Netgear Orbi RBK 50-vragen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predmat
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 21:05
Beste,
ik heb sinds gisteren een RBK 50 systeem hier in mijn huis omdat ik ervoor slechte wifi had in het huis, de router staat onder en de satteliet staat boven. de Wifi lijkt me op zich nu wel ok, overal in het huis heb ik nu wifi bereik en de basisdingen gaan vrij snel/goed
mijn setup:
Kabel van internet komt binnen, op de modem van de ISP en van daaruit kabel naar de router van de RBK

Nu had ik er verder iets meer van verwacht eigenlijk, bij facetimen enzo blijft het beeld vaak haperen, alsook als ik videos uitprobeer om af te spelen via YT met max 4K kwaliteit, blijft elke 10 seconde een hapering merkbaar... Mijn algemene snelheidstest is 286.41Mbps download en 18.66Mbps upload
Ik heb het WiFi signaalsterkte getest van op de laptop waar ik het aan het uitproberen ben met het gekende commando in CMD en deze lijken me vrij ok?
radio type 802.11n
recieve rate 144
transmit rate 144
Signal 80%

Wat doe ik mis? Of kan ik nog andere dingen testen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:30
predmat schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 18:14:
Mijn algemene snelheidstest is 286.41Mbps download en 18.66Mbps upload
-----------------------------------

radio type 802.11n
recieve rate 144
transmit rate 144
Signal 80%
deze 2 dingen spreken elkaar even tegen;..
286mbps geeft aan dat je op 5ghz moet zitten
een send/receive rate van 144 geeft aan 2.4ghz 2x2 20mhz...

nu euh.. download is een RSSI app'je (bv wifi analyzer) en zoek eens wat waardes..
als je 2e satteliet op rssi -85 ontvangt is het heel logisch dat je wifi boven alsnog r*k is... , dan is er bijna niks meer om te versterken... dan zou het niet onlogisch dat de sattelietjes elkaar kwijtraken

mesh sets zijn ook geen magie , het is een mooie naam voor wat luxe repeaters die prima samenwerken

wat kan je dan wel doen... de sattelietjes dichter bij elkaar zetten ?

[ Voor 6% gewijzigd door ijske op 10-04-2020 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predmat
Algemeen snelheidstest bedoel ik inkomende internet kabel, niet via WiFi
Ik vind geen app voor Rssi precies op de AppStore?(iPhone)
Het gaat mij niet over de onderlinge verstandhouding tussen beide maar wel waarom ik met een signaalsterkte van 80% nog geen 4K filmpje kan zien zonder stotteren of niet kan FaceTimen zonder dat ik 10x per gesprek te zien krijg dat er een slechte verbinding is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:30
geen idee apple apps voor RSSI.... maar je zou ook wel is kunnen proberen met de speedtestapp van ookla, die staat zeker in de appstore

loopt naar beneden naar je eerste (bekabelde) sattaliet, zet wifi van je iphone even af en terug op, en test eens..

test dan op een willekeurige andere locatie nog eens (altijd op locatie eerst even wifi af & aan floepen, zodat ie zeker de sterkste zender kiest).... voor de fun mag je dan ook de 2e satteliet nog eens uittrekken zodat ie verplicht met de main satteliet moet verbinden...

dan ga je grote kans zien dat je beneden 200+ haalt, en boven bv maar 30mbps.. als er boven maar 30mbps binnenkomt bij satteliet 1 , kan hij niet magisch extra snelheid vinden voor satteliet 2

om een idee te geven van goeie wifi.. ik zit op mn luie bank in de woonkamer , 5ghz signaalsterkte (RSSI) -64 en haal nog steeds 285mbps via wifi (op een 300mbps abbonement)

[ Voor 10% gewijzigd door ijske op 10-04-2020 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predmat
Ok ga ik zowiezo testen morgenvroeg,
Bedankt alvast!
Het gaat trouwens over onder, de snelheid boven hebk zelf nog niet getest op yt filmpjes van 4K, dat is enkel nog maar onder gedaan en was echt beneden peil wat ik verwacht(zeker voor het geld van dit systeem)
Nuja proberen een oplossing te zoeken ;-) bedankt en je hoort morgen van me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predmat
Ok,
ik heb mijn router nu anders aangesloten omdat het echt ondermaats was, ook gisterenavond bij Netflix was het elke 10 seconde haperend beeld
->Inkomend internet op modem van telenet -> netwerkkabel tussen deze modem en de router, die nu naar de living verhuisd is waar vroeger een switch stond, nu staat de router daar en dan mijn tv en ps4 aangesloten op de router via bekabeling en de switch weggelaten

Nu het eerste zicht werkt het wel beter nu, de test die terugkomt uit Netsh WLAN show interfaces is recieve en transfer rate van 300 en het netwerksignaal is ongeveer hetzelfde gebleven maar ik vermoed dat die 300 vooral positief nieuws is? Als ik nu een 4K film opzet op youtube speelt hij het ook af zonder te haperen, ook gaat netflix op het eerste gezicht nu zonder haperingen
Boven heb ik ook getest of hij tv afspeelde via wifi en dat deed hij ook zoals het moet

Nu, moet ik mijn router van Netgear nu instellen als Router of als AP ? wat is het verschil eigenlijk in deze setup?

Ik heb ook een "guest netwerk" aangemaakt, ik zie eigenlijk vrij weinig wat extra instellingen ik kan doen? Wat kan ik specifiek dan doen met dit guest netwerk? Of is het alleen de bedoeling dat ik hierop een algemeen passwoord zet zodat de mensen die hier komen niet mijn "officieel" passwoord hebben?

Ik heb ook binnencamera's ophangen via WiFi, zet ik deze best dan op dat guest netwerk zodat moesten die "ooit" gehacked worden ze enkel dat passwoord hebben of net niet?

*edit: toch nog wat haperingen bij 4k 2160p, misschien ligt dit aan yt? Of is die kwaliteit niet te streamen via wifi? een betere opstelling als dit lijkt me onmogelijk, de router staat nu op 1.5m afstand van mn laptop en waar hij vroeger stond zo goed als in de electriciteitskast ( met teleruptors enz ) staat hij nu gewoon vrij in mijn tv meubel, misschien kan mn laptop het gewoon niet aan? Is een 9jaar oud beestje zonder graka of eender wat?

[ Voor 12% gewijzigd door predmat op 11-04-2020 10:08 ]

Pagina: 1