Bij het kijken en vergelijken van verschillende PC onderdelen botste ik op de verschillende Corsair Power Supply Units van verschillende jaren en vroeg mij af wat vandaag de beste keuze zou zijn en wat de voor en nadelen van onderstaande PSU's zijn.
Ik ga het hier enkel hebben over de Corsair RM750 reeks. Hier zijn namelijk verschillende varianten:
Ik snap dat ze na X aantal jaar een nieuwe PSU uitbrengen, maar ik snap het patroon hier niet dus hierdoor kreeg ik een aantal vragen.
Ik ben hier niet op zoek naar een antwoord als "Neem gewoon een PSU die jij denkt dat goed is!" of eender welk dergelijk antwoord. Ik hoop hier gewoon meer uit te leren en heb aan bovenstaand voorbeeld dus niets.
Alvast bedankt
Ik ga het hier enkel hebben over de Corsair RM750 reeks. Hier zijn namelijk verschillende varianten:
| PSU | Serie | Jaar | Beschikbaar |
|---|---|---|---|
| Corsair RM750 Zwart | / | 2013 | Nee |
| Corsair RM750 Zwart | / | 2019 | Ja |
| Corsair RM750x Zwart | x | 2015 | Nee |
| Corsair RM750x Zwart | x | 2018 | Ja |
| Corsair RM750i Zwart (2015) | i | 2015 | Ja |
Ik snap dat ze na X aantal jaar een nieuwe PSU uitbrengen, maar ik snap het patroon hier niet dus hierdoor kreeg ik een aantal vragen.
- Waarom vernieuwen ze niet elke serie op hetzelfde moment?
- Waarom is er bijvoorbeeld nog geen nieuwe i-variant?
- Is er een groot verschil tussen een oud model en een nieuw model?
- Als ik een PSU moet kiezen en niet kijk naar de prijs, is er dan een groot verschil/nadeel/voordeel op vlak van performance, stability, durability, etc. tussen bv. de RMx van 2018 en de RMi van 2015?
- Op verschillende fora op verschillende websites zegt iedereen "neem de RMX versie, die is veel beter, zeker om te gamen en te overclocken"... Maar waarom?
Ik ben hier niet op zoek naar een antwoord als "Neem gewoon een PSU die jij denkt dat goed is!" of eender welk dergelijk antwoord. Ik hoop hier gewoon meer uit te leren en heb aan bovenstaand voorbeeld dus niets.
Alvast bedankt
[ Voor 4% gewijzigd door MattiVM op 10-04-2020 20:46 ]