Toon posts:

BX of VIA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen!

ik heb mijn computer pas geupgrade van een p2-400 naar een Celeron 850/100fsb :P

Nu heb ik twee mobo's, een Aopen AX63 (non-pro) en een Gigabyte GA686-BX.

De Aopen heeft een VIA Apollo Pro Plus chipset (een vrij oude dus) en zit in de computer... De Gigabyte heeft een goeie ouwe BX-chipset...

In de PC zit 192 MB PC100 SD-ram...

Ik ben het gekloot met lage geheugenbandbreedte en VIA 4-in-1 drivers nu zat en zit te denken of ik het mobo zal vervangen door die BX...

Aangezien dat flink veel werk is (minimaal een hele dag voor alle software inrichting)
wil ik wel zeker weten of ik hiermee erop vooruit ga...

Dus, wat is wijsheid? de Via chipset houden of overstappen op de BX?

NB.
ik heb de search gebruikt, maar daar kwamen allerlei onderwerpen uit die niet helemaal op mij van toepassing waren.

Verwijderd

Als je een stabiele pc zonder fratsen wil is de bx dee beste keus.

Verwijderd

Ik zou zeggen, als het niet hoeft, dan hoeft het niet... Een BX chipset is natuurlijk nooit verkeerd, vooral met het oog op je Celeron!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33
Da's makkelijk: BX! most defenitely. De i440BX is evident superieur aan de VIA Apollo Pro Plus; betere performance én stabieler (en geen geklooi met wat voor chipsetdrivers dan ook). Daarenboven heeft die GA-686BX 4 DIMM sloten zodat je 'm lekker vol kan proppen met veel goedkoop ram :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
kijk eens aan medetweakers!

dank u voor de spoedige reacties *D

morgen ga ik die brakke VIA-plank eruit trekken en dan gaat er als de gesmeerde bliksem een BX in :)

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

BX is inderdaad goed ja.

maar die aopen die jij erin heb is inderdaad zwaar KUT. Ik heb hem ook gehad. Nou voor geen goud meer zo'n plank BAHHHHH

performance -1
stabiliteit -10 (reboote af en toe zomaar)
compatibilteit -20 (lijkt wel of alles er problemen mee heeft)

nee dat was me zuur verdiende geld niet waard

Click hier niet

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Lekker de BX erin stoppen. Misschien is het verstandig je BIOS op te waarderen tot de nieuwste versie die beschikbaar is zodat je Celeron goed ondersteund wordt. Dan ook even de BIOS settings op z'n default, zodat alle dingen die betrekking hebben op de oude hardware die op de GigaByte was aangesloten gewist wordt. Dan krijg je een prettig stabiel en snel systeem. Enjoy :)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
yep die BX is dan de betere keus, ik heb ook beide gehad(chipsets) en de bx heeft veel minder(eigenlijk nix) problemen gehad tot nu toe..

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
De BX natuurlijk... maarre daar ben je toch niet een hele dag mee bezig????? mobotje vervangen is een piece of cake. :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu de bx erin gezet en windows erop gezet! het draait allemaal idd veel soepeler en sneller :P

dat mobo vervangen kost niet zoveel tijd, maar alle software en drivers eropzetten en de hele boel weer "inrichten" is wel erg tijdrovend :(

naja, wie snel wil zijn moet pijn lijden ;)

nu nog ff een geheugen bandbreedte test doen met sisoft sandra en kijken of er wat verbeterd is...

Bedankt mensen! eerst ff mijn sig aanpassen nu *D
Pagina: 1