Mijn vraag
Iets meer dan twee weken geleden heb ik de ASUS TUF Gaming VG249Q monitor aangeschaft ter aanvulling op mijn Dell Ultrasharp 2414H monitor. Vandaag merkte ik dat mijn nieuwe ASUS monitor verkleurde pixel "vlekken" heeft.
Deze "vlekken" zie ik bij verschillende afbeeldingen (niet bij alle) en video's op verschillende plekken op mijn beeldscherm. Ook schalen de vlekken mee met de afbeelding of video, waardoor ik niet denk dat dit een dead/stuck pixel issue is. Verder zie ik deze vlekken niet op mijn Dell monitor.
Hieronder enkele afbeeldingen ter illustratie:
Een afbeeldingen van Olaf
:strip_exif()/f/image/WlC1c4ZsugTJ420zzxZJxpx7.jpg?f=fotoalbum_large)
De verkleurde pixel "vlekken"
:strip_exif()/f/image/cmQnexXY0LkHIbhJa3Es5TFw.jpg?f=fotoalbum_large)
Close-up
:strip_exif()/f/image/txxZxDdig7PYBoT7nl1KO9um.jpg?f=fotoalbum_large)
Relevante software en hardware die ik gebruik
Mijn ASUS monitor is via HDMI aangesloten op mijn PC (NVidia GTX 970 GPU) en mijn Dell monitor is via (mini-)DP aangesloten.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Iets meer dan twee weken geleden heb ik de ASUS TUF Gaming VG249Q monitor aangeschaft ter aanvulling op mijn Dell Ultrasharp 2414H monitor. Vandaag merkte ik dat mijn nieuwe ASUS monitor verkleurde pixel "vlekken" heeft.
Deze "vlekken" zie ik bij verschillende afbeeldingen (niet bij alle) en video's op verschillende plekken op mijn beeldscherm. Ook schalen de vlekken mee met de afbeelding of video, waardoor ik niet denk dat dit een dead/stuck pixel issue is. Verder zie ik deze vlekken niet op mijn Dell monitor.
Hieronder enkele afbeeldingen ter illustratie:
Een afbeeldingen van Olaf
:strip_exif()/f/image/WlC1c4ZsugTJ420zzxZJxpx7.jpg?f=fotoalbum_large)
De verkleurde pixel "vlekken"
:strip_exif()/f/image/cmQnexXY0LkHIbhJa3Es5TFw.jpg?f=fotoalbum_large)
Close-up
:strip_exif()/f/image/txxZxDdig7PYBoT7nl1KO9um.jpg?f=fotoalbum_large)
Relevante software en hardware die ik gebruik
Mijn ASUS monitor is via HDMI aangesloten op mijn PC (NVidia GTX 970 GPU) en mijn Dell monitor is via (mini-)DP aangesloten.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- PC restarten
- Monitor restarten
- Andere HDMI kabel
[ Voor 4% gewijzigd door sgraaf op 10-04-2020 10:11 ]