Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Probleem Geheugen XMP bij Maximus XI Hero

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een set geheugen bijgekocht, ik had al een set deze CMR16GX4M2C3466C16 ver4.31 Corsair 3466 2 x 8gb,
Ik heb nu dezelfde set bijgekocht, maar als ik de instellingen instel op XMP of XMP II boot hij verschillende malen herop en geraak ik soms na 10 keer in windows,
Het werkt wel dan, maar krijg fout na tijd en heropstart.
Kunnen die 2 sets niet samen werken omdat het een 16GB set is ?
Als ik alles op auto zet gaat alles wel maja staan ze op lage snelheid ingesteld.
op XMP krijg ik ze niet draaiende,

Moederbord is Maximus Hero XI
CPU I9 9900K

Zou het dus zijn omdat ik 2 sets van 16GB heb steken en moet ik set aankopen van 32 om het te laten werken 4 x 8 GB

Alvast bedankt voor de hulp.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:56
3466 is een overklok dus geen garantie dat het werkt. Probeer een lagere XMP, 3333, 3200 of 3000 ofzo.

Allebei de kits is ver4.31?

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:09
Je hebt bij Corsair kans dat het chips van verschillende leveranciers zijn.
Als dat zo is kan je proberen om de chips op de traagste XMP instellingen te configureren.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt is allebei versie 4.31

Lager heb ik ook geprobeerd ik dacht 3200 maar ging ook niet .

De ram komt idd van ergens anders, geen idee waar heb hem 2de hands aangekocht op ebay vanuit England.

Wel werkt hij want als ik hem vervang en door mijne werkt het gewoon zoals mijne.

Als ik een set koop van 32 gb ( 4 x 8gb ) dan zal ik zeker geen problemen hebben ?

Alvast bedankt.

• D-dark
Je kan beter gaan voor 2 keer 16 dan 4 keer 8
Andere optie is de volgorde wisselen waarin je het geheugen in de bankjes doet. Dat kan nog wel eens helpen.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:56
Meestal is Intel niet zo moeilijk met geheugen. Doe eens een biosreset en/of update naar de meest recente biosversie.

Verwijderd

Topicstarter
D-dark schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 22:09:
Je kan beter gaan voor 2 keer 16 dan 4 keer 8
Andere optie is de volgorde wisselen waarin je het geheugen in de bankjes doet. Dat kan nog wel eens helpen.
Ik dacht ook altijd dat 4 x 8gb beter was dan 2 x 16gb?

• D-dark
@Verwijderd

Dat hangt van de processor af.
Heb je een processor die quad channel ondersteund dan Ja
Bij dual channel kan het met 4 x 8 werken als is het voor de memory controller vaak minder belastend om 2 X 16 aantespreken.

Verwijderd

Topicstarter
D-dark schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 23:35:
@Verwijderd

Dat hangt van de processor af.
Heb je een processor die quad channel ondersteund dan Ja
Bij dual channel kan het met 4 x 8 werken als is het voor de memory controller vaak minder belastend om 2 X 16 aantespreken.
Oke bedankt, Dus voor mijn I9 9900K is het beter dan 2 x 16gvb dan 4 x 8gb ?

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Werkt het wel als je VCCSA en VCCIO beide op 1.25V zet? (En zet RAM voltage eens op 1.37v )

[ Voor 24% gewijzigd door bierschuit op 11-04-2020 14:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
bierschuit schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 14:04:
Werkt het wel als je VCCSA en VCCIO beide op 1.25V zet? (En zet RAM voltage eens op 1.37v )
Dus op auto zetten en dan die instellingen aanpassen ?
Of manueel en die instellingen ?

Op XMP kan je dit niet aanpassen zeker ?
Thx

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Als je XMP inlaadt kan je altijd nog manueel settings veranderen. Volgens mij vraagt XMP ook nog iets over overclock waar je ja/nee kan kiezen. Kies nee en vervolgens staan je geheugen snelheden en timings zoals XMP ze heeft geprogrammeerd.

Dus VCCIO en VCCSA beide manueel op 1.25V en DRAM op 1.37V. Mocht dit nou niet werken dan eens Thaiphoon Burner downloaden en je geheugen uitlezen om te kijken of alle 4 dimms dezelfde chips gebruiken. (heel makkelijk door read knop in te drukken en de module te selecteren).

Verwijderd

Topicstarter
bierschuit schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 17:42:
Als je XMP inlaadt kan je altijd nog manueel settings veranderen. Volgens mij vraagt XMP ook nog iets over overclock waar je ja/nee kan kiezen. Kies nee en vervolgens staan je geheugen snelheden en timings zoals XMP ze heeft geprogrammeerd.

Dus VCCIO en VCCSA beide manueel op 1.25V en DRAM op 1.37V. Mocht dit nou niet werken dan eens Thaiphoon Burner downloaden en je geheugen uitlezen om te kijken of alle 4 dimms dezelfde chips gebruiken. (heel makkelijk door read knop in te drukken en de module te selecteren).
Oke super ga ik eens testen.
Als ik in bios xmp kies vraagt hij verder niets.
Wel is er nog iets van extreme overclock ofzo wat je can enable of disable kan doen, ik ik beide getest zonder resultaat.

Als chips verschillend zijn dan kan het nooit werken ?

Als ik op auto zet werkt alles wel gewoon, en start alles netjes op, alleen werkt ram dan op lage snelheid dacht 2233 ofzoiets.

Verwijderd

Topicstarter
Net eens gekeken, maar als ik XMP selecteer blijven die VCCIO en CPU system agent voltage is die andere dan ? Op auto staan en kan ik die niet aanpassen ? Thx already

Verwijderd

Topicstarter
En idd kreeg nog de vraag of ik CPU ofzo wil mee oc of Intel besturing wil gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
iemand die me nog kan helpen met hoe ik die voltage kan aanpassen in XMP stelling?
Deze blijft op auto staan en kan het niet aanpassen?

Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Heb ook die Thaipoon eens gerund, de chip is samsung , alleen die themalsensor is van andere fabrikant.
Kan dit probleem zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Oke heb ram op 3200 gezet en idd die vraag no op antwoorden en het werkt, als ik nu bench doe krijg ik score van 101% en melding zorg dat XMP instelling aanstaat, die staat ook aan, is dit dat goed zo of kan ik er veel meer uithalen? Thx

Verwijderd

Topicstarter
bierschuit schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 17:42:

Hoi,

Net nog naar 3000 mhz moeten zetten , in windows krijg ik melding dat er probleem is en dat windows moet heropstart worden.
Ik kan niet vinden waar ik de voltages in XMP kan aanpassen?

Alvast bedankt

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

- Selecteer XMP
- zet ram divider op 3000
- Ga naar voltage tabje van je bios.
- zet VCCIO en VCCSA op 1.25V
- zet Dram op 1,37v

hoef niet zo moeilijk te zijn?

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Verwijderd

Topicstarter
nee maar kon niet vinden hoe ik ze manueel in XMP kon verzetten,
wel gevonden nu en gedaan.
Maar als ik het op 3466 zet dan krijg ik voor windows start een error en iets van driver folder problem.
Zou het een driver probleem zijn van windows?
Ik zie wel geen opstart van moederbord of de kans om in bios te geraken ook hij skipt dat precies en dan direct die windows error code?
Pagina: 1