Toon posts:

NIC zorgt voor vertraging in Asus ACsl2 Mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand hetzelfde probleem als ik? Zodra de NIC in de PCI gleuf zit start m'n PC veel langzamer op. Hij wacht ergens op. Weet iemand wat dit is? Ik heb al vanalles geprobeerd maar nada.
Hoe lossen we dit op? Ik gebruik de onboard vga, heb m'n NIC in PCI slot 2 (niet geshared).
Iemand enig idee of hetzelfde probleem gehad?

Joost

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 14:54 schreef Joost1960 het volgende:
Heeft iemand hetzelfde probleem als ik? Zodra de NIC in de PCI gleuf zit start m'n PC veel langzamer op. Hij wacht ergens op. Weet iemand wat dit is? Ik heb al vanalles geprobeerd maar nada.
Hoe lossen we dit op? Ik gebruik de onboard vga, heb m'n NIC in PCI slot 2 (niet geshared).
Iemand enig idee of hetzelfde probleem gehad?

Joost
Is toch altijd al zo geweest ? Windows kan nog steeds niet deftig met NIC's omgaan... Win2K is het al iets beter, maar 98/ME en consoorten sucken zwaar op dat vlak... Is gewoon zo..

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:57
Heb je al een netwerkverbinding geconfigureerd? Als je geen IP adres invult dan kan het idd lang duren met opstarten.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Exirion
  • Laatst online: 16:25

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 05 augustus 2001 15:25 schreef abbadon het volgende:
Heb je al een netwerkverbinding geconfigureerd? Als je geen IP adres invult dan kan het idd lang duren met opstarten.
Inderdaad, wat het opstarten zo lang laat duren is DHCP dat standaard aan staat bij nieuwe NICs in Windows. Handmatig een IP instellen maakt 't al een stuk sneller.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Of zet al die onzinprotocollen zoals netbeui en ipx/spx eens uit. Draai alleen tcp/ip

• Exirion
  • Laatst online: 16:25

Exirion

Gadgetfetisjist

-> [NT] :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:02
en de verbindingssnelheid van de NIC zelf configgen, niet op hardware autodetect laten staan (staat in drivereigenschappen, tenminste bij 3com dan)

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Pagina: 1