Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal, na 4 jaar mijn Nexus 5X te hebben gebruikt, ben ik opzoek naar een vervanger. Vroeger was ik redelijk op de hoogte van de beste smartphones maar tegenwoordig ben ik behoorlijk uit de loop dus vandaar deze post. Alle suggesties worden erg gewaardeerd!

Ik zoek een?
Ik zoek een niet al te grote telefoon met goed scherm, goede batterij en redelijke camera.

Wat is je budget?
200-250 euro, mag iets meer

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik gebruik de telefoon voor algemeen dagelijks gebruik: Whatsapp, videos, muziek, internet en mail. Ik speel geen (intensieve) games op de telefoon. Het liefst heb ik een telefoon met een kale android versie (of een niet al te ingrijpende skin), goede batterij, mooi scherm en minstens 64 GB opslag. Ik heb lange tijd een LG Nexus 5x gehad. Een leuke telefoon maar niet al te goede batterij. Bovendien mag het scherm wel wat groter.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zat te denken aan een Motorola G8 plus maar deze telefoon is te groot naar mijn smaak. Voor de rest past hij goed bij mijn eisen.

Alle reacties

• digilb
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-11 06:28
Allereerst: de G8 Plus (met Android 9) kun je beter overslaan en dan gaan voor de G8 Power (met Android 10 en verder vrijwel identieke specificaties).

Kale Android vind je bij Google Pixel (te duur), Nokia (de 6.2 is denk ik al te groot?), Motorola (m.n. de series met AndroidOne) en Xiaomi (bijv. de Mi A3, maar die heeft weer een 720p scherm).

Kijk ook hier een: reviews: Smartphone Best Buy Guide - Maart 2020

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
Ik neem aan dat je met 'groot' breedte bedoelt, want de lengte voel je niet zo. De G8 Plus is 75,9mm breed, en als je een telefoon wilt met een breedte van 76mm of minder (nieuwe telefoons zijn helaas gewoon groot, je zult eraan moeten wennen ben ik bang), 1080p scherm, met Android 10 en een 4000mAh+ batterij voor minder dan €260, blijven er 2 telefoons over:
-Motorola G8 Power
• 2 dagen batterijduur (5000mAh met 15W laden)
• Kale Android
• Telelens

-Realme 6
• Mediatek G90T (vergelijkbaar met SD730)
• 90Hz scherm
• 64MP primaire camera
• 4300mAh met 30W laden

De Moto heeft een betere zoomlens, terwijl de Realme overall betere camera's heeft. De accu van de 6 gaat niet zolang mee als die van de G8 Power, maar op 60Hz (of automatisch selecteren) moet het nog wel redelijk goed zijn. De 6 is daarnaast in 55 minuten op te laden, terwijl de Moto daar twee keer zo lang over doet. De software van de G8 Power is wel stock Android, maar volgens reviews hapert het soms. Ook updates zijn wat matig. 1 grote Android update en elke 4 maanden een beveiligingsupdate voor 2 jaar lang. De 6 heeft geen stock Android, maar de eventuele bloatware is allemaal te verwijderen. Daarnaast lijkt het redelijk op kaal Android, maar sommige delen zijn wel echt anders. Qua updates krijgt de 6 minstens 1 en mogelijk 2 grote Android updates. Tevens minstens elke 2-3 maanden een beveiligingsupdate. De performance van de Realme is wel stukken beter, maar hij kan tijdens zwaar gebruik wel lichtelijk warm worden, maar met de juiste settings kan je dat wel voorkomen.

Beiden zijn voor €230 te krijgen in de 4GB/64GB-variant.
De Realme 6 is alleen te verkrijgen via de officiële site: https://buy.realme.com/eu/goods/138