Hallo allemaal! Mijn laatste PC heb ik eind 2015 gebouwd, tijd voor een nieuwe:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Ik wil games die in 2020 uitkomen (met name Cyberpunk 2077) comfortabel kunnen spelen op 1440p/1080p met hoge settings.
Wat mag het systeem gaan kosten?
± 1500 euro. Dus daar zit ik eigenlijk al op met mijn huidige wenslijst...
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Behuizing: pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart
Voeding: pricewatch: Corsair HX650W
HDD: pricewatch: WD Green HDD, 4TB
CPU-koeler: pricewatch: Scythe Ninja 4
Ga je overklokken?
Ik twijfel omdat ik dan waarschijnlijk een nieuwe CPU-koeler moet aanschaffen. Dat kost extra geld, terwijl ik eigenlijk al aan mijn maximum budget zit.
MIJN VRAGEN
1. Is mijn oude voeding goed genoeg of heb ik een nieuwe nodig?
2. Heb ik nog iets aan mijn oude cpu-koeler?
3. Zou overklokken van deze cpu veel FPS opleveren in games?
4. Heb ik genoeg aan 500GB voor Windows en 2 á 3 grote games?
Games als Read Dead Redemption 2 nemen 150GB in beslag en m'n huidige Windows folder is 25 GB... Twee grote games lukt dus wel maar drie wordt al teveel.
Oplossing 1. De EVO Plus in 1TB formaat kopen. Kost €100 meer, maar ik zit eigenlijk al aan mijn maximum budget...
Oplossing 2. Een andere SSD in 1TB formaat kopen, die net zo duur is als de gekozen 500GB EVO Plus. Dan heb ik meer schijfruimte maar wel een kwalitatief mindere SSD.
5. Het moederbord heeft drie PCIe/M.2 slots. De GPU heeft er één nodig voor zijn aansluiting maar zal hij door zijn formaat de andere twee slots niet bedekken?
Ik wil minstens één NVMe/SSD (in de toekomst misschien zelfs een tweede) kunnen plaatsen in die slots...
6. Ik vind het moederbord vrij prijzig dus naar mijn idee kan ik daar het beste op besparen. Maar hij krijgt wel goede recensies, dus ik wil alleen een goedkopere als ik daarmee niet teveel kwaliteit inlever. Hebben jullie suggesties?
Bluetooth is een vereiste
Veel uiteenlopende vragen die ieder hun eigen draadje zouden kunnen krijgen, I know!! Hopelijk kan ik ze toch hier beantwoord krijgen! Ik hoor graag van jullie terug
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 299,- | € 299,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus X570 ULTRA | € 313,- | € 313,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Gaming OC 3X 8G | € 588,- | € 588,- |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z Neo F4-3600C16D-16GTZN | € 180,75 | € 180,75 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 500GB | € 118,90 | € 118,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.499,65 | ||
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Ik wil games die in 2020 uitkomen (met name Cyberpunk 2077) comfortabel kunnen spelen op 1440p/1080p met hoge settings.
Wat mag het systeem gaan kosten?
± 1500 euro. Dus daar zit ik eigenlijk al op met mijn huidige wenslijst...
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Behuizing: pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart
Voeding: pricewatch: Corsair HX650W
HDD: pricewatch: WD Green HDD, 4TB
CPU-koeler: pricewatch: Scythe Ninja 4
Ga je overklokken?
Ik twijfel omdat ik dan waarschijnlijk een nieuwe CPU-koeler moet aanschaffen. Dat kost extra geld, terwijl ik eigenlijk al aan mijn maximum budget zit.
MIJN VRAGEN
1. Is mijn oude voeding goed genoeg of heb ik een nieuwe nodig?
2. Heb ik nog iets aan mijn oude cpu-koeler?
3. Zou overklokken van deze cpu veel FPS opleveren in games?
4. Heb ik genoeg aan 500GB voor Windows en 2 á 3 grote games?
Games als Read Dead Redemption 2 nemen 150GB in beslag en m'n huidige Windows folder is 25 GB... Twee grote games lukt dus wel maar drie wordt al teveel.
Oplossing 1. De EVO Plus in 1TB formaat kopen. Kost €100 meer, maar ik zit eigenlijk al aan mijn maximum budget...
Oplossing 2. Een andere SSD in 1TB formaat kopen, die net zo duur is als de gekozen 500GB EVO Plus. Dan heb ik meer schijfruimte maar wel een kwalitatief mindere SSD.
5. Het moederbord heeft drie PCIe/M.2 slots. De GPU heeft er één nodig voor zijn aansluiting maar zal hij door zijn formaat de andere twee slots niet bedekken?
Ik wil minstens één NVMe/SSD (in de toekomst misschien zelfs een tweede) kunnen plaatsen in die slots...
6. Ik vind het moederbord vrij prijzig dus naar mijn idee kan ik daar het beste op besparen. Maar hij krijgt wel goede recensies, dus ik wil alleen een goedkopere als ik daarmee niet teveel kwaliteit inlever. Hebben jullie suggesties?
Bluetooth is een vereiste
Veel uiteenlopende vragen die ieder hun eigen draadje zouden kunnen krijgen, I know!! Hopelijk kan ik ze toch hier beantwoord krijgen! Ik hoor graag van jullie terug