Google accounts op meerdere devices, chaos

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Topicstarter
Ik zit even na te denken hoe ik mijn probleem/ situatie het beste kan beschrijven.

Ik heb meerdere Android/Google apparaten:

Een smart tv met Android
Een Android telefoon
Een Android tablet.
Een Gmail account (die ik niet voor mail gebruik.)
Een laptop die ingelogd is op mijn Google account voor synchronisatie van aan aantal dingen.

Nu kom ik tot de conclusie dat ik in bijvoorbeeld Youtube op mijn tv andere wensen heb als op mijn telefoon of tablet. Maar aangezien het allemaal 1 account is zie ik dus overal hetzelfde maar op mijn tv wil ik bijvoorbeeld meer dingen zien van Lubach of andere tv achtige programma's terwijl ik op mijn tablet meer games of tech channels zoals Linus tech tips kijk.

Ik vind dit met 1 account eigenlijk een chaos worden dus hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Ik weet dat je in Youtube meerdere channels aan kan maken maar dit vind ik ook niet echt lekker werken en ik heb ook nog niet gevonden hoe ik een andere channel in kan stellen op mijn smart tv. Die pakt gewoon de main channel.

Even rekening houden met:
A Google Account is a username and password that can be used to log in to consumer Google applications like Docs, Sites, Maps, and Photos, but a Google account doesn't necessarily end with @gmail.com. Think of it this way: All Gmail.com accounts are Google accounts, but not all Google accounts are Gmail.com accounts.
Dus mijn gmail account is mijn google account maar ik ben op google diensten ook ingelogd met een live account dus dan is dat ook een google account geworden.
;(
Zucht, hoe kan ik hier meer inzicht en grip op krijgen, hoe doen jullie dit?

Vraag 2:
Daarnaast vroeg ik mij af om er een "factory reset" optie is voor mijn google account. Dat ik dus letterlijk een fresh account heb exact hetzelfde als wanneer je een nieuw account aan maakt.
Ik weet je dat handmatig een aantal dingen kan verwijderen en heb ik ook wel gedaan maar al mijn mail en contacten blijven dan nog gewoon bestaan.

Ik weet dat je via: https://myaccount.google.com/ en dan onder het kopje Gegevens en Personalisatie een aantal dingen kan verwijderen. Maar dit maakt je account niet 100% kaal en leeg.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tagere36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-06-2023
geen id. bij mij synct mijn chrome bookmarks bijv. ook niet:

tagere36 in "sync Chrome's favorieten (oplossing Chrome klopt niet)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Twee of meer accounts aanmaken? Voor zover dat binnen de voorwaarden mag, natuurlijk. Geen idee of dat voor een gratis account nog kan, betaald kan ook. Of waar mogelijk niet inloggen, dan worden de voorkeuren alleen voor dat device bewaard (plus naar het schijnt wat 'overloop' zodra de algoritmes merken dat je dezelfde persoon bent).

'Factory reset': verwijder de account en maak opnieuw aan onder dezelfde naam? Dat zal natuurlijk vast niet gaan via een gmail.com-adres maar -denk ik- wel een adres van een eigen domein.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)