Ik weet dat het niet gewenst is om meerdere topics open te hebben met dezelfde vraag, echter krijg ik in het privacy en beveiliging topic geen reactie's op mijn vragen.
En aangezien de meeste IP cam vragen hier in het netwerken topic staan wil ik hier graag nog een gokje wagen of iemand mij verder kan of wil helpen.
Goedemiddag allemaal.
Ik ben een project aan het uitwerken voor een binnenvaart schip (rivierboot).
Ter ondersteuning van de aanwezige spiegels en verrekijkers willen wij nu een aantal camera's ophangen om meer zicht te verkrijgen vanuit de "stuurhut".
Het plan is een deftig/dure 4+Mp ptz camera met een 30x+ optische zoom.
En links en rechts een kleinere 2+MP ptz camera.
Nu mijn uitdaging waarin ik nog geen echte kant en klare oplossing vind.
-Software op de computer om deze camera's weer te geven zonder onnodige bedieningsknoppen etc.
in blue iris heb ik wel al uitgevonden dat je een custom weburl kan genereren waarin je dus het eindresultaat krijgt wat ik wil. namelijk een zwart scherm met daarin de online camera's in de maat die ik wil.
-controll's ik ben daarbij nog op zoek naar een PTZ controller die met met presets werkt.
Echter dit moet hufter/dummy proof zijn. de variante die ik vind hebben dubbel functie's onder knoppen zitten.
Ik zoek er eigenlijk eentje die een camera selectie rail heeft. en een seperaat preset blok.
Kortom selecteer je een camera en beweeg je de pook dan beweegt ook alleen die camera en dus niet dat je per ongeluk in een menu zit te roeren.
en met de presets idem, namelijk je drukt een preset toets in en alle 3 de camera's springen naar de voor ingestelde positie en niks anders.
-Extra handig maar niet noodzakelijk een extern getriggered "gebeurtenis/event"
De camera's die aangeschaft gaan worden komen waarschijnlijk van Hikvision.
Deze hebben naar mijn mening een best goede auto tracking functie.
Mijn idee is dan dus, wanneer de motor niet draait (contact slot verbroken) dat het hele systeem in security modus gaat en dus de smart tracking inschakeld) waarbij wanneer het contact wel ingeschakeld staat de camera's statisch in hun presets blijven staan.
Kortom ik zoek een software pakketje wat dus:
-een externe controller kan gebruiken.
-externe I/O poorten kan uitlezen en daar gebeurtenissen/events aan kan hangen.
-geen behoefte heeft in 4x per dag een internet verbinding op te zetten, aangezien het hele gebeuren lokaal blijft
Graag jullie input.
Dankjewel alvast.
En aangezien de meeste IP cam vragen hier in het netwerken topic staan wil ik hier graag nog een gokje wagen of iemand mij verder kan of wil helpen.
Goedemiddag allemaal.
Ik ben een project aan het uitwerken voor een binnenvaart schip (rivierboot).
Ter ondersteuning van de aanwezige spiegels en verrekijkers willen wij nu een aantal camera's ophangen om meer zicht te verkrijgen vanuit de "stuurhut".
Het plan is een deftig/dure 4+Mp ptz camera met een 30x+ optische zoom.
En links en rechts een kleinere 2+MP ptz camera.
Nu mijn uitdaging waarin ik nog geen echte kant en klare oplossing vind.
-Software op de computer om deze camera's weer te geven zonder onnodige bedieningsknoppen etc.
in blue iris heb ik wel al uitgevonden dat je een custom weburl kan genereren waarin je dus het eindresultaat krijgt wat ik wil. namelijk een zwart scherm met daarin de online camera's in de maat die ik wil.
-controll's ik ben daarbij nog op zoek naar een PTZ controller die met met presets werkt.
Echter dit moet hufter/dummy proof zijn. de variante die ik vind hebben dubbel functie's onder knoppen zitten.
Ik zoek er eigenlijk eentje die een camera selectie rail heeft. en een seperaat preset blok.
Kortom selecteer je een camera en beweeg je de pook dan beweegt ook alleen die camera en dus niet dat je per ongeluk in een menu zit te roeren.
en met de presets idem, namelijk je drukt een preset toets in en alle 3 de camera's springen naar de voor ingestelde positie en niks anders.
-Extra handig maar niet noodzakelijk een extern getriggered "gebeurtenis/event"
De camera's die aangeschaft gaan worden komen waarschijnlijk van Hikvision.
Deze hebben naar mijn mening een best goede auto tracking functie.
Mijn idee is dan dus, wanneer de motor niet draait (contact slot verbroken) dat het hele systeem in security modus gaat en dus de smart tracking inschakeld) waarbij wanneer het contact wel ingeschakeld staat de camera's statisch in hun presets blijven staan.
Kortom ik zoek een software pakketje wat dus:
-een externe controller kan gebruiken.
-externe I/O poorten kan uitlezen en daar gebeurtenissen/events aan kan hangen.
-geen behoefte heeft in 4x per dag een internet verbinding op te zetten, aangezien het hele gebeuren lokaal blijft
Graag jullie input.
Dankjewel alvast.