Vraag

• twanvanl
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-03-2022
Hallo allemaal,

Nu ik een specifieke opleiding ga doen en ik bepaalde bestanden moet kunnen openen, heb ik besloten over te stappen naar Android, gezien je met iPhone amper een ZIP bestand kan openen. Heb al even rondgekeken, maar ik zoek nog echt iets wat me over kan halen. Ik zoek een telefoon dat niet teveel poespas heeft (dus geen UI zoals Samsung, Huawei, Xiaomi etc). Blijven denk ik Oneplus en Google als een van de weinige over. Heeft iemand nog andere suggesties? Budget ligt rond de €1000.

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:17
Wat bedoel je met niet te veel poespas? De UI's van veel fabrikanten hebben apps en instellingen waarvan ze verwachten dat die hun klanten helpen, net als dat een iPhone ook een Aandelen, Home e.a. apps heeft omdat Apple denkt je daarmee te helpen.

Vanuit een Tweakers perspectief zijn Google en OnePlus prima telefoons, snelle updates, altijd laatste versies, maar ook soms bugs, fabriek resets e.d., is dat handig voor iets zo belangrijks voor je opleiding?

Aangezien je van iPhone komt zou ik adviseren een Samsung te nemen omdat bijna iedereen die heeft, ze over het algemeen heel stabiel zijn, er software is om te helpen spullen over te zetten vanaf je iPhone. Toestellen als de S20 zijn gewoon degelijke allrounders. Hoesjes zijn er te over. Ideaal als daily driver.

• twanvanl
Ik bedoel geen grote Android-schil zoals Samsung wel heeft, Oneplus en Google doen dat niet zoals jij al beschrijft, al heb ik mijn twijfels bij de batterijen/camera’s van die fabrikanten.

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09-11 06:11
Google (vooral softwarematig) en Oneplus flagships hebben de beste smartphone cameras die je maar kan wensen. Ook qua accuduur is er niks mis mee.

Een android schil staat niet gelijk aan onnodige poespas en het is niet duidelijk wat je nu precies wilt.

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
Voor €920 heb je de OnePlus 8 Pro straks, met goede camera's, OxygenOS, grote batterij, geweldig scherm. Je kan ook met minder weg, maar als je rond de 1000 wil besteden zie ik geen betere optie.

• twanvanl
Potenscia schreef op donderdag 9 april 2020 @ 21:49:
Voor €920 heb je de OnePlus 8 Pro straks, met goede camera's, OxygenOS, grote batterij, geweldig scherm. Je kan ook met minder weg, maar als je rond de 1000 wil besteden zie ik geen betere optie.
Heb ik inderdaad naar zitten kijken, maar die heeft ergens bovenaan midden in het scherm een punt/lens zitten volgens alle uitgelekte informatie... irritant bij het bekijken van video’s.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Als je zo'n 'ergernis' niet noemt in je eerste post, weten wij dat natuurlijk ook niet ;)
Welke toestellen heb je al bekeken en waarom zijn die het wel of niet? Als je een toestel zoekt met een volledig scherm en geen dikkere randen, dan heb je op dit moment simpelweg twee keuzes: OnePlus 7 Pro of 7T Pro.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• twanvanl
CLB schreef op donderdag 9 april 2020 @ 22:08:
Als je zo'n 'ergernis' niet noemt in je eerste post, weten wij dat natuurlijk ook niet ;)
Welke toestellen heb je al bekeken en waarom zijn die het wel of niet? Als je een toestel zoekt met een volledig scherm en geen dikkere randen, dan heb je op dit moment simpelweg twee keuzes: OnePlus 7 Pro of 7T Pro.
Wat dikkere randen mag van mij wel, ik zag bijv de Google Pixel 4 XL voorbij komen, maar die heeft wel volledig scherm bijv, alleen laat die het volgensmij op accuduur wat afweten. Weet niet hoe dat bij Oneplus zit.

• CLB
  • Niet online

CLB

De accuduur van de Google Pixel 4 XL is niet de beste ooit, maar daar is genoeg over te lezen in de reviews.
Van de OnePlus 7 Pro en 7T Pro is ook genoeg te vinden, de OnePlus 8-serie is nog wachten tot lancering.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:29
Ik zat toevallig naar ongeveer hetzelfde te googelen, ook mede omdat ik ook niet zo houd van gaten in het scherm. Binnenkort komt de Sony Xperia 1 II uit met 5G ondersteuning. Ziet er interessant uit. Maar twijfel ook een beetje over de samsung galaxy S20+. Maar die Sony ben ik wel benieuwd naar.

https://www.engadget.com/...p-NbdefTAyodGV56Zn-Ts9cr9

• twanvanl
aljooge schreef op donderdag 9 april 2020 @ 22:26:
Ik zat toevallig naar ongeveer hetzelfde te googelen, ook mede omdat ik ook niet zo houd van gaten in het scherm. Binnenkort komt de Sony Xperia 1 II uit met 5G ondersteuning. Ziet er interessant uit. Maar twijfel ook een beetje over de samsung galaxy S20+. Maar die Sony ben ik wel benieuwd naar.

https://www.engadget.com/...p-NbdefTAyodGV56Zn-Ts9cr9
Is inmiddels te reserveren voor een prijs van €1200

• CLB
  • Niet online

CLB

Levertijd Sony Xperia 1 II is nog onbekend, toestel is (hier en daar) te pre-orderen, that's it.

• Beat The Best
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-08 09:23
Ik ben erg benieuwd naar de prijs en snelheid van de one plus 8 pro. Ik denk eigenlijk dat dit kwa specs, je beste keus is.

De wat onbekende chinese merken als huawei, Xiaomi en oppo, lopen nog achter met hun software suite. Voelt toch niet zo vlekkeloos aan als die van bijvoorbeeeld apple, of samsung. de software suite van One plus is in mijn optiek enorm verbeterd. Ik heb mijn aanschaf van een vergelijkbaar kostend apparaat uitgesteld tot dinsdag 14 April om 11:00. Dan heeft one plus officieel zijn telefoons uitgebracht.

Ik blijf persoonlijk weg van Samsung, aangezien ze nog lopen te klieren met Exynos. Misschien dat de volgende generatie van samsung, in de samenwerking met AMD, en het gebruiken van de ARM cores. Eindelijk een viable optie. Maar op dit moment koop je de prestaties van 2 generaties terug. De camera's, software en gebruiksgemak van Samsung is natuurlijk top.

• CLB
  • Niet online

CLB

Om 11.00 weten we nog niks, vanaf 17.00 gaat de stream aan.

Pagina: 1