Afstand bediening / ontvanger garagedeur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bearcat
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-05-2022
Vraag:

Probleem met afstand bediening / ontvanger van de garagedeur. De ontvanger reageert onregelmatig op de handzender of ook helemaal niet! De handzender staat niet in de blokkeer stand. Afstand tot de garagedeur 0.1 meter tot 5 meter ontvanger reageert niet. inpandige situatie is nog steeds hetzelfde als bij de montage nieuw. geen tl lampen of its dergelijks wat het signaal zou kunnen hinderen.
Heeft iemand soortgelijk probleem gehad en een is er een oplossing gevonden?
...

Hardware:

Ontvanger : Marantec Digital 163 868 mhz . Handzender Marantec digital 302 868 mhz beiden multi bit
Garagedeur unit Highline 10
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Nieuwe koopcel batterijen cr 2032 geplaats in allebei de handzenders , print in behuizing schoongemaakt. insteekslot ontvanger schoongemaakt antenne kabel uitgericht , antenne kabel verlengt en buiten de garagedeur gehangen. Dit echter allemaal zonder resultaat. Je wordt er wel fit van om iedere keer te moeten omlopen om je garage deur te openen met de drukschakelaar. :s

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:57

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Als het al en oudere AB is kan het knopje wat lam zijn. Maar kijk ook even of er een zendamateur in je straat actief is, het komt wel eens vaker voor dat een UHF zendamateur alle 433MHz apparatuur wegdrukt.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bearcat
Hoi Memphis,

Knopje lam is een mogelijkheid, echter bij indrukken gaat rode ledje branden op de ab.
De ab is al enige jaren oud ( min 10 jaar ) bij alle 2 de ab is het zelfde probleem.
Geen zendamateur in de buurt , ab en ontvanger frequentie op 868 mhz.
Ga nazien lamme knopje.

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:45
Heb je ook kwalitatief goede nieuwe knoopcellen gebruikt. Ik heb hier ook ooit problemen mee gehad en verschillende nieuwe goedkope knoopcellen (voor van die nep theelichtjes) geprobeerd. Uiteindelijk die van Duracell gekocht en toen was het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bearcat
Ik zou dat eens kunnen overwegen , momenteel zitten er Varta's in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Draadloze storingen zijn zelfs met apparatuur knap lastig om te debuggen, maar om ergens mee te beginnen kun je kijken naar potentiële stoorzenders of metalen constructies die afschermen of reflecteren. Heb je andere apparatuur op de 868MHz band? Heb je andere vermogenselektronica in de buurt? Wat als je alle apparatuur plat gooit behalve die deur? Het kan ook een oude koelkast zijn. ledverlichting, slechte voedingen, etc. Maakt deur open/dicht nog verschil? Reflecterende isolatie aangebracht? Slecht contact in je zendertje bij de batterij? Buren in de buurt waar mogelijk apparatuur staat?

Als niks werkt kun je nog naar het agentschap telecom stappen, maar dan moet je er wel zeker van zijn dat er met jouw apparatuur niks mis is.

[ Voor 3% gewijzigd door Flake op 13-04-2020 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:57

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Nog even gezocht wat er nog meer op die band wordt gebruikt en:
https://www.scannerforum.nl/index.php?topic=25739.0

Het kan dus vanalles zijn als er sprake is van een stoorzender,

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bearcat
Vandaag nieuwe 3 volt lithium cr 2032 van duracell geplaatst en wat denk je? geen enkele verbetering.
Ik ga eens navraag doen bij de importeur / leverancier, eens kijken wat zij ervan zeggen.
Je wordt er wel fit van als je moet omlopen om de garage deur te openen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bearcat
de knopjes ook nagekeken van de ab is niets mis mee, bij gebruik ab in de garage geen enkel probleem gaat zonder problemen open en dicht. de garagedeur is van sandwichpanelen sectionaal !
De deur is vanaf het begin met de ontvanger en de afstandsbedieningen geplaatst inpandig geen veranderingen. @ Flake ik ga eea nazien! @ Memphis Dat is nogal wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Als het echt niet meer wil: je zou een oplossing met je telefoon kunnen overwegen, als je goed WiFi bereik hebt bij je deur. Ik gebruik deze: https://www.remootio.com/

Ook handig als je op de fiets thuiskomt!

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bearcat
Probleem aangekaart bij de importeur, deze naar lokale dealer doorverwezen.
Ik wacht nu nog op een antwoord/ oplossing.
Pagina: 1