VA-Feature: "bevestiging bericht gelezen"

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-09 21:22
De laatste tijd maak je nogal eens mee dat je een reactie krijgt en bijv. een tegenbod doet en vervolgens hoor je niks meer van de tegenpartij. Voor een betere indicator waar je aan toe bent, zou het fijn zijn als je op zijn minst ziet of het gelezen is, dit creëert geen absoluut, dat begrijp ik.

Eer ik een negatieve review plaats na een redelijke tijd wachten (subjectief), wil ik op zijn minst weten of de andere partij mijn bericht heeft geopend.

Geen idee wat de rest van het publiek hiervan vindt, het zou wel helpen een negatieve review iets meer te rechtvaardigen.

Doorgestreepte staat los van de vraag omtrent de feature.

[ Voor 20% gewijzigd door SkyStreaker op 10-04-2020 20:00 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Beste antwoord (via SkyStreaker op 10-04-2020 20:58)

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Volgens mij los je met een dergelijke feature helemaal geen probleem op. Sterker nog: Je introduceert er een nieuwe ergernis mee die eerst slechts in mindere mate aanwezig was. Een bericht gelezen hebben wil nog niet zeggen dat je tijd / zin hebt gehad om te reageren, en daar is in veel gevallen ook niets mis mee. In de huidige situatie kun je gewoon een paar uur nemen om een reactie te dichten, maar in de voorgestelde situatie ziet de verzender dat je het bericht gelezen hebt en kan binnen enkele minuten al om een reactie zeuren.

[ Voor 25% gewijzigd door naitsoezn op 10-04-2020 20:17 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:36

g0tanks

Moderator CSA
Volgens mij hoor je alleen een review te plaatsen als er daadwerkelijk verkoop heeft plaatsgevonden. Het beter kunnen rechtvaardigen van een negatieve review bij geen antwoord zou dus geen goed argument zijn voor deze featue. ;)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je mag pas een review geven als er een deal tot stand is gekomen. Zoals jij het beschrijft is dat dus niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Hmmm, waarom zie ik dan bij sommigen halve deals en reppen over geen of belabberde communicatie? Een deal die niet tot stand komt door weigering antwoord/gebrekkige communicatie is wel degelijk een geldig waardeoordeel.

Maar goed, dat is de vraag niet - waar we nu over praten is oorzaak en gevolg, de feature request is: "bericht gelezen"-melding :)

[ Voor 21% gewijzigd door SkyStreaker op 10-04-2020 19:49 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen reactie is geen reactie. Boeien. En wat wil je er dan mee? Het kan gelezen zijn maar dan is er nog steeds geen plicht om te reageren.
En dan is er dus ook geen grond om een beoordeling te geven want, geen deal. Nutteloze feature dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Nutteloze feature? Ik zou het fijn vinden dat het op zijn minst gemarkeerd is als gelezen, betere indicator waar ik aan toe ben met iemand dan helemaal in het ongewisse blijven. Het is niet aan jou of ik dat "boeiend" moet vinden of niet en of dat een "nutteloze feature" is.

Ik heb dat dan ook maar even doorgestreept en genuanceerd, wat betreft jouw ongezouten kritiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelezen of ongelezen. Bij geen reactie is het om het even. Je weet nog steeds niet waar je aan toe bent. Dat vind ik, als onderdeel van de rest van het publiek, ervan.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Volgens mij los je met een dergelijke feature helemaal geen probleem op. Sterker nog: Je introduceert er een nieuwe ergernis mee die eerst slechts in mindere mate aanwezig was. Een bericht gelezen hebben wil nog niet zeggen dat je tijd / zin hebt gehad om te reageren, en daar is in veel gevallen ook niets mis mee. In de huidige situatie kun je gewoon een paar uur nemen om een reactie te dichten, maar in de voorgestelde situatie ziet de verzender dat je het bericht gelezen hebt en kan binnen enkele minuten al om een reactie zeuren.

[ Voor 25% gewijzigd door naitsoezn op 10-04-2020 20:17 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
naitsoezn schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 20:15:
maar in de voorgestelde situatie ziet de verzender dat je het bericht gelezen hebt en kan binnen enkele minuten al om een reactie zeuren.
Goed punt, mee eens. :>

Pagina: 1