Toon posts:

Extreem groot probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

De computer van mijn moeder (AMD K6-450) heeft al weken kuren.. dat varieerde van een bootblock tijdens het opstarten tot het vastlopen van programma's onder win98se. Pc al diverse malen opnieuw geinstalleerd maar die bootblock bleef sporadisch verschijnen maar ging weer weg als de PC een tijdje uitstond.

Nu ik haar computer opnieuw wilde installeren, leek het me een goed idee om haar bios te flashen want die was alweer van 09/18/1999... dus ik zoeken naar de update, was lastig te vinden maar toch gevonden :)

Het ID nr. (linksonder bij het begin van het opstarten) is: 09/18/1999-SiS530-6801-2A5IMJ1BC-oo

Via verschillende pagina's ben ik bij deze pagina terecht gekomen: http://www.j-mark.com Hier was idd de update te vinden samen met een flash utility proggie. Ik heb keurig update J-530BF gedowned (type van 't moederbord) en op een schijfje gezet. Computer ff uit gezet, op laten starten met win98se opstartdisk, vervolgens floppy met awdflash programma en 530BFE11.bin bios erin. het proggie gestart en de bios laten updaten. Wat me opviel was dat er 2 vakjes gemarkeerd waren als "No Update" tijdens het inprogrammeren. I.p.v. de verwachte melding "Bios has been updated", kwam er te staan: "Please Remove Disk" met daaronder de optie exit (die heb ik maar gekozen + het removen van de disk). Computer uitgeschakeld en tralala de computer geeft de melding (meteen dus geen Mem check) Award bios blaat blaat BootBlock!!! (kan niet in bios komen met DEL)

Ik met goede moed, win98se opstartdiskette erin geduwd en laten starten.. tot mijn verbasing pakte hij de disk, alleen toen ie vroeg met of zonder CD-rom ondersteuning, wilde ik een keus maken maar niets deed het! Alles vastgelopen.

Ik heb toen op internet o.a. via google gezocht op BootBlock en een paar gevallen gevonden waar mensen dit ook meegemaakt hebben! Alleen er stond geen verklaring noch een oplossing bij!!

Oftewel Heeeellluuuppp :)

Bij voorbaat dank,

Tim

Verwijderd

druk er eerst ff ander geheugen in en probeer weer eens, biosreset op mobo wil misschien ook helpen

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:27
Dat heb ik ook eens gehad, het is vrij eenvoudig op te lossen.

1) Maak op een andere PC een bootdisk met de biosflasher en een werkende bios-file . In de Autoexec.bat zet je het flashprogramma. Met de juiste parameters erachter gaat ie dan automatisch flashen zonder dat je iets in hoeft te drukken.

2) Doe de disk in de AMD K6, deze flasht nu automatisch zijn BIOS en het probleem is opgelost!