Subwoofer volume verandert niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel0101
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09-10 22:24
Mijn vraag
Ik heb een Denon AVR-x2200W versterker. Daarop heb ik mijn nieuwe Jamo 210 subwoofer aangesloten. In de eerste instantie had ik hem aangesloten op “subwoofer out” met een rca kabel. Dit werkte niet, geen geluid. Vervolgens aangesloten op Zone2 pre out. Dit werkte wel. De subwoofer doet het dus, maar als ik het geluid van de versterker aanpas, blijft de subwoofer op hetzelfde niveau. Is het aan te passen dat de subwoofer mee gaat met het volume van de versterker? Ik kon het zelf niet vinden.
Ook is het trouwens gek dat de subwoofer out niet werkt...

...

Beste antwoord (via Wessel0101 op 09-04-2020 21:48)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Was er hiervoor ook een subwoofer aangesloten en deed die het wel? Indien eerst een x.0 en nu x.1 set: wat zijn de instellingen? Als de receiver in staat gesteld op "SUBWOOFER "NO"" dan zal er geen signaal worden gestuurd naar de Subwoofer Pre-Out. De rest van de speakers staat op "SMALL"? Indien ja met welke crossover? Andere instellingen van de subwoofer nagelopen? Staat deze niet ergens op -15 dB ingesteld?

Zone 2 moet je sowieso niet gebruiken, leuk voor een test maar niet de manier om een subwoofer aan te sluiten.

Volume van de subwoofer hoort mee te gaan met het algemene volume van de receiver maar iets in mij denkt dat er iets in de instellingen niet goed staat.

[ Voor 17% gewijzigd door FeaR op 09-04-2020 20:12 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Was er hiervoor ook een subwoofer aangesloten en deed die het wel? Indien eerst een x.0 en nu x.1 set: wat zijn de instellingen? Als de receiver in staat gesteld op "SUBWOOFER "NO"" dan zal er geen signaal worden gestuurd naar de Subwoofer Pre-Out. De rest van de speakers staat op "SMALL"? Indien ja met welke crossover? Andere instellingen van de subwoofer nagelopen? Staat deze niet ergens op -15 dB ingesteld?

Zone 2 moet je sowieso niet gebruiken, leuk voor een test maar niet de manier om een subwoofer aan te sluiten.

Volume van de subwoofer hoort mee te gaan met het algemene volume van de receiver maar iets in mij denkt dat er iets in de instellingen niet goed staat.

[ Voor 17% gewijzigd door FeaR op 09-04-2020 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het volume van zone 2 is apart aanpasbaar, eerst op de zone knop van de afstandsbediening drukken daarna op het volume maar dat is niet de manier om een subwoofer aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Zone 2 is niet bedoeld om je subwoofer aan de sluiten, da's leuk als je muziek wilt aanzetten in de keuken bijvoorbeeld of de schuur. Gebruik voor de sub de subwoofer uitgang en stel je receiver correct in dat hij de subwoofer ook werkelijk gaat gebruiken.

[ Voor 20% gewijzigd door Fairy op 09-04-2020 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel0101
Hallo,

Okee, en ik doe het correct als ik gewoon een RCA kabel gebruik? Wit op wit rca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Links of Rechts zou niet uit mogen maken, subwoofer is immers mono. Maar geef eens antwoord op de andere gestelde vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel0101
Hallo,

Heb net alle instellingen gecheckt. Weet niet waarom maar hij werkt inmiddels. Bedankt voor de hulp!
Pagina: 1