Hoi
Ik ben bezig een pc'tje te bouwen voor een man met een kleine beurs. Ik gebruik daarvoor een Asrock A75Pro4-m met een A8-3870K cpu en 4x2GB DDR3 1600.
Tot zover niks aan de hand. Echter, de SSD die ik heb aangeschaft, een Samsung 840EVO, weigert dienst te doen. In de UEFI zie ik de SSD wel staan bij de Storage Configuration, maar bij de boot opties niet.
:strip_exif()/f/image/2bDjA8peFbg6Fdddeagc9Rm1.jpg?f=fotoalbum_large)
Met de SSD aangekoppeld krijg ik na het splash-screen enkel een zwart beeld met een knipperende cursor.
Wat ik tot nu toe heb gedaan:
:strip_exif()/f/image/0Nwr8Mycrmhqj3vAfhu2765A.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb geen idee hoe ik welke schijfcontroller moet inschakelen... Het moederbord is SATA3 compatible.
Is deze SSD te modern wellicht?
Ik ben bezig een pc'tje te bouwen voor een man met een kleine beurs. Ik gebruik daarvoor een Asrock A75Pro4-m met een A8-3870K cpu en 4x2GB DDR3 1600.
Tot zover niks aan de hand. Echter, de SSD die ik heb aangeschaft, een Samsung 840EVO, weigert dienst te doen. In de UEFI zie ik de SSD wel staan bij de Storage Configuration, maar bij de boot opties niet.
:strip_exif()/f/image/2bDjA8peFbg6Fdddeagc9Rm1.jpg?f=fotoalbum_large)
Met de SSD aangekoppeld krijg ik na het splash-screen enkel een zwart beeld met een knipperende cursor.
Wat ik tot nu toe heb gedaan:
- BIOS-update naar 1.90
- SATA Mode IDE & AHCI
- Hard Disk S.M.A.R.T. disabled/enabled
- Verschillende kabels & poorten
- SSD getest in mijn eigen pc. Werkt naar behoren.
:strip_exif()/f/image/0Nwr8Mycrmhqj3vAfhu2765A.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb geen idee hoe ik welke schijfcontroller moet inschakelen... Het moederbord is SATA3 compatible.
Is deze SSD te modern wellicht?