Mijn vraag
Vandaag heb ik een nieuwe (NAND) SSD ontvangen, de Samsung 970 EVO.
Hier heb ik ondertussen Windows 10 op geïnstalleerd want ik wil dat dit mijn primaire/OS schijf gaat zijn.
Nu wil ik van mijn oude schijf, de Crucial M4, gewoon een opslag schijf maken.
Hier heeft voorheen Windows op geinstaleerd gestaan.
Nu heeft Windows deze schijf opgedeeld in de verschillende partities. Nu wil ik deze partities verwijderen want deze heb ik natuurlijk niet meer nodig want deze staan ook op de nieuwe schijf.
Zoals het er nu bijstaat lijkt het erop dat ik op twee schijven een 'herstel' en een EFI-systeempartitie heb.
Dit lijkt mij natuurlijk overbodig en wellicht dat dit ook voor conflicten kan verzorgen?
Hoe krijg ik deze tweede schijf nu goed geconfigureerd?
Wanneer ik via systeembeheer de schijf probeer te defragmenteren kan ik alleen de primaire partitie verwijderen, maar niet het herstel en (EFI)
Hoe ik de installatie gedaan heb:
Alle oude HDD/SSD losgekoppeld, de NAND geinstalleerd en vervolgens windows geinstalleerd.
Na windowsinstalatie afgerond te hebben de oude hardware weer aangekoppeld en vervolgens via systeembeheer de schijven geformateerd.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10
zij gekoppelde producten voor de hardware
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
zie boevenstaand
Hopelijk kunnen jullie mij wat verder opweg helpen.
Vandaag heb ik een nieuwe (NAND) SSD ontvangen, de Samsung 970 EVO.
Hier heb ik ondertussen Windows 10 op geïnstalleerd want ik wil dat dit mijn primaire/OS schijf gaat zijn.
Nu wil ik van mijn oude schijf, de Crucial M4, gewoon een opslag schijf maken.
Hier heeft voorheen Windows op geinstaleerd gestaan.
Nu heeft Windows deze schijf opgedeeld in de verschillende partities. Nu wil ik deze partities verwijderen want deze heb ik natuurlijk niet meer nodig want deze staan ook op de nieuwe schijf.
Zoals het er nu bijstaat lijkt het erop dat ik op twee schijven een 'herstel' en een EFI-systeempartitie heb.
Dit lijkt mij natuurlijk overbodig en wellicht dat dit ook voor conflicten kan verzorgen?
Hoe krijg ik deze tweede schijf nu goed geconfigureerd?
Wanneer ik via systeembeheer de schijf probeer te defragmenteren kan ik alleen de primaire partitie verwijderen, maar niet het herstel en (EFI)
Hoe ik de installatie gedaan heb:
Alle oude HDD/SSD losgekoppeld, de NAND geinstalleerd en vervolgens windows geinstalleerd.
Na windowsinstalatie afgerond te hebben de oude hardware weer aangekoppeld en vervolgens via systeembeheer de schijven geformateerd.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10
zij gekoppelde producten voor de hardware
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
zie boevenstaand
Hopelijk kunnen jullie mij wat verder opweg helpen.
PSN: Flix20-NL