Hoe up to date is voorraad status

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Het valt mij de laatste tijd steeds vaker op dat de voorraad status bij een product niet echt betrouwbaar meer is.

Sommige shops zijn altijd up to date. Maar andere kloppen van geen kanten.

Dus ik vroeg me af of dit iets is waar t.net iets mee doet. Als in, voorwaarden welke jullie met de leveranciers afspreken.

Of dat de enige manier om dit als feedback te geven, een shop review is.

Laatste voorbeeld is bv DirectSale bij dit artikel:
pricewatch: Antgamer M34G5Q Zwart

Geeft momenteel aan direct leverbaar in de pricewatch, maar zodra je doorklikt zie je dat het niet op voorraad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:27

InFamous

excommunicado

Ik reageer hier op persoonlijke noot.

Maar de PW is niet real-time maar werkt met een product feed en update deze om het uur (zover mij bekend is). Als het artikel dan net in het uur word verkocht zal de voorraad status inderdaad niet kloppen tot de feed is geüpdatet. Maar wees er snel bij, er is weer 1 monitor weer leverbaar :+

Nu niet meer dus :P

[ Voor 3% gewijzigd door InFamous op 10-04-2020 13:15 ]

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bayatsog
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-08 14:38
Hoe zit het met de onderstaande? Deze monitor is al een tijdje op 'voorradig' bij Azerty, maar als ik naar de link toe ga, staat dat het niet op voorraad is. Als het waar is dat er uurlijks vanuit een feed wordt geupdatet, zijn ze dan deze feed aan het manipuleren?

pricewatch: LG UltraGear 27GL850 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
InFamous schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 12:39:
Ik reageer hier op persoonlijke noot.

Maar de PW is niet real-time maar werkt met een product feed en update deze om het uur (zover mij bekend is). Als het artikel dan net in het uur word verkocht zal de voorraad status inderdaad niet kloppen tot de feed is geüpdatet. Maar wees er snel bij, er is weer 1 monitor weer leverbaar :+

Nu niet meer dus :P
Ik weet dat het zo werkt. Maar toch, we zijn nu een paar uur verder. En DirectSale geeft nog steeds aan dat het voorraad heeft, terwijl dit niet zo is.

Verder sluit ik me aan bij de conclusie van @bayatsog

Het is duidelijk dat er manipulatie plaatsvind vanuit de shops. Ik ben echt niet de eerste die dit opvalt, en zal ook zeker niet de laatste zijn. Tevens zal dit niet een recente ontwikkeling zijn verwacht ik zo. Vandaar ook mijn originele vraag. Waarmee ik in feite vraag of t.net hier iets om geeft.
Het is in het belang van de pricewatch dat de informatie correct is. Als alle shops hun voorraad status gaan manipuleren dan daalt de waarde van de pricewatch enorm in mijn mening.
Dus ik verwacht daarom dat het in het belang van t.net is dat ze de shops hierop aanspreken.

[ Voor 29% gewijzigd door D-Raven op 10-04-2020 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:27

InFamous

excommunicado

D-Raven schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 13:18:
[...]

Ik weet dat het zo werkt. Maar toch, we zijn nu een paar uur verder. En DirectSale geeft nog steeds aan dat het voorraad heeft, terwijl dit niet zo is.

Verder sluit ik me aan bij de conclusie van @bayatsog

Het is duidelijk dat er manipulatie plaatsvind vanuit de shops. Ik ben echt niet de eerste die dit opvalt, en zal ook zeker niet de laatste zijn. Tevens zal dit niet een recente ontwikkeling zijn verwacht ik zo. Vandaar ook mijn originele vraag. Waarmee ik in feite vraag of t.net hier iets om geeft.
Het is in het belang van de pricewatch dat de informatie correct is. Als alle shops hun voorraad status gaan manipuleren dan daalt de waarde van de pricewatch enorm in mijn mening.
Dus ik verwacht daarom dat het in het belang van t.net is dat ze de shops hierop aanspreken.
Zie mijn eerdere bericht om 12:39 was de monitor voorradig bij DirectSale en tijdens mijn edit van 13:15 niet meer. Het kan dus zijn dat die status dus niet geüpdatet is.

Formerly known as Ragdoll