Vraag

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-10 11:41
Beste allemaal,

Ik heb vanuit professioneel oogpunt jullie hulp nodig. Ik ben arts en onderzoeker in een groot ziekenhuis en houd een project draaiende waarbij patiënten na een hartinfarct of open hartoperatie thuis worden vervolgd door middel van mHealth-apparaten. Denk aan bloeddrukmeters, smartphone-connectable ECG-apparaten, et cetera. Het is een groot en goed lopend project waarmee we intussen jarenlange ervaring hebben.

Soms beschikken patiënten niet over een smartphone. In dat geval lenen we een telefoon uit. Dat zijn momenteel Samsung A40's en Nokia 6.2's. Er wordt weinig vereist: er moeten drie apps worden gedraaid die hardwarematig weinig vragen. We merkten echter wel dat de bluetoothmodule van de Samsung A20 duidelijk inferieur was waardoor de koppeling met enkele apparaten echt niet goed verliep. Momenteel hebben we die problemen niet.

Voor een nieuwe patiëntengroep, de Covid19 positieve patiënten, hebben we eenzelfde aanpak. Die mensen willen we uiteraard thuis houden als het kan, maar opnemen als het moet. En dus thuis dmv een thermometer, saturatiemeter en bloeddrukmeter in de gaten houden. We maken gebruik van de API's van de verschillende fabrikanten waardoor we in ons zorgsysteem direct inzicht hebben in de meetgegevens.

Ik heb echter een probleem. De leentelefoons die we aan die groep mensen mee zouden moeten geven, moeten we bij terugkomst helemaal kunnen reinigen. We willen geen virussen doorgeven aan onze medewerkers of andere patiënten. Ik zoek dus een telefoon die goed tegen 70% schoonmaakalcohol kan. Ik heb geen idee of waterproof telefoons dat aan zouden kunnen, bijvoorbeeld. Of dat de Nokia's die we nu gebruiken het ook wel redden.

Iemand met meer kennis hiervan?

Strava

Alle reacties

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:11

hellknight

Medieval Nerd

ik denk dat je meeste kans hebt met een echt waterproof telefoon, zoals de CAT-S61.
Ik raad je aan om wel even met de fabrikant te checken of deze hiervoor geschikt is

Your lack of planning is not my emergency

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-11 11:34

JdM

Humbled

Kun je voor de veiligheid en bescherming van het beeldscherm eventueel een folie erop plaatsen? Die kan wellicht beter tegen reinigingsmiddelen dan het scherm zelf?

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:31
Kun je geen telefoons met Qi-ondersteuning nemen, en ze sealen voordat je ze uitleent.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik weet niet hoe slecht telefoons ertegen kunnen, maar is UV-cleaning misschien een idee?
(disclaimer: ik weet er niets vanaf verder, dus misschien is het onzin :) )

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:17
Je sloopt de coating van het scherm met dat soort agressieve schoonmaakmiddelen. Ook is er een andere dichtheid van vloeistoffen waar de toestellen niet voor getest zijn en je schade krijgt.

Mijn advies, sluit een deal dat de patiënten het toestel kunnen houden na die tijd? Afbetaling, sponsoring, potjes? Titels als "merk sponsort ziekenhuis" werken goed voor een marketing afdeling.

Verwijderd

Vraag me ook af of de rubbertjes die voor de waterdichtheid zorgen, tegen dat alcohol kunnen.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:00
COVID-19 gaat op kamertemperatuur toch maar tot zo'n 72 uur mee afhankelijk van het oppervlakte?
Kan je de telefoons niet in een verwarmde kamer leggen bij zeg.. 45~50 graden voor een x aantal uur?

Daarna de buitenkant afvegen met alcohol.

Zojuist bij Zembla volgden ze mensen op de IC en het enige wat ze deden was met een alcohol doekje relatief snel de oppervlaktes afnemen.

Wellicht dat je collega's in het ziekenhuis er antwoord op hebben?

[ Voor 48% gewijzigd door LED-Maniak op 09-04-2020 22:04 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-11 15:38
Even contact zoeken met de fabrikant/leverancier kan nooit kwaad, maar ik weet dat Apple in het licht van de coronacrisis onlangs zijn FAQ heeft geüpdatet met betrekking tot het reinigen van apparaten en schrijft dat ontsmettingsmiddelen met 70% alcohol toegestaan zijn met enkele kanttekeningen.
Mag ik een ontsmettingsmiddel op mijn Apple product gebruiken?
U mag met een doekje met 70 procent isopropylalcohol of Clorox-desinfectiedoekjes over de harde, niet-poreuze oppervlakken van uw Apple product vegen, zoals het beeldscherm, het toetsenbord en andere buitenoppervlakken. Gebruik geen bleekmiddel. Voorkom dat vocht in de openingen binnendringt en dompel uw Apple product niet onder in schoonmaakmiddelen. Niet gebruiken op textiel of leren oppervlakken.
Bron

Zojuist even bij Samsung gaan kijken en die schrijven, evenals Nokia, min of meer hetzelfde:
You can also use a disinfectant, such as a hypochlorous acid-based solution (containing 50-80ppm) or an alcohol-based solution (containing more than 70% ethanol or isopropyl alcohol). Do not apply these liquid solutions directly to your phone; they should be carefully applied to a microfiber cloth instead.
Samsung
Gebruik een doekje met 70% isopropyl alcohol. Veeg je telefoon licht af en voorkom dat de vloeistof in de poorten of openingen komt. De doekjes zijn, afhankelijk van de voorraad, bij de meeste apotheken verkrijgbaar
Nokia

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-10 11:41
Dank voor de reacties! En dank ook voor het opzoeken van de informatie, @2dope :)

Een telefoon zoals de CAT-S61 zit over het beschikbare budget, 600+ euro kan ik realistisch gezien niet verantwoorden.

UV-cleaning is een optie waar ik niet over had nagedacht, al zie ik dat logistiek ook niet helemaal werken op onze afdeling. Dat is echter iets waar andere afdelingen bij mee kunnen helpen, dus ik neem het wel mee.

Hoe lang het virus 'mee gaat', kan en durf ik niet over te speculeren. We hebben intussen wereldwijd misschien de eerste berichten daarover binnen, maar geen bewijs waarop ik 100% kan vertrouwen. We hebben te maken met directe patiëntenzorg met aangetoond positieve personen die met zekerheid virusmateriaal achterlaten op de leentoestellen. Op het moment dat die terugkomen naar het ziekenhuis zal het met de grootste zorg moeten worden behandeld om verspreiding binnen ons personeel, of erger, de opgenomen patiënten, te voorkomen.

Deals sluiten met patiënten gaat ook niet werken, dat weet ik uit de ervaring die ik op dit project heb.

Dan blijft over het sealen van de telefoons die draadloos opgeladen kunnen worden. Ik denk dat we daarnaar moeten kijken. Dan zijn er geen naadjes, randjes, etc van de telefoons die niet goed bereikt kunnen worden. Ik weet dat we kunnen sealen op werk.

Volgend 'probleem' is het vinden van geschikte telefoons met wireless charging. Ik zie dat enkele LG-telefoons rond de 350 euro kosten (G7, V40), maar verder kom ik weinig tegen op de lijst wat nog enigszins betaalbaar is voor wat ik zoek. Het gaat om een stuk of 30 toestellen, minstens, dus 100 euro verschil maakt ook echt best een verschil...

Strava

Pagina: 1