Mijn vraag
Om de JavaScript in mijn Laravel applicatie te testen, wil ik graag Jasmine.js gebruiken. Ik krijg alleen echter de foutmelding:
Jasmine.JS
Laravel
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De test:
Mijn code:
Ik heb niet heel veel verstand van JavaScript, en ik heb al veel online gezocht naar voorbeelden. Deze voorbeelden maken echter classes aan, iets wat ik (nu) nog niet wilt doen. Is dit wel nodig om het te kunnen testen?
Ik heb ook al gekeken naar export classes. Maar hiervoor moet ieder <script> blok deze class importeren, iets wat ik eigenlijk niet wil.
Om de JavaScript in mijn Laravel applicatie te testen, wil ik graag Jasmine.js gebruiken. Ik krijg alleen echter de foutmelding:
Relevante software en hardware die ik gebruikTypeError: fields.isFieldDark is not a function
Jasmine.JS
Laravel
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De test:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| let fields = require('../../public/js/games/light_and_dark'); describe("Check field functions", function() { it("is a dark field", function() { expect(fields.isFieldDark()).toBe(true); console.log(fields); }); it("is a light field", function() { expect(true).toBe(true); }); }); |
Mijn code:
code:
1
2
3
| function isFieldDark(field) { return true; } |
Ik heb niet heel veel verstand van JavaScript, en ik heb al veel online gezocht naar voorbeelden. Deze voorbeelden maken echter classes aan, iets wat ik (nu) nog niet wilt doen. Is dit wel nodig om het te kunnen testen?
Ik heb ook al gekeken naar export classes. Maar hiervoor moet ieder <script> blok deze class importeren, iets wat ik eigenlijk niet wil.