Ik heb vandaag een glasvezel aansluiting gekregen van kpn met een experiabox v10a nu lees ik overal dat die niet in bridgemode kan. Kan de Frizbox die kpn levert wel in bridgemode? ik wil graag een pc gebruiken met pfsense erop en daarvoor moet het modem in bridgemode of kan ik beter die experia box er tussen weg halen en de pfsense als modem gebruiken? Is er een goede handleiding op internet hoe ik dit moet instellen? Ik heb ook vaste telefoon via de glasvezel via een rj11 stekker. Hoe kan ik dat het beste aansluiten als ik mijn pfsense als eigen modem ga gebruiken? Wie kan mij hier bij helpen?
Fritzbox betaal je extra voor per maand.
Maar je ken prima de pfsense direct op de nt aansluiten. Of zet gewoon dmz aan in je experiabox.
Veel instellingen kun je van netwerkje.com afplukken.
Maar je ken prima de pfsense direct op de nt aansluiten. Of zet gewoon dmz aan in je experiabox.
Veel instellingen kun je van netwerkje.com afplukken.
Je kan gewoon direct je PfSense computer gebruiken. De instellingen die je nodig hebt kan je vinden op de site van kpn.
Is er ergens een uitleg te vinden op internet waar stap voor stap staat wat ik.moet doen in pfsense om dit werkende te krijgen
Voor instructies en tips om een eigen pfSense router te gebruiken i.c.m. glasvezel van KPN kun je veel vinden in dit (en de voorgangers daarvan) topic: [KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3
Een hele handige blog die erg kan helpen: Venxblog: KPN glasvezel via PFSense
Er zijn nog wel meer topics op het forum te vinden die je zouden kunnen helpen. Het lastigste is om de juiste IP-ranges te vinden, want die kunnen per gebruiker / gebied wat variëren.
Een hele handige blog die erg kan helpen: Venxblog: KPN glasvezel via PFSense
Er zijn nog wel meer topics op het forum te vinden die je zouden kunnen helpen. Het lastigste is om de juiste IP-ranges te vinden, want die kunnen per gebruiker / gebied wat variëren.
hier de officiële info pagina van KPN:
https://www.kpn.com/servi...nstellen-en-gebruiken.htm
https://www.kpn.com/servi...nstellen-en-gebruiken.htm
Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
Dat is de QoS waarde die op uitgaande packets gezet wordt. Wat je daar neerzet maakt in feite niets uit, KPN regelt dat toch zelf en vertrouwt echt niet op wat jij daar invult. Vul dus vooral in wat je leuk vindt 
Het zou alleen gebruikt kunnen worden als je zelf nog een pad hebt tussen je firewall en de NTU waarop je QoS ingeregeld hebt, maar dat lijkt me thuis niet aan de orde.
Het zou alleen gebruikt kunnen worden als je zelf nog een pad hebt tussen je firewall en de NTU waarop je QoS ingeregeld hebt, maar dat lijkt me thuis niet aan de orde.
Pagina: 1