Hd & Mobo

Pagina: 1
Acties:

• mellowpimp
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
als ik een hd neem die ata100 heeft, en een moederbord die ata66 support, krijg ik daar problemen mee? en word dat ding dan heel traag en zo ?

Verwijderd

nee, dat gaat gewoon. Je benut niet de volledige snelheid vd hd, maat dit is maar een klein verschilletje.

Verder had je dit met de search ook wel kunnen vinden, had je niet hoeven wachten op een antwoord :P

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://mm-clan.gamepoint.net/Smileys/newbie.gif Net zoals mij. (smiley heb ik gejat van iemand anders. Sorry als het niet mocht)

Maarre dat heb ik ook -> ata 100 disk hangen aan een MoBo wat maar ata 66 ondersteund en dat gaat prima. Wel een beetje zonde van je geld aangezien hij de voledige doorvoersnelheid niet gebruikt.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• mellowpimp
  • Niet online
ja, ik kan ook een msi mobo nemen, maar die heeft onboard video en sound. en dat lijkt me echt :r

Verwijderd

ik heb een ATA100 hdd in een ATA33 pc zittuh, werkt gewoon :) t is nie mijn pc maar die van mijn pa

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

heb ook verschillende hdds (ata 33 en 66) op dezelfde controller gehad, gaat ook erg goed, alleen wordt het wel errug l a n g z a a m!

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

[forum=6] -> [forum=21]

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Het enige waar je op letten moet, is dat je de nieuwere schijf als master aan de kabel hebt hangen.

Als je de oudere / langzamere schijf als master aansluit, wordt hij de 'verkeersagent' die de andere schijf langzamer afhandelt.

De intelligentie en het echte werkpaard bij IDE is namelijk de als master aangesloten harde schijf. Wat op het mobo zit, is alleen maar een soort doorgeef poortje.

Snelheids verschil tussen het aansluiten op een ATA33, ATA66 danwel een ATA100 poort van dezelfde ATA100 schijf, daar merk weinig tot niets van.

Sommige 7200 toeren HD's hebben een top-transfer snelheid van de 'platters' (de fysieke schijf) naar de computer van rond de 25MB/sec. Dat is nog altijd lager dan de 33MB/s van ATA33.

Dus ach .. ;)
Pagina: 1