Ziggo snelheid problemen met nieuw modem en VPN

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalhero2018
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15-09 08:51
Goede avond,

Mijn collega en ik hebben allebei het zelfde probleem wat we niet kunnen verklaren. We maken via Windows 10 een VPN (PPTP) verbinding naar onze Fortigate Firewall. Met de oude ziggo modem (in bridge mode) halen we een snelheid van 45 Mbps en met de nieuwe ziggo modem (ook in bridgemode) een snelheid van rond de 11 Mbps. Hoe dan het type modem van ziggo dit zo vertragen? Hij waarschuwde voor dit fenomeen, dus vandaar van te voren deze snelheids tests. Voor de aanvulling. De snelheid van de speedtest van ziggo zonder VPN is gelijk gebleven. Ik gebruik aan de thuis kant een USG van Ubiquiti en aan andere kant een Fortigate F200. Iemand die het kan verklaren?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/50qsIQcdS9HLU4CHO8yroCmc_PQ=/f/image/UD4iXIgJXAPAPG1OqF0ZHZYZ.png

Zie snelheid in de attachment.

PS niet om lullig te doen, maar ik verwacht niet dat ziggo dit voor ons gaat oplossen.

BVD Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:43
Welk type modem hadden jullie eerst en welke hebben jullie nu?

Maak je die vpn verbinding in Windows of in de firewall?

Welke snelheid haal je als je de vpn uitgeschakeld, en verder alles gelijk houdt (ceteris paribus)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:14
Gebeurt dit ook met andere VPN protocollen? Vziw moet je PPTP eigenlijk z.s.m. uitfaseren (eigenlijk jaren geleden al).

Om welke modems gaat het trouwens (oud en nieuw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalhero2018
Je hebt gelijk over het PPTP protocol, maar die gebruiken we heel af en toe nog wel. De oude was een Cisco modem. De andere nu een nieuw wit modem van ziggo zelf. Kan niet zo snel een merk vinden. Ik zal eens kijken of we het op een ander protocol ook hebben. Maar blijft vreemd toch dat alleen een modem in bridge modem zo veel verschil kan maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalhero2018
Sorry vergat nog 1 ding. Alles is het zelfde zonder VPN behaal ik rond de 250Mbps. Bij beide modems. Niets is verder veranderd. Alleen een modem wisel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:26
De connectbox in bridge, is niet helemaal zo’n transparante bridge als je zou verwachten. Dat blijkt hier ook maar weer. Helaas is het een black box, en heb ik geen idee, wat er zich afspeelt in bridge mode in dat ding.
Maar je bent niet de eerste die issues meldt met VPN, e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:43
Ik ben bang dat er nog geen oplossing voor is, zie: https://community.ziggo.n...met-vpn-32266/index3.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digitalhero2018
Dank jullie voor jullie hulp. Ga ziggo toch nog maar eens goed lastig vallen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm474881
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-08 15:11
Ook ik heb hier problemen mee gehad met het verzorgen van verbindingen met thuiswerkers.
Ik heb op kantoor al een tijdje een openvpn server draaien op de standaard poort van 1194.
Ik gebruik deze verbinding zelf zeer regelmatig thuis met mijn xs4all verbinding. En ik merk dan ook niet of de vpn aan staat of niet.

Toen er een paar collega's thuis moesten werken heb ik hun simpelweg een openvpn profiel gegeven en uitgelegd hoe het moest. Bij enkele gaf dit problemen, en na lang zoeken bleek dat iedereen die problemen had de witte modem/router van Ziggo gebruikte. Enige oplossing hiervoor was een tweede openvpn server optuigen en deze op poort 443 op udp te laten draaien. Hiermee waren alle issues opgelost.
Op een of andere manier lijkt Ziggo de verbindingen over andere poorten op een of andere manier afknijpt.

Misschien is dat een oplossing voor je. Een openvpn server op een Ubuntu server is zo gedaan (zijn zelfs bash scripts voor die zo'n beetje alles voor je doen) en het is een stuk veiliger dan het pptp protocol.
Pagina: 1