Internet valt telkens weg (ziggo) bekabeld

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netgearuser
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19-06-2020
Hoop dat ik in het goede sub-topic zit.
Ik zal proberen zo duidelijk mogen aan te geven wat het probleem is en wat ik heb gedaan.

Simpele verbinding. Verbinding rechtstreeks vanuit de muur naar Ziggo Modem die nieuwe witte. Gebruik een laptop paar meter afstand. Nooit problemen gehad met wifi maar sinds een week valt het voor 2/ 3 10 20 30 sec. weg. Bekabeld zelfde probleem, ook al ik wifi uitschakel. icoontje beneden geeft een wereldbol, dus geen verbinding tijdelijk.

Laptop is een Hp pavilion - weet niet zo goed hoe ik de netwerkadapters moet checken. Kl Ziggo bel ik nooit meer. Terwijl ik bezig ben schakelt ze 5g in alsof mijn laptop dat aankan.

Hoop dat iemand die wegens quarantaine thuis zogenaamd aan het werk is mij wil helpen. Als je een spel speelt is het niet leuk die interrupties :-)

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netgearuser
ik wordt er echt knettergek van. het is nu echt om de minuut. Volgens Ziggo zijn de metingen goed. Ligt het aan mijn drivers? Hoe check en update ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-07 21:06
je vergat dit in te vullen
Mijn vraag
mijn wifi verbinding valt weg

Relevante software en hardware die ik gebruik
HP Pavilion... type ?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
gebeld naar ziggo

.. dank je
is dat het enige device dat raar doet op wifi ?
welk type laptop pavilion heb je specifiek (dan kan je googlen oftie inderdaad 5ghz kan)
heb je al is een programma zoals inSSID'er gedownload om te kijken of je bv niet midden de stad zit met 80 andere wifi netwerken ?

ik snap dat je gefrustreerd bent ,maar dit is geen forum waar je rampagende openingspost moet maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netgearuser
sorry.

eerste wat ik heb gedaan toen de verbindingsproblemen begonnen is het gelijk bekabeld aangesloten maar ook het ethernet valt steeds weg. Draadloos heb ik op mobiel nog geen problemen ervaren.

2 keer ziggo gebeld, eerste jonge was vrij technisch en geeft aan dat hij geen gekke dingen ziet. de dame erna snapte er nog minder dan ik van.

Ik volg graag de stappen die ik moet volgen om uit te volgen waar het probleem zit. ik weet hoe ik met

Mijn laptop is een Hp pavil. 17 AMD a8 550M wind 10 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
slinger gewoon eens een ping naar www.google.nl oid aan? ping -t www.google.com

als je verbinding er uitfietst krijg je timeouts als het goed is..

Sowieso als je bekabelt test even je WiFi adapter uitschakelen voor de zekerheid

verder kan je tegelijk ook een ping naar t IP van t modem doen denk dat die gewoon op 192.168.178.1 zit?

ping -t 192.168.178.1

zie je verschil tussen die naar Google en je modem kwa timeouts ? valt google wel weg.. en je modem niet? dan ligt t niet aan je netwerk kabel

[ Voor 86% gewijzigd door SMSfreakie op 09-04-2020 18:25 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netgearuser
Software om te achterhalen welk kanaal het best geschikt is ken ik, maar daar ligt denk ik het probleem niet. Van buiten lijkt de verbinding ook goed door te komen.

In windows apparaten geven de netwerkadapters voor zover ik kan zien geen conflicten. Verder dan dat gaat mijn kennis niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:10
Geen idee wat het zou kunnen zijn maar ook al eens geprobeerd om je spullen opnieuw op te starten (Ziggo etc).
Hier (wel jaren geleden) ook wel eens gehad en het opnieuw opstarten van de router wilde nog wel eens helpen.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netgearuser
laptop, modem uiteraard paar keer opnieuw opgestart van stroom af etc.

de ping check ik via speedtest en die zit constant rond de 12. ik lees wat over ping -t. maar hoe slinger ik een zo'n ping test?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netgearuser
SMSfreakie schreef op donderdag 9 april 2020 @ 18:23:
slinger gewoon eens een ping naar www.google.nl oid aan? ping -t www.google.com

als je verbinding er uitfietst krijg je timeouts als het goed is..

Sowieso als je bekabelt test even je WiFi adapter uitschakelen voor de zekerheid

verder kan je tegelijk ook een ping naar t IP van t modem doen denk dat die gewoon op 192.168.178.1 zit?

ping -t 192.168.178.1

zie je verschil tussen die naar Google en je modem kwa timeouts ? valt google wel weg.. en je modem niet? dan ligt t niet aan je netwerk kabel
ok help me ff. is dat gewoon via uitvoeren en dan ping google.nl en pinf 192 xxx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netgearuser
hebben we iets te pakken hier? bij general failure viel idd de verbinding weer weg

Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=1ms TTL=64
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=2ms TTL=64
General failure.
General failure.
General failure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netgearuser
netwerkkabel is nieuw en lijkt me sterk dat het toevallig en een kabel en WIFI issue is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netgearuser
Pinging www.google.nl [2a00:1450:400e:806::2003] with 32 bytes of data:
Reply from 2a00:1450:400e:806::2003: time=15ms
Reply from 2a00:1450:400e:806::2003: time=16ms
Reply from 2a00:1450:400e:806::2003: time=14ms
Request timed out.
General failure.
General failure.
General failure.
Reply from 2a00:1450:400e:806::2003: time=13ms
Reply from 2a00:1450:400e:806::2003: time=13ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:33

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

General failure klinkt toch echt wel alsof er iets mis is met je laptop. Als het aan je modem of zo zou liggen, dan zou je daar eerder time out meldingen zien, of evt. "no route to host" of iets dergelijks.

En dat je er op je telefoon via wifi geen last van hebt geeft ook al aan dat het in elk geval niet aan je ziggo verbinding ligt en ook niet aan het wifi deel van je modem.

Doe je nog specifieke dingen terwijl je die problemen ervaart? Misschien eens de drivers van je netwerkkaart bijwerken / opnieuw installeren. Draai je bepaalde beveiligingssoftware die misschien gekke dingen doet?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netgearuser
pfff lekker dan, bij Apparaatbeheer zie ik Realtek. apparaat werkt correct en bij stuurprogramma bijwerken etc. ziijn er geen nieuwe updates. oh wait. lijkt er op dat de PCI is geupdated.
als ik bij details eigenschap installatiedatum kijk zie ik de datum van vandaag. weet niet of dat wat zegt,

lijkt er niet echt op.

kan ik nog wat anders doen of is het een nieuwe laptop aanschaffen? naast de std windows firewall geen gekke beveiligingssoftware lopen?

hoe installeer ik een driver van een netwerkkaart. Lijkt me een vrij risicovolle operatie :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:12
Netgearuser schreef op donderdag 9 april 2020 @ 18:21:
sorry.

eerste wat ik heb gedaan toen de verbindingsproblemen begonnen is het gelijk bekabeld aangesloten maar ook het ethernet valt steeds weg. Draadloos heb ik op mobiel nog geen problemen ervaren.

2 keer ziggo gebeld, eerste jonge was vrij technisch en geeft aan dat hij geen gekke dingen ziet. de dame erna snapte er nog minder dan ik van.

Ik volg graag de stappen die ik moet volgen om uit te volgen waar het probleem zit. ik weet hoe ik met

Draadloos op mobiel geen probleem: neem aan dat je bedoelt dat WiFi via ziggo modem op mobiel wel zonder problemen gaat. Probleem zit dus in communicatie tussen computer en modem.
Ip probleem of netwerk probleem. Laat je de pc automatisch een adres toegewezen krijgen (DHCP) en wat gebeurd er als je zelf een ip adres geeft dat in dezelfde range zit maar net iets hoger?

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:54

Mr-D.

interpunctie? no hero here

Knip niet zo goed advies deze keer

[ Voor 95% gewijzigd door Mr-D. op 09-04-2020 19:16 ]

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
keertje op deze website gekeken, beter van wegblijven hoor ....

ik zou eens een 2e laptop zoeken & er naast liggen en simultaan dezelfde test laten lopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:54

Mr-D.

interpunctie? no hero here

ijske schreef op donderdag 9 april 2020 @ 19:04:
[...]

keertje op deze website gekeken, beter van wegblijven hoor ....

ik zou eens een 2e laptop zoeken & er naast liggen en simultaan dezelfde test laten lopen....
ja die troep moet je niet downloaden maar 1 en 3 kan hij wel testen
maar je hebt gelijk ik lees daar gewoon doorheen en doe alleen wat eventueel interessant kan zijn om te doen

andere doen inderdaad alles my bad

[ Voor 17% gewijzigd door Mr-D. op 09-04-2020 19:15 ]

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
de verbinding richting je modem kukelt er dus uit..(of je modem..) maar okee.

nou uitzoeken of het aan je laptop ligt of aan de kabel, of misschien toch wel aan het modem..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

SMSfreakie schreef op donderdag 9 april 2020 @ 19:15:
de verbinding richting je modem kukelt er dus uit..(of je modem..) maar okee.

nou uitzoeken of het aan je laptop ligt of aan de kabel, of misschien toch wel aan het modem..
"General failure" wijst niet echt op een weggevallen verbinding. Zoals ik eerder al zei: dan verwacht je time outs / no route to host en dergelijke. Ik gok toch op een probleem met de netwerkdriver / netwerkstack in windows. Blijkbaar toch niet.

@Netgearuser wat zegt dit commando tijdens een storing en tijdens normaal functioneren: ipconfig /all

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netgearuser
ik heb via 192. DHCP automatisch laten toewijzen. Kom nu niet meer via 192.168... in de modem instellingen. Heb wel weer gewoon internet.

snap niet helemaal hoe dat automatisch toewijzen andere range toewijzen werkt en wat het precies voor effect geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Orion84 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 19:19:
[...]

"General failure" wijst niet echt op een weggevallen verbinding. Zoals ik eerder al zei: dan verwacht je time outs / no route to host en dergelijke. Ik gok toch op een probleem met de netwerkdriver / netwerkstack in windows.

@Netgearuser wat zegt dit commando tijdens een storing en tijdens normaal functioneren: ipconfig /all
Nee, een general failure komt ook als je verbinding met je netwerk echt verbroken is. Verbreek tijdens een ping -t maar eens de verbinding met je (draadloze) netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Netgearuser schreef op donderdag 9 april 2020 @ 19:19:
ik heb via 192. DHCP automatisch laten toewijzen.
Wat bedoel je precies met "via 192."?
Kom nu niet meer via 192.168... in de modem instellingen. Heb wel weer gewoon internet.

snap niet helemaal hoe dat automatisch toewijzen andere range toewijzen werkt en wat het precies voor effect geeft.
Dat klinkt alsof er nog een andere DHCP server actief is of zo? Heb je powerline apparaten in huis (netwerk over stopcontact)? Of andere apparaten nog aan je netwerk hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netgearuser
dit krijg ik te zien als voor de 50ste keer in een minuut de bekabelde verbinding wegvalt. wifi adapter uitgeschakeld.

Windows IP Configuration

Host Name . . . . . . . . . . . . : DESKTOP-AG4E8II
Primary Dns Suffix . . . . . . . :
Node Type . . . . . . . . . . . . : Hybrid
IP Routing Enabled. . . . . . . . : No
WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No

Ethernet adapter Ethernet:

Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
Connection-specific DNS Suffix . :
Description . . . . . . . . . . . : Realtek PCIe FE Family Controller
Physical Address. . . . . . . . . : A0-48-1C-1D-1F-EF
DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netgearuser
ik heb dus via http://192.168.178.1/ Ziggo geavanceerde instelling iets opnieuw laten toewijzen. Het ip adres is veranderd. Ik kom niet meer via http://192.168.178.1/ in de modeminstellingen.

het wordt ook steeds erger. het is nu constant wel/geen verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Media disconnected klinkt alsof er iets mis is met de kabel / netwerkpoort of dat je modem daadwerkelijk wegvalt. Is er aan de lampjes op het modem iets te zien? En je weet zeker dat je telefoon al die tijd gewoon via wifi normaal werkt? Kan je evt je telefoon eens zo instellen dat ie niet stiekem op de achtergrond 4G gebruikt (mobiele data uit dus)?

En het zou een boel helpen als je iets duidelijker bent in wat je precies in de modeminstellingen gedaan hebt. "iets opnieuw laten toewijzen" zegt niet zoveel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netgearuser
ik kom trouwens ook geen enkele site behalve eerder bezochte sites??/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1225620

Netgearuser schreef op donderdag 9 april 2020 @ 17:51:
Terwijl ik bezig ben schakelt ze 5g in alsof mijn laptop dat aankan.
Zoals de ANWB ook niet meer aanneemt dat je een choke hebt, is die aanname anno 2020 niet erg vreemd. Een 5GHz verbinding voor mobiele apparaten is (even los van de verbindingsproblemen) standaard en aanbevolen. Het relatieve nadeel t.o.v. 2.4GHz verbindingen is het bereik (de afstand waarover je verbinding kunt maken), maar alle andere zaken zijn in je voordeel.
Netgearuser schreef op donderdag 9 april 2020 @ 18:21:
Dit is volgens mij geen type nummer van HP Pavillion notebooks. Heb je ook een typenummer dat bestaat uit letter-nummer-letter combinatie? Uit welk jaar komt dit model?
Netgearuser schreef op donderdag 9 april 2020 @ 19:32:
ik kom trouwens ook geen enkele site behalve eerder bezochte sites??/
Het topic vliegt nogal heen en weer, en focussed op meerdere oorzaken. Je pinged namelijk van je laptop, naar internet via je router. Dat betekent dat er op meerdere plekken een probleem kan bestaan als de ping niet terugkomt. Ah nee, ik zie ook 192.168.178.1, is dat je router?

De eerste vraag is of de router (Connectbox type?) internetverbinding heeft.

Dit kun je onderzoeken via een ander apparaat dan de laptop, zoals je mobiele telefoon die verbinding maakt met WiFi (bij voorkeur dus wel 5 GHz). Wellicht kun je in de router ook een ping uitvoeren naar het internet, dat hangt van het apparaat af. Misschien heb je nog een ander apparaat met kabelverbinding of WiFi.

Laat de laptop nu eerst dus even voor wat het is. Kun je duidelijk krijgen of de internetverbinding via een ander apparaat werkt zoals Ziggo ook meldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
moet je neit gewoon een nieuw kabeltje gaan halen in de winkel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:12
Zowel WiFi als bedraad problemen was volgens mij aangegeven.
Volgens mij gaat er gewoon iets heel erg mis met drivers.

Kan je naar de site van je laptop leverancier gaan, Network driver, WiFi driver en chipset driver downloaden en installeren?

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netgearuser
ok Hp gebeld en idd lopen mn netwerk drivers 3 versies achter.
Via de site juiste driver gedownload alleen na extract dll. pop up komt de bios niet naar voren. Volgens de aardige Roemeense dame zou dat wel moeten en ze belt me binnen 10 minuten terug hoe ik alsnog de BIOS kan laten verschijnen.

Misschien zijn jullie sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netgearuser
Ik heb het nu helemaal verpest. Mijn scherm van mijn laptop is stuk. Om de bios te kunnen updaten heb ik via msconfig de laptop in veilige modus opnieuw laten opstarten.

Mijn 2 beeldschermen reageren niet. Het lijkt erop alsof mijn laptop in veilige modus zit maar kan er dus niet op zien.

Fuck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netgearuser
Mijn laptop is gewoon opgestart maar ik weet nu totaal niet in welk scherm ik zit. Enter pintjes met enter. Mijn 2 schermen komt geen Windows 🙁🙁🙁🙁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:05
Ik zie niet in waarom je in je BIOS zou moeten gaan voor een netwerkkaart driver te updaten..
Dat kan je toch gewoon via apparaatbeheer in Windows;
https://support.microsoft...ndows-open-device-manager
En daar van je Realtek kaart de driver updaten;
http://windowsclan.com/ho...ers-using-device-manager/

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netgearuser
Ik wilde via safe mode Windows ingaan en dan de driver updaten. Het lukte niet op de normale manier.

Nu heb ik dus een veel groter probleem. Ik krijg mijn laptop niet meer in Windows. Heb 2 schermen aangesloten op een laptop waarvan het beeldscherm kapot helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netgearuser
Hoe moet ik ooit blind weer in Windows komen en vanuit daar blind de safe mode weer uitschakelen?

Is dat wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netgearuser
Zou dit moeten werken?

you should open your laptop, wait until he opens, when you guess that the desktop appears, you will press WINDOWS+R
after that you will hold backspace 3 seconds, you will type "msconfig" and press enter, the msconfig should appear, you will need to press the down arrow 5x, than 1x the right arrow, press 2x the TAB button, press space, than press enter, wait 10 seconds, than press again enter, you will need to wait 10 seconds.
After that you will need to restart your laptop, Good Luck
Pagina: 1