Het Grote Gulden Topic

Pagina: 1
Acties:
  • 5.151 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-03 09:26

Het Grote Gulden topic

<Nog aanvullen>

<Nog aanvullen>

Gulden wordt net als alle andere cryptomunten vergeleken met Bitcoin, de eerste cryptomunt uit 2009. Gulden zag in 2014 het levenslicht. De blockchain basis wordt gedeeld maar voor de rest is gulden een heel andere cryptomunt dan bitcoin. Een aantal cijfers...

OmschrijvingGuldenBitcoin
AfkortingNLGBTC
Maximaal aantal1.680.000.00020.999.999,9769
Aantal in omloop508,61 miljoen18,332 miljoen
Percentage in omloop30%87%
TransactiesnelheidOng. 150 secondenRuim een uur
Transactiecapaciteit40 per seconde (en schaalbaar)7 per seconde (zonder ingrijpende maatregelen niet schaalbaar)

Het bovenstaande maakt al duidelijk dat Bitcoin niet de potentie heeft om een wereldwijd betaalmiddel te worden. Het aantal bitcoins is te laag voor wereldwijd betaalverkeer en de transactiesnelheid en transactiecapaciteit zijn te laag. Daarom kan je de rol van bitcoin het beste vergelijken met de goudstandaard, bepalend voor de waarde van munten maar niet in gebruik als wereldwijd betaalmiddel. Het doel van gulden is om wel een wereldwijd betaalmiddel te zijn. Daarom zijn veel ontwikkelingen van gulden daarop gericht.

<Nog aanvullen>

<Nog aanvullen>

<Nog aanvullen>

De Gulden Advisory Board (GAB) is de schakel tussen de community en het ontwikkelteam van gulden.com BV. De groep bestaat uit 9 mensen die allen gekozen zijn door de gulden community. De rol van de GAB is sinds 1 april 2019 het ontwikkelteam te adviseren over alle zaken die op tafel komen en als kanaal te fungeren tussen het ontwikkelteam en de community. De notulen van alle meetings van de GAB zijn openbaar.

Een belangrijk aspect van de gulden is de community bestaande uit gulden bezitters en enthousiastelingen. De gulden community helpt nieuwe gebruikers, maar ook bedrijven die gulden willen accepteren. Op de gulden Slacks kan iedereen terecht voor vragen en om kennis te maken met andere gulden enthousiastelingen. Iedereen is welkom zich aan te melden bij onderstaande Slacks. Toetreding geschiedt op uitnodiging.
https://guldencom.slack.com (aanmelding via https://gulden.com/nl#support)
https://guldencommunity.slack.com (aanmelding via https://gcslack.com)

Toelichting:
De 1e gulden Slack is er vanaf het begin en is gelieerd aan de Gulden BV. De 2e gulden Slack is later opgericht door gulden enthousiastelingen die gebrouilleerd waren met mensen uit de BV. Alhoewel er inmiddels veel is veranderd en de rust is teruggekeerd is deze splitsing in Slack communities vooralsnog zo gebleven.

<Nog aanvullen>

<Nog aanvullen>

<Nog aanvullen>

<Nog aanvullen>

SiteOmschrijving
https://gulden.comHoofdkwartier van de Gulden BV
https://guldenadvisoryboard.com/Verslagen en notulen van meetings van de Gulden Advisory Board (GAB)
https://guldenzakelijk.nl/Alle informatie voor wie Gulden wil accepteren binnen een onderneming
https://www.dactual.com/Inzicht in de actuele cijfers van de gulden blockchain
https://guldenbites.com/Nieuws en informatie over gulden
https://gulden101.com/Online video tutorials over gulden

Graag discussie op inhoud, onderbouw wat je beweert en hou het netjes. Bij voorbaat dank daarvoor.

[ Voor 140% gewijzigd door -Moondust- op 19-04-2020 13:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:46
Voor mij is het vooral iets om te kopen om de nostalgische waarde of om te speculeren. Ik zie niet iets waardevols wat de Gulden heeft wat 'random andere altcoin' niet heeft

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Moondust-
Mijn eigen ervaring met gulden tot op heden

Naïef als ik was stapte ik tijdens de grote hype in december 2017 in bij gulden. Het leek me een leuk Nederlands initiatief en alle crypto's stegen naar grote hoogte, dus wat kon er misgaan? Helaas voor mij was ik vlak voor de piek ingestapt en was 2018 een jaar waarin ik mijn investering zag decimeren. Desalniettemin ben ik de gulden altijd blijven volgen van enige afstand. Recent heeft mijn interesse echter weer een vlucht genomen door de activatie van POW2 fase 4. Na andere innovaties als Witness (rentesysteem) en Sigma (mining) was dit een nieuwe mijlpaal voor gulden. Gulden kent al een tijdje een witness systeem wat nog het beste te vergelijken is met het ons bekende rentesysteem van banken. Bij witness zet je guldens vast voor een bepaalde tijd en in die periode krijg je guldens voor het zogenaamd witnessen van gevonden blocks door miners, een controlefunctie dus. Door de activatie van fase 4 is het nu mogelijk om je witness account op te hogen en/of te verlengen. Gulden is met voornoemde innovaties uniek in de cryptowereld. Als beginner vind ik de gulden dus nog steeds een leuk project met een interessante community. Het zou leuk zijn als de rest van de wereld maar ook in eigen land de kwaliteit van de gulden meer bekend gaat worden en de coin een vlucht kan nemen. De toekomst zal dat uitwijzen.

Wat zijn jullie ervaringen met gulden en wat vind je ervan?
Bartske schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 17:45:
Voor mij is het vooral iets om te kopen om de nostalgische waarde of om te speculeren. Ik zie niet iets waardevols wat de Gulden heeft wat 'random andere altcoin' niet heeft
Innovaties als Sigma en Witness zijn bij mijn weten uniek voor een crypto. Hier een opsomming van de technologie. Al met al een heel gedegen cryptomunt die mijns inziens erg ondergewaardeerd wordt.

[ Voor 76% gewijzigd door -Moondust- op 18-04-2020 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Een extreem kleine marktcap. van onder de 34M.
Marketing die alleen/vooral werkt voor nederdummies.
makkelijk manipuleerbaar door kleine marketcap.

Waarde en populariteit die 1 op 1 vasthangt met de marketing uitgaven van het bedrijf dat de munt beheert/bedacht heeft.

Geen echte onderliggende waarde, veel overbeloften die na 3 jaar nog niet zijn uitgekomen en een communities met veel pubers en tja.

| live and give like no one else |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:42

g0tanks

Moderator CSA
Bartske schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 17:45:
Vind je echt dat er nostalgische waarde aan deze cryptocurrency kleeft? Alleen maar om de naam?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Moondust-
3x3 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 19:09:
Een extreem kleine marktcap. van onder de 34M.
https://medium.com/@aat.d...an-marketcap-b4a1c76d4916

Conclusie van het artikel:
Marketcap is een getal dat een geheel fictieve waarde toekent aan een bepaalde munt en is daarom een ongeschikt instrument om een ranking in belangrijkheid mee op te stellen. Het geeft geen inzicht in de geïnvesteerde hoeveelheid kapitaal, het geeft niet aan hoe de kwaliteit van de munt is en zegt eigenlijk alleen iets over hoe slim de marketing mensen de munt in de markt hebben gezet door de circulating supply te manipuleren.
De total marketcap is daarnaast een geheel onzinnig getal omdat er dubbeltelling plaatsvindt.
Marketing die alleen/vooral werkt voor nederdummies.
Het is een Nederlands product maar als de kwaliteit van de blockchain beter is t.o.v. andere coins, staat een internationale adoptatie niet in de weg. Gulden is just a name right?
makkelijk manipuleerbaar door kleine marketcap.
Op basis waarvan concludeer je dat? Ben je bekend met de bij gulden ingebouwde extra veiligheid i.v.m. andere crypto?
Geen echte onderliggende waarde, veel overbeloften die na 3 jaar nog niet zijn uitgekomen en een communities met veel pubers en tja.
Waaruit bestaat die onderliggende waarde?
Welke overbeloften? En wie heeft die overbeloften gedaan?
Community met pubers? Pubers zitten overal net als kundige mensen, dus dat lijkt me geen argument.

[ Voor 18% gewijzigd door -Moondust- op 11-04-2020 11:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:27

Bever!

3

Dit is toch die crypto waar de starter zon omhooggevallen type was die iedereen voor het gerecht daagde als je het niet met hem eens was, en daarnaast een forse premine had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Bever! schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 11:22:
Dit is toch die crypto waar de starter zon omhooggevallen type was die iedereen voor het gerecht daagde als je het niet met hem eens was, en daarnaast een forse premine had?
Kan je dat toelichten en onderbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:46
g0tanks schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 19:12:
[...]

Vind je echt dat er nostalgische waarde aan deze cryptocurrency kleeft? Alleen maar om de naam?
Dat vind ik het enige voordeel aan deze coin, als Nederlander lijkt het me dan toch wel 'leuk' om een paar guldens te hebben.

Ik loop al een tijd mee in de crypto, en ken de guldens al zowat vanaf het begin. Dat ik ze nooit gekocht heb in die tijd zegt wel genoeg hoe belangrijk die nostalgische waarde voor me is ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eindhovenfinest
  • Laatst online: 28-04 07:26
Een gecentraliseerde Litecoin clone met eigen pre-mine en zonder PoW. Marketcap van 5M, dagelijks volume van $2000,- ;-s
Al twee jaar noteren de koersen lager en lager... Verder kan je het volgens mij alleen verhandelen / aankopen tegen BTC (!) ipv EUR. Dus erg omslachtig aan te schaffen.

Verder zit er nog 1 (!) ontwikkelaar op de code te committen dus als die morgen tegen een boom rijd dan staat de ontwikkeling echt stil. Dus dan houd ik ook m'n hart vast hoe het allemaal getest en bijgehouden worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Moondust-
Eindhovenfinest schreef op woensdag 15 april 2020 @ 15:05:
Een gecentraliseerde Litecoin clone met eigen pre-mine en zonder PoW. Marketcap van 5M, dagelijks volume van $2000,- ;-s
De gulden is ooit begonnen als Litecoin clone maar dat uitgangspunt is al jaren verlaten. Gulden is nu gebouwd met een geheel eigen blockchain ontwerp.

Wat bedoel je met pre-mine? Of bedoel je eigenlijk post-mine, namelijk het witness systeem? Mining is PoW en witness is daar een aanvulling op om de veiligheid te verhogen.

Zoals ik al eerder in dit draadje heb gepost zegt market cap niets. De kwaliteit blijkt er niet uit en de founders kunnen met een vergroting van de hoeveelheid munten de market cap opstuwen. Zie ook dit artikel.

Het dagelijkse volume is niet $2000,-. Het varieert enorm. Momenteel is het vrij rustig maar in drukkere tijden is het ook weleens $ 30K. Tov veel andere munten is dat relatief laag idd. Wil je daarmee iets zeggen?
Al twee jaar noteren de koersen lager en lager...
Dat de koers alleen maar lager en lager gaat klopt ook niet want dat zou betekenen dat de gulden op de laagste koers staat sinds de piek van 2017 en dat is niet zo. Dat de gulden voor velen niet interessant is omdat men niet snel geld ermee kan verdienen lijkt me duidelijk. In die zin zijn andere coins vooralsnog interessanter waarschijnlijk. De gulden gaat namelijk niet voor de quick win zoals vele andere coins maar voor het opzetten van een degelijk decentraal betaalmiddel dat echt werkt. Dat is een fundamenteel verschil en opvallend dat veel mensen voornamelijk klagen over de koers van de gulden en met geen woord reppen over de unieke technolgie die erachter zit. Het laat zich raden waar het die mensen om gaat.
Verder kan je het volgens mij alleen verhandelen / aankopen tegen BTC (!) ipv EUR. Dus erg omslachtig aan te schaffen.
Je kan guldens gewoon met euro's kopen en weer tegen euro's verkopen, dat heb ik zelf ook gedaan bij Nocks. Gulden is juist een van de toegankelijkere munten wat dat betreft. En dat is ook logisch want de gulden wil een degelijk, veilig en toegankelijk betaalmiddel zijn.
Verder zit er nog 1 (!) ontwikkelaar op de code te committen dus als die morgen tegen een boom rijd dan staat de ontwikkeling echt stil. Dus dan houd ik ook m'n hart vast hoe het allemaal getest en bijgehouden worden.
Er zit momenteel idd nog 1 core developer en daarnaast nog een developer die het iOS gedeelte doet. Er was tot voor kort nog een 2e parttime core developer maar die hebben ze moeten loslaten omdat deze niet betaald kon worden door de relatief lage koers. Men hoopt in de nabije toekomst weer een 2e developer aan te kunnen trekken. Dat een dergelijke kleine basis met developers riskant is ben ik met je eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Moondust-
@Eindhovenfinest Wat betreft de centrale en decentrale aspecten van de gulden het volgende:

Als cryptocurrency is gulden heel decentraal. Gulden legt niets vast in een centrale database. Er wordt geen gebruik gemaakt van masternodes, supernodes of hoe ze ook mogen heten. Elke node heeft evenveel rechten en plichten in het gulden netwerk En iedereen kan er gebruik van maken zonder voorbehoud. De gebruiker heeft alles onder eigen controle. Dat is de normale betekenis van het woord decentraal met betrekking tot crypto.

Als je naar de ontwikkeling kijkt kan je zeggen dat Gulden BV tot nog toe bepaald heeft hoe gulden werkt en functioneert, maar de software is open source en daarmee vrij beschikbaar om een andere richting op te gaan. Als jij een ontwikkelteam samenstelt en betaalt kan je iets anders ontwikkelen met gulden. Tot op heden gebeurt dat echter niet. Dit kan je centraal noemen maar dat is in zeker zin alleen zo omdat er niemand anders is die de handschoen oppakt.

Tot slot kan ik zeggen dat Gulden in ieder geval wel zoiets als een Gulden Advisory Board (GAB) heeft waar in ieder geval overleg is als het om nieuwe ontwikkelingen gaat. De GAB wordt gekozen door de community en de mensen die erin zitten komen ook voort uit de community. Er worden polls gehouden over de te ontwikkelen features en soms een klein onderzoekje naar het een of ander. Kortom, er wordt geluisterd naar wensen uit de community en het is dus niet alleen maar een dictaat wat van bovenop opgelegd wordt. Gulden is in die zin een community gedreven cryptomunt. En daar kunnen heel wat crypto's nog een voorbeeld aan nemen.

Wellicht wil je eigenlijk zeggen dat je het gevaarlijk vindt dat er maar één partij is die ontwikkeld aan Gulden en dat is zo, maar dat is niet wezenlijk anders dan bij duizenden andere cryptomunten.

Dat je gulden "gecentraliseerd" noemt komt me op basis van de feiten daarom nogal vreemd over. Misschien kan je je punt nader toelichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:44

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Moondust-
Dat de starter van gulden niet zulke handige dingen heeft gedaan ga ik natuurlijk niet ontkennen. Ik heb daar ook dingen over gelezen. Ik heb begrepen dat hij uit allerlei hoeken werd aangevallen of zich aangevallen voelde en dat hij daar op een gegeven moment tamelijk agressief defensief op heeft gereageerd. Dat hij omhooggevallen zou zijn lijkt me een subjectief oordeel. Punt is dat ik er allemaal niet bij geweest ben en veel zaken niet meer kan controleren. Mijn ervaring is dat voor elk verhaal wat te zeggen is en dat niemand zonder zonden is. Het is duidelijk dat op bepaalde momenten in de geschiednis van gulden de focus is verschoven van de inhoud (gulden) naar het gedrag van de oprichter. Daar heeft gulden absoluut reputatieschade opgelopen. En dat is erg jammer want op de inhoud zit gulden gewoon erg goed in elkaar.

Wie zich nu verdiept in gulden die ziet dat Rijk Plasman een stap terug heeft gedaan en ook niet meer actief meedoet in de slack community. De sfeer daar is heel gemoedelijk, de GAB functioneert en luister naar de community en er mag gefundeerde kritiek geleverd worden. Kortom, de rust is er nu in ieder geval wel en het is jammer dat er nog zoveel mensen rondlopen die vasthouden aan verkeerde informatie en zaken die in het verleden zijn gebeurd maar nu niet meer actueel zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cryptogast
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 24-02 19:18
Verder kan je het volgens mij alleen verhandelen / aankopen tegen BTC (!) ipv EUR. Dus erg omslachtig aan te schaffen.
Gulden is juist één van de gemakkelijkst aan te schaffen en te verkopen Crypto ter wereld. Je kunt ze namelijk gewoon kopen en verkopen via de Gulden wallets, zowel de desktop wallets als ook de mobiele wallets. Je kunt ze kopen in de wallet via een iDeal overschrijvingen en verkopen door in de wallet gewoon een overschrijving maken naar elke IBAN binnen het SEPA gebied. Daarin is Gulden juist uniek.

Er heerst zoveel onkunde in de cryptowereld over Gulden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindhovenfinest
Ben nog niet overtuigd, ik houd het nog even bij mijn euro's en bankpas ;-)
Deze werkt ook supersnel, goedkoop, veilig, gebruikersvriendelijk en waardevast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cryptogast
Eindhovenfinest schreef op woensdag 15 april 2020 @ 18:47:
Deze werkt ook supersnel, goedkoop, veilig, gebruikersvriendelijk en waardevast.
Dat is een heel andere zaak maar heeft niet zoveel te maken met je bewering dat het zo lastig is om Guldens aan te schaffen. Dus die bewering is van tafel. Mee eens? ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:41
Ik krijg er een soort palm invest/easy life gevoel bij, dat op een manier geld probeert aan te trekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:12
Cryptogast schreef op woensdag 15 april 2020 @ 18:38:
[...]

Gulden is juist één van de gemakkelijkst aan te schaffen en te verkopen Crypto ter wereld. Je kunt ze namelijk gewoon kopen en verkopen via de Gulden wallets, zowel de desktop wallets als ook de mobiele wallets. Je kunt ze kopen in de wallet via een iDeal overschrijvingen en verkopen door in de wallet gewoon een overschrijving maken naar elke IBAN binnen het SEPA gebied. Daarin is Gulden juist uniek.

Er heerst zoveel onkunde in de cryptowereld over Gulden.
Daarom heb je geregistreerd?

Ik snap dat TS hoopt dat de Gulden weer wat waard wordt, hij doet in ieder geval goed zijn best hier, maar is tegen dovemansoren. Voor de Gulden waren er al altcoins en na de Gulden nog meer. Als je de gemiddelde coin-community binnen loopt hoor je overal verhalen in dezelfde trant en waarom deze coin nu echt veel beter is.

Het enige wat ik daaruit begrijp is dat de ene community een mooier marketings-gezever heeft dan de vorige.

Gulden gaat niet de next-big-thing zijn zoals vele andere (technisch en functioneel betere) coins dat ook niet zijn geworden.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cryptogast
chaoscontrol schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:33:
[...]

Gulden gaat niet de next-big-thing zijn zoals vele andere (technisch en functioneel betere) coins dat ook niet zijn geworden.
De wereld is niet gebaat bij algemeenheden dus ik stel voor, kom met voorbeelden van technisch en functioneel betere coins en dan niet alleen met zeggen die en die is beter maar wel graag onderbouwd waarom die en die coin dan beter is. Dan kunnen we er inhoudelijk van gedachten over wisselen. En misschien tot de conclusie komen dat die en die munt inderdaad beter scoort of dat Gulden toch net iets beter in elkaar zit. Daar kunnen de lezers meer van leren dan algemeenheden debiteren.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:12
@Cryptogast ik laat mij niet verleiden tot een discussie waar niemand iets aan heeft behalve jij/jullie. Ik heb dit topic gerapporteerd omdat ik het vermoeden heb dat jij/jullie (ontzettend) belang hebben bij de zaak en niet zozeer geïnteresseerd zijn in de technische en functionele aspecten van de coin. De 'gedrevenheid' om elk argument te weerleggen duid op een dieper belang.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryptogast
@chaoscontrol Het is jammer dat u niet op mijn uitnodiging in wilt gaan. Ik wil juist wel de diepte ingaan.
Als u met dat diepere belang bedoelt dat ik wellicht wat Guldens bezit, Ja dat is zo, maar dat is natuurlijk van ondergeschikt belang. U heeft waarschijnlijk Bitcoin en Euro. Ik heb daar ook nog Gulden bij. Dat u dit topic "gerapporteerd" hebt is helaas jammer. De lezers hadden wat kunnen leren van een goed onderbouwde discussie Maar misschien hebben de moderators daar een ander idee over en geven zij het topic wel de credits die het verdient. Monddood maken is zo gemakkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aKeY
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04 14:40
chaoscontrol schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:33:
[...]

Daarom heb je geregistreerd?

Ik snap dat TS hoopt dat de Gulden weer wat waard wordt, hij doet in ieder geval goed zijn best hier, maar is tegen dovemansoren. Voor de Gulden waren er al altcoins en na de Gulden nog meer. Als je de gemiddelde coin-community binnen loopt hoor je overal verhalen in dezelfde trant en waarom deze coin nu echt veel beter is.

Het enige wat ik daaruit begrijp is dat de ene community een mooier marketings-gezever heeft dan de vorige.

Iedereen met wat coins op zak hoopt op mooie tijden maar de insteek van de TS is niet d.m.v. dit topic.

Er mag toch best gepraat worden over een muntje? Iedereen die zich een beetje verdiept heeft in dit project weet hoe deze is begonnen, en ja het heeft niet een al te beste start gehad. Inmiddels zijn we jaren verder en zonder naar de koers te kijken zijn er een hoop zaken erg positief veranderd.

De onderliggende blockchain is niet meer te vergelijken met litecoin en het zelf ontworpen pow2 algoritme is zeker waard om eens nader over te discussiëren.

Ik snap best dat er soms emotie bij crypto geld komt kijken, vooral als je er een hoop geld in hebt zitten, of juist niet en moe bent van de vele muntjes en de beloftes die daar bij horen (vooral ook door de vele onzin informatie die de wereld worden ingeslingerd), maar ik vind het altijd jammer om te zien dat reacties zoals deze een goed bedoeld topic meteen de grond in wordt gedrukt, omdat iemand denkt dat de TS er verkeerde bedoelingen mee heeft.

Ja ik heb Gulden, naast nog 13 andere muntjes waarvan ik vind dat dat het mooie projecten zijn. Het lijkt er alleen helaas op dat, buitenom de forums en socials etc van de muntjes zelf, nergens meer serieus over crypto/blockchain gepraat mag worden zonder er meteen een stempel op te drukken.

Een dag is een dag...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Moondust-
Eindhovenfinest schreef op woensdag 15 april 2020 @ 18:47:
Dat doen we allemaal denk ik, want met guldens kom je nog niet zover. :+
Maar om toch inhoudelijk te reageren, ik durf wel te beweren dat gulden sneller, goedkoper, veiliger en gebruiksvriendelijker is dan de euro. Waardevast nog een probleem maar dat lost zich vanzelf op als het bereik groter wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Moondust-
chaoscontrol schreef op woensdag 15 april 2020 @ 20:33:
@Cryptogast ik laat mij niet verleiden tot een discussie waar niemand iets aan heeft behalve jij/jullie. Ik heb dit topic gerapporteerd omdat ik het vermoeden heb dat jij/jullie (ontzettend) belang hebben bij de zaak en niet zozeer geïnteresseerd zijn in de technische en functionele aspecten van de coin. De 'gedrevenheid' om elk argument te weerleggen duid op een dieper belang.
Als ik voor mezelf spreek....
Ik doe een poging op inhoud posts van anderen te weerleggen omdat ze (deels) een onjuiste voorstelling van zaken geven en omdat ik graag de discussie voer op basis van inhoud. Inhoudelijke en onderbouwde reacties zijn tot op heden echter nog weinig te vinden in dit topic. Er wordt vooral maar wat geroepen en als ik vraag om onderbouwing wordt er niet gereageerd of de vragen worden ontweken. Prima, maar dat schiet natuurlijk niet op en levert enkel vervuiling op. Ik vrees inmiddels het ergste maar hoop dat dat nog verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edm2
  • Laatst online: 16-04-2020
Slap om deze provoost op twitter aan te halen. Ik heb deze discussie destijds uitgebreid gevolgd en deze man is echt geobsedeerd negatief onzin aan het verkopen. Als je dan op de man af, lijkend op laster en deelt op twitter, dan wordt het duidelijk dat hier meer achter zit. Ik verdenk hem er zelfs van extra twitter accounts te hebben gemaakt om negatieve onzin te verkopen op twitter en andere kanalen.

Gulden en haar werking is technisch zeer goed in elkaar gezet.
De zogenaamde premie is volledig bedoeld en gebruikt om de ontwikkeling te financieren.

[ Voor 12% gewijzigd door Edm2 op 16-04-2020 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edm2
  • Laatst online: 16-04-2020
-Moondust- schreef op woensdag 15 april 2020 @ 22:14:
[...]

Dat doen we allemaal denk ik, want met guldens kom je nog niet zover. :+
Maar om toch inhoudelijk te reageren, ik durf wel te beweren dat gulden is sneller, goedkoper, veiliger en gebruiksvriendelijker is dan de euro. Waardevast nog een probleem maar dat lost zich vanzelf op als het bereik groter wordt.
En heel milieu bewust. De Gulden blockchain gebruikt mondiaal per jaar ongeveer de opbrengst van 1/10e van 1 windmolen per jaar. Ter vergelijking met Bitcoin. Deze gebruikt de opbrengst van 18.000 windmolens per jaar.
ongeveer de energie opbrengst van 35 kerncentrales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasmijn78
  • Laatst online: 23-04-2020
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9S8o_RBFocmDgTJzypXdX-EhTIg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fTmLFKQi8MHGnkGP3wV17vcM.png?f=fotoalbum_large
Ik ben nieuw hier, dus even kijken of dit lukt.
Maar ik lees vaak over Gulden dat het zo veilig is. Hoe verhoudt het zich dan ten opzichte van deze coins in de tabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryptogast
Jasmijn78 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 22:17:

Ik ben nieuw hier, dus even kijken of dit lukt.
Maar ik lees vaak over Gulden dat het zo veilig is. Hoe verhoudt het zich dan ten opzichte van deze coins in de tabel?
Het lijstje gaat uit van de miningpower en dus de mogelijkheid van een iemand om dat via een 51% attack aan te vallen.
Omdat Gulden een combinatie gebruikt van Proof of Work EN Witness (Een soort PoS) is de vergelijking niet helemaal maken omdat je voor een 51% attack niet alleen 51% van de mining power moet bezitten maar ook een meerderheid in het aantal coins gestaked moet hebben. In het geval van Gulden betekent het dat je minimaal 35% van alle Guldens die nu in omloop zijn zelf moet gaan staken. Je berooft dus je eigen bankrekening ;)

Dit leidt tot het volgende antwoord op je vraag.

max 2 confirmations = 5 minuten dus een factor 18 sneller dan Bitcoin

Voor achtergrond info: https://medium.com/coinmo...n-as-intended-582bab190cf

[ Voor 11% gewijzigd door Cryptogast op 18-04-2020 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasmijn78
Ehh. Als ik je antwoord goed begrijp is Bitcoin minder veilig dan Gulden? Bitcoin heeft toch veel meer miners!
Ik heb al heel lang een handje Gulden waar ik niks mee doe. Wilde ze eigenlijk wegdoen als de koers weer een beetje zou stijgen. Maar misschien moet ik ze toch maar houden.
Ik ben blij dat er eindelijk eens een topic is waar je dit soort dingen kunt vragen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryptogast
Jasmijn78 schreef op zondag 19 april 2020 @ 07:37:
Ehh. Als ik je antwoord goed begrijp is Bitcoin minder veilig dan Gulden? Bitcoin heeft toch veel meer miners!
Ik heb al heel lang een handje Gulden waar ik niks mee doe. Wilde ze eigenlijk wegdoen als de koers weer een beetje zou stijgen. Maar misschien moet ik ze toch maar houden.
Ik ben blij dat er eindelijk eens een topic is waar je dit soort dingen kunt vragen .
Bitcoin minder veilig wil ik niet zeggen maar een gelijke mate van veiligheid kan ik wel beamen. De veiligheid bij Bitcoin wordt door brute rekenkracht (en navenant veel energieverbruik) gewaarborgd en bij Gulden door een slimme combinatie van twee veiligheid controles waardoor met veel minder rekenkracht en energieverbruik een zelfde niveau van veiligheid wordt bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Je kan je ook inschrijven bij een of beide gulden Slacks. Daar kan je voor alle aspecten van de gulden terecht zoals traden, mining, techniek, etc. Altijd wel iemand die een antwoord heeft op je vraag en verder heerst er een fijne sfeer daar.

[ Voor 14% gewijzigd door -Moondust- op 19-04-2020 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasmijn78
Bedankt voor de info. Maar geen behoefte aan nog meer apps.
Het verbaasd me alleen dat als Dash en Bitcoin zoveel trager zijn dan Gulden, je daar nooit wat over hoort hier op Tweakers. Of zit er ergens een addertje onder het gras waarom Gulden koers nog steeds zo laag staat?
Sorry voor de vragen, maar probeer voor mezelf duidelijk te krijgen of ik ze niet beter kan inruilen voor Btc nu de halvening komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryptogast
Jasmijn78 schreef op zondag 19 april 2020 @ 14:58:
Het verbaasd me alleen dat als Dash en Bitcoin zoveel trager zijn dan Gulden, je daar nooit wat over hoort hier op Tweakers. Of zit er ergens een addertje onder het gras waarom Gulden koers nog steeds zo laag staat?
Sorry voor de vragen, maar probeer voor mezelf duidelijk te krijgen of ik ze niet beter kan inruilen voor Btc nu de halvening komt.
Omdat het de voor meeste mensen die investeren niet om de techniek of de ideeën achter crypto gaat maar alleen om de centen en hoeveel winst er te halen valt op korte termijn. Er wordt zeer kortzichtig gekeken naar de marketcap en handelsvolume en niet naar een eventueel potentieel of wat de usecase is van een muntje en wat marketcap betreft verliest Gulden het nu eenmaal van Dash of Bitcoin door het kip-ei verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Jasmijn78 schreef op zondag 19 april 2020 @ 14:58:
Ik heb geen advies voor je. Dat gulden een veiligere, snellere en energiezuinigere coin is tov veel andere crypto's betekent blijkbaar niet automatisch ook dat gulden veel aandacht krijgt en de waarde hoog is. In tegenstelling to veel andere crypto's is de gulden niet opgericht om snel geld te verdienen of een nieuwe goudstandaard te worden. De gulden is ontwikkeld om als betaalmiddel te dienen, alle ontwikkeling van de gulden is daarop gericht. Ik blijf in gulden omdat ik vertrouwen heb in de techniek, ik het een mooi project vind met leuke kundige mensen aan boord. Hopelijk wordt dat op een dag ook gezien door de massa maar misschien ook niet. Time will tell. Volgens dit artikel uit 2018 is Dash gevolgd door gulden de beste crypto als gekeken wordt naar de belangrijkste aspecten die een rol spelen als een crypto als betaalmiddel wordt ingezet.

[ Voor 10% gewijzigd door -Moondust- op 19-04-2020 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:40
-Moondust- schreef op zondag 19 april 2020 @ 21:23:
[...]

Ik heb geen advies voor je. Dat gulden een veiligere, snellere en energiezuinigere coin is tov veel andere crypto's betekent blijkbaar niet automatisch ook dat gulden veel aandacht krijgt en de waarde hoog is. In tegenstelling to veel andere crypto's is de gulden niet opgericht om snel geld te verdienen of een nieuwe goudstandaard te worden. De gulden is ontwikkeld om als betaalmiddel te dienen, alle ontwikkeling van de gulden is daarop gericht. Ik blijf in gulden omdat ik vertrouwen heb in de techniek, ik het een mooi project vind met leuke kundige mensen aan boord. Hopelijk wordt dat op een dag ook gezien door de massa maar misschien ook niet. Time will tell. Volgens dit artikel uit 2018 is Dash gevolgd door gulden de beste crypto als gekeken wordt naar de belangrijkste aspecten die een rol spelen als een crypto als betaalmiddel wordt ingezet.
Ik verdiep me niet zoveel in de altcoins, maar wat je hier schrijft is een beetje hetzelfde wat je over veel andere coins exact hetzelfde leest. Wij zijn anders dan die anderen; wij zijn hier niet om snel geld te verdienen; enz enz

Of, wat ik meemaakte toen ik voor mezelf wilde gaan beginnen en met diverse bureau's gesproken heb, ze vertellen allemaal hetzelfde:
- wij zijn anders dan die andere partijen, wij doen namelijk persoonlijk zaken en bij ons ben je geen nummer -> om vervolgens nooit meer wat te horen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cryptogast
ybos schreef op zondag 19 april 2020 @ 21:40:
[...]

Ik verdiep me niet zoveel in de altcoins, maar wat je hier schrijft is een beetje hetzelfde wat je over veel andere coins exact hetzelfde leest. Wij zijn anders dan die anderen; wij zijn hier niet om snel geld te verdienen; enz enz
Hiermee diskwalificeer je jezelf natuurlijk wel een beetje. Juist omdat je je niet verdiept zie je alleen maar de oppervlakkige kreten. Als je dit topic nu eens doorleest zie je dat er juist wel onderscheidt is in de verschillende muntjes en dat de één (Gulden 8) ) dus echt beter kan zijn dan de andere en dat het dus geen loze kreten zijn. Dat is hopelijk niet tegen dovemansoren gezegd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eindhovenfinest
-Moondust- schreef op zondag 19 april 2020 @ 21:23:
[...]
Volgens dit artikel uit 2018 is Dash gevolgd door gulden de beste crypto als gekeken wordt naar de belangrijkste aspecten die een rol spelen als een crypto als betaalmiddel wordt ingezet.
Geschreven door "Dit artikel is geschreven door Aat de Kwaasteniet, ik ben Guldenpromotor en bezit een behoorlijk kapitaal aan Gulden. Ik ben dus niet objectief. Dat jullie het maar weten. 😃"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindhovenfinest
Cryptogast schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 22:39:
[...]

max 2 confirmations = 5 minuten dus een factor 18 sneller dan Bitcoin

Voor achtergrond info: https://medium.com/coinmo...n-as-intended-582bab190cf
Maar nog steeds langzaam vergeleken met de EURO waar je sinds een jaar instant payments hebt: 5 seconden binnen europa. https://www.betaalverenig...verkeer/instant-payments/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Eindhovenfinest schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:08:
Geschreven door "Dit artikel is geschreven door Aat de Kwaasteniet, ik ben Guldenpromotor en bezit een behoorlijk kapitaal aan Gulden. Ik ben dus niet objectief. Dat jullie het maar weten. 😃"
Heb je ook de inhoud gelezen? Wat vind je ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindhovenfinest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:03
Eindhovenfinest schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:10:
[...]

Maar nog steeds langzaam vergeleken met de EURO waar je sinds een jaar instant payments hebt: 5 seconden binnen europa. https://www.betaalverenig...verkeer/instant-payments/
Het principe van instant payments lijkt redelijk op het principe achter Lightning Network van BTC, waar je hetzelfde mee klaarspeelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cryptogast
Eindhovenfinest schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:10:
[...]

Je vergelijkt hier twee onvergelijkbare systemen. Maar om toch even in jouw vergelijking mee te gaan:
De Euro's die via een instant payment overgeschreven worden zijn niet jouw Euro's maar Euro's van de bank. De bank heeft alleen een schuld bij jou ter waarde van het aantal euro's als jij zogenaamd op je bankrekening hebt staan.
Daarnaast zijn bankoverschrijvingen betalingen die terug te draaien zijn, via storneren of ingrepen door de bank zelf of wat dan ook. Dat komt overeen met een 0 confirmations betaling in crypto die helemaal geen tijd kosten maar wel over de hele wereld gedaan kunnen worden en niet beperkt zijn tot het SEPA gebied. Nu jij weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKeY
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04 14:40
Wellicht vind je dit een interessant stukje om te lezen:

https://medium.com/@aat.d...n-van-gulden-46b54cc9d6da

En hier iets dieper de details over het sigma algoritme i.r.t. Gulden:

https://medium.com/@Gulde...m-for-gulden-5cee3a2ad62d

Een dag is een dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindhovenfinest
Cryptogast schreef op maandag 20 april 2020 @ 12:09:
[...]
Daarnaast zijn bankoverschrijvingen betalingen die terug te draaien zijn, via storneren of ingrepen door de bank zelf of wat dan ook. Dat komt overeen met een 0 confirmations betaling in crypto die helemaal geen tijd kosten maar wel over de hele wereld gedaan kunnen worden en niet beperkt zijn tot het SEPA gebied. Nu jij weer :)
Betalingen die je zelf gedaan hebt, uitgezonderd incasso of credit card, kun je niet terugdraaien en zijn definitief. Het enige wat je kunt doen is de ontvanger vriendelijk verzoeken de betaling te retourneren. Je bank gaat het niet voor je doen. Als dat wel mogelijk is : pls. let me know :+

Geen idee of gulden 0 conf heeft? Maar dat is ook onwenselijk i.v.m. double spend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Bij gulden gaat zero confirmations geïmplementeerd worden heb ik begrepen, de plannen zijn er al jaren alleen andere zaken hebben voorang gekregen. Ik neem aan dat de implementatie van zero confirmations geen double spend mogelijk zal maken. Het is even afwachten totdat het is ontwikkeld. Sowieso verwacht ik dat de snelheid van blockchains nog verder geoptimaliseerd gaat worden de komende jaren. Bij de banken heeft het decennia geduurd voordat instant payment een realiteit werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-04 14:56

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik ga dit topic sluiten. Ik wilde even de kat uit de boom kijken, een munt kan best zijn eigen topic hebben. Maar ondertussen zie ik 3 pas-geregistreerden die hier alleen maar komen voor Gulden, en daarnaast een hopeloos doorzichtige troll die net doet alsof ie serieuze vragen heeft, terwijl het een clone is van een Gulden-enthousiast die eerder zijn account heeft laten anonimiseren (ja, jij krijgt nog mail). Jammer voor de inzet van @-Moondust-, maar voor astroturfing is hier geen plek.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.