteit (het microfoon deel indien aanwezig). Vreemd genoeg wordt hier met geen woord over gerept maar zou de uiteindelijk rangorde aardig overhoop kunnen gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
RAHL66 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 09:26:
In de meeste thuiswerk scenarios wordt het beeld gewoon uitgezet. Scheelt bandbreedte. Veel belangrijker dan beeldkwaliteit is geluidskwaliteit (het microfoon deel indien aanwezig). Vreemd genoeg wordt hier met geen woord over gerept maar zou de uiteindelijk rangorde aardig overhoop kunnen gooien.
Dat is wel mijn ervaring op werk ook. Vaak blijft de Webcam uit vanwege kwaliteit beeld (PowerPoint) en audio. En audiokwaliteit van ingebouwde microfoon is dikwijls net zo matig als ingebouwde Webcam.

Wel merk ik dat veel collega's overstappen op een headset, incluis mijzelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:21

bonzz.netninja

Niente baffi

RAHL66 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 09:26:
Meeste meeste? Ik herken dat juist helemaal niet, bij ons staat de camera altijd bij iedereen aan. Communiceert beter en wel zo fatsoenlijk, zeker tijdens conf. calls. En bandbreedte is niet echt een probleem op veel plekken meer.

Wat niet wegneemt is dat geluidskwaliteit belangrijker is tijdens een conf. call dan beeldkwaliteit :) Tenzij je mee doet met een spelletje hints misschien.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
bonzz.netninja schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 09:39:
[...]

Meeste meeste? Ik herken dat juist helemaal niet, bij ons staat de camera altijd bij iedereen aan. Communiceert beter en wel zo fatsoenlijk, zeker tijdens conf. calls. En bandbreedte is niet echt een probleem op veel plekken meer.

Wat niet wegneemt is dat geluidskwaliteit belangrijker is tijdens een conf. call dan beeldkwaliteit :) Tenzij je mee doet met een spelletje hints misschien.
Denk dat het per organisatie verschilt. Ik werk nu een maand thuis, heb dagelijks meermaals calls en zet ongeveer een keer per week de Webcam aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Eagle Creek schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 09:47:
[...]

Denk dat het per organisatie verschilt. Ik werk nu een maand thuis, heb dagelijks meermaals calls en zet ongeveer een keer per week de Webcam aan.
Ik denk dat het ook per organisatie verschilt :+

Het veranderd ook, in het begin bijna niet maar inmiddels is het standaard. Heb ook het idee dat het een beetje bij de etiquette begint te horen bij ons.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:58

Yero

Reviewer
Eagle Creek schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 09:34:
[...]

Dat is wel mijn ervaring op werk ook. Vaak blijft de Webcam uit vanwege kwaliteit beeld (PowerPoint) en audio. En audiokwaliteit van ingebouwde microfoon is dikwijls net zo matig als ingebouwde Webcam.

Wel merk ik dat veel collega's overstappen op een headset, incluis mijzelf.
Er is wel met wat woorden over de geluidskwaliteit gerept, maar het is een terecht punt dat hier in de gehele tekst en de scoretabel meer aandacht voor zou mogen zijn. Ik heb de geluidskwaliteit toegevoegd aan die laatste en er ook op pagina zes wat over genoemd. Daar staat ook de video waarop de microfoon van alle camera's te horen is. De microfoons van deze webcams zijn zeker prima bruikbaar voor teleconferencing, met uitzondering van de Kiyo (vrij zacht) en de Trust (geluid wordt zacht als je niet heel dichtbij zit en dat laatste is lastig omdat de hoek zo krap is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAHL66
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18-08 18:54
bonzz.netninja schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 09:39:
[...]

Bandproblemen zijn er wel degelijk afhankelijk van de dienst die je gebruikt, vooral bij conference calls. Sinds de corona uitbraak heeft MS al een keer een verbetering doorgevoerd voor Teams. Bij Skype, wat ze ook hebben maar uit willen faseren is die fix niet toegepast. Dat is ook goed te merken als je met veel mensen in een call zit. Dat het beeld dan wordt uitgezet is bijna noodzakelijk. Fijn dat jullie een 'beeld-etiquette' hebben, maar ik houd het er nog steeds op dat de meeste thuiswerk scenario's slechts met audio worden uitgevoerd. Beeld indien nodig van bijv. slides maar geen live beelden van mensen achter hun monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Ik mis foto's van de Trust hier: reviews: Vijf thuiswerkwebcams getest.

[ Voor 74% gewijzigd door PcDealer op 11-04-2020 22:13 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:58

Yero

Reviewer
Dat zijn de derde reeks foto's - boven de kop over de Trust. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Yero schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 23:29:
[...]

Dat zijn de derde reeks foto's - boven de kop over de Trust. ;)
My bad :z :o

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 08:54

Jimbolino

troep.com

reviews: Vijf thuiswerkwebcams getest

DroidCam wordt hier genoemd als "Droidapp"
en heeft ook een linux client:
https://www.dev47apps.com/

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

RAHL66 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 17:41:
[...]

Bandproblemen zijn er wel degelijk afhankelijk van de dienst die je gebruikt, vooral bij conference calls. Sinds de corona uitbraak heeft MS al een keer een verbetering doorgevoerd voor Teams. Bij Skype, wat ze ook hebben maar uit willen faseren is die fix niet toegepast. Dat is ook goed te merken als je met veel mensen in een call zit. Dat het beeld dan wordt uitgezet is bijna noodzakelijk. Fijn dat jullie een 'beeld-etiquette' hebben, maar ik houd het er nog steeds op dat de meeste thuiswerk scenario's slechts met audio worden uitgevoerd. Beeld indien nodig van bijv. slides maar geen live beelden van mensen achter hun monitor.
en heb je daar dan ook een bron voor dan? Volgens mijn projecteer jij jouw eigen ervaringen op de wereld (net zoals ik dat doe trouwens, maar soit :) ). Ik zou wel eens willen zien hoe die verdeling is de laatste weken in bijv. Nederland (om het behapbaar te houden) qua conf. calls met of zonder video.

Het is wel treurig gesteld als je bandbreedte een bottleneck gaat zijn bij conf. calls trouwens. Zelfs met mijn allergoedkoopste ziggo lijntje gaat dat meer dan prima vanuit huis. Ook met conf. calls met +10 gebruikers in teams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Poll: Thuis werken en in een call. Camera aan of camera uit?
Camera aan!
Camera uit!
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402614&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07-10 13:02
bonzz.netninja schreef op zondag 12 april 2020 @ 08:43:
[...]
Het is wel treurig gesteld als je bandbreedte een bottleneck gaat zijn bij conf. calls trouwens. Zelfs met mijn allergoedkoopste ziggo lijntje gaat dat meer dan prima vanuit huis. Ook met conf. calls met +10 gebruikers in teams.
Bij ons trok de VPN het niet meer wegens te weinig capaciteit en is gebruik van de beeldverbinding in principe niet meer toegestaan. (115.000 medewerkers wereldwijd)

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

iamerwin schreef op zondag 12 april 2020 @ 08:53:
[...]

Bij ons trok de VPN het niet meer wegens te weinig capaciteit en is gebruik van de beeldverbinding in principe niet meer toegestaan. (115.000 medewerkers wereldwijd)
Fair enough, nu je het zegt hebben wij dat beleid ook geloof ik maar is gebruik van de VPN niet noodzakelijk voor een groot deel van het personeel die toch alleen maar in outlook zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07-10 13:02
bonzz.netninja schreef op zondag 12 april 2020 @ 08:55:
[...]

Fair enough, nu je het zegt hebben wij dat beleid ook geloof ik maar is gebruik van de VPN niet noodzakelijk voor een groot deel van het personeel die toch alleen maar in outlook zitten.
De VPN verplichting is bij ons nu ook versoepeld en niet bij alles is die verbinding meer nodig, alleen nog bij echt kritische applicaties zoals SAP.

Hello. Is it me you're looking for?

Pagina: 1